10 Idea untuk membuat permainan untuk kanak-kanak berusia 3 hingga 6 tahun


Kanak-kanak sentiasa mahu bermain dan bersenang-senang dan pada masa kini terdapat lebih banyak permainan elektronik daripada apa-apa lagi. Jadi bagaimana kita boleh membuat mereka melayan, terutama jika mereka mempunyai umur antara 3 dan 6 tahun, tanpa menggunakan teknologi...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

yang kanak-kanak mereka sentiasa mahu bermain dan bersenang-senang dan pada masa kini ada lebih banyak lagi permainan elektronik apa lagi. Jadi bagaimana kita boleh menghiburkan mereka, terutamanya jika mereka mempunyai umur antara 3 dan 6 tahun, tanpa menggunakan teknologi? Di sini untuk anda 10 idea-idea untuk membuat beberapa permainan untuk saya kanak-kanak dan merangsang mereka.

Bermain daun.

Permainan ini sesuai pada musim gugur pada hari-hari ketika tidak terlalu sejuk dan dapat dibuat dengan sangat sedikit. Kami tahu bahawa pada musim ini pokok-pokok kehilangan daun dan jatuh; di sini kemudian adalah permainan kecil untuk dilakukan di taman atau bahkan di taman bandar atau di halaman bangunan anda. Permainan ini terdiri daripada mengumpul semua jenis daun dari tanah. Mereka diambil satu demi satu dan untuk setiap daun seseorang mesti mencari pokok dari mana ia datang. Sebaik sahaja anda menemui pokok dari mana mereka jatuh, anda bergerak untuk menarik acuan daun, meletakkannya satu demi satu, dengan urat menghadap ke atas, di atas selembar kertas. Memegang daun dengan ketat, ia harus disapu pada helai dengan ujung pensil atau krayon. Anda kemudian akan mendapatkan cetakan daun anda dan ingatan yang indah pada hari itu.

Permainan mumi.

Ia adalah permainan yang lebih sesuai untuk dilakukan semasa tempoh halloween, tetapi anda sentiasa boleh bersenang-senang dengan sedikit; hanya buat hakim dan anak-anak anda dan mumia rakan-rakan mereka. Sangat sedikit objek diperlukan untuk penciptaan mumia: banyak gulung kertas tandas adalah jam penggera. Permainan bermula dengan membentuk pasukan dengan tiga orang ahli. Dalam setiap pasukan dua kanak-kanak akan perlu menanggung anak ketiga dengan kertas tandas. Pemenangnya adalah orang yang membuat mumi terbaik dalam masa yang sesingkat mungkin (masa maksimum 10 minit). Jika masa tamat (kami menggunakan penggera yang apabila ia akan berbunyi apabila masa telah tamat), hakim paroki akan menilai yang mana mumia itu? Keadaan pemuliharaan yang terbaik?

Telefon wayarles.

Kami semua telah bermain permainan ini sekurang-kurangnya sekali dalam seumur hidup, sesuai untuk hari kelabu dan sejuk di rumah dan di luar rumah. Permainan bermula dengan tempat duduk kanak-kanak dalam bulatan atau berturut-turut bersebelahan. Dengan penghitungan kami memutuskan siapa yang akan menjadi yang pertama dalam rantaian yang akan memilih perkataan tanpa didengar oleh orang lain. Pemimpin rantai akan menghantar dan berbisik perkataan yang dipilih (tidak terlalu sukar) ke telinga jirannya. Apabila pemain kedua ini menerima mesej itu, dia akan menyerahkannya kepada jirannya. Permainan ini berterusan dengan cara ini sehingga anak terakhir berturut-turut. Siapa pun yang telah menerima mesej akhir perlu mengulangi apa yang dia fahami. Antara ketawa umum, kemungkinan mesej tersebut akan berbeza dari kata awal.

Bau, rasa, sentuh dan tebak.

Permainan ini benar-benar dicipta dengan sedikit: pembalut hitam untuk mata, tiub atau piring dan buah atau sayur-sayuran bermusim. Mari kita mulakan dengan meletakkan beberapa dulang plastik atau piring, buah-buahan dan sayur-sayuran bermusim. Bend satu kanak-kanak pada satu masa dan tanya apa buah-buahan dan sayuran yang akan mereka bau, rasa atau sentuhan. Untuk sayur-sayuran dan buah-buahan yang berbau dan boleh dimakan mentah, anda perlu bertanya untuk merasainya atau menciumnya dan kemudian meneka. Bagi yang tidak mempunyai rasa dan / atau bau, anda perlu menyentuhnya. Anak yang meneka paling banyak buah-buahan dan sayuran menang! Berhati-hati untuk tidak melangkah ke atasnya. Siapa yang menghancurkan perlu memulakan!

Little fairy or princess tongkat

Kebanyakan gadis kecil bermimpi menjadi seorang puteri atau dongeng dengan pakaian dan tongkat cantik. Idea yang lebih baik untuk membuat tongkat untuk gadis kecil anda dan biarkan mereka bermain. Kita perlu: gam vinyl, kertas putih A4 kertas, gunting, pensil dan penguasa, penanda merah, atau mana-mana warna yang anda mahukan, dengan hujung halus, sekeping kertas kuning atau kertas putih dan penanda kuning.

Topeng karnival.

Kanak-kanak suka karnival kerana mereka boleh menyamar diri dari watak yang mereka paling suka. Permainan mana yang lebih menyeronokkan daripada membuat topeng?. Untuk kesedaran yang anda perlukan: Dua atau lebih plat rata kertas putih, gunting, penanda hitam, berus kecil, stapler, scotch dan tempera berwarna (bergantung kepada topeng yang anda mahu buat). Anda boleh memanjakan diri dalam mencipta topeng yang paling kegemaran untuk anak anda bermain, melibatkannya dalam persiapan untuk menjadikannya lebih menyeronokkan.

Buat dengan alam semula jadi.

Kanak-kanak berseronok dengan sedikit; permainan yang boleh benar-benar baik, terutamanya pada musim panas, adalah untuk mencipta karya seni kecil menggunakan batu, batu kecil dan objek lain yang terdapat di taman. Semuanya adalah seni. Anak-anak kecil boleh menambah seniman dan membuat dengan komposisi tangan yang hebat dengan objek yang ada dalam alam semula jadi
.

A tris sedikit istimewa.

Kita semua tahu permainan trio, muda dan tua; mengapa tidak membentangkannya dalam kunci yang berbeza? Daripada lembaran biasa dan pen biasa kita boleh mencipta semula menggunakan objek lain. Sebagai contoh, kita boleh mengambil jubin persegi dan batu kecil di mana kita akan melukis? X? dan satu? Atau?... Dan di sini adalah permainan sudah siap.

Perlumbaan barges

Sekiranya anda mempunyai tab mandi di rumah anda, ada sebuah taman kecil di bandar dengan pancutan air atau jika anda mahu sebuah tab air, ini adalah permainan yang sempurna untuk anak-anak anda. Bantu dia membuat kapal kecil kad atau bahan lain dan bersaing dengannya.

Pelakon kecil.

Mengapa tidak membiarkan anak-anak kecil anda menjadi pelaku selama sehari? Banyak kanak-kanak yang santai dan suka ditonton, permainan ini sesuai untuk mereka. Buat pakaian untuk persembahan kecil mereka bersama-sama, sediakan ruang tamu atau bilik yang ditetapkan untuk pertunjukan untuk menampung penonton dan mengagumi bintang kecil anda.

Video: Lagu kanak kanak: lagu tiga kupang