10 Nama asli untuk seorang gadis


Desiree, capriccio, chanel atau aria. Apa yang boleh menjadi nama yang paling asli untuk diberikan kepada anak? Terdapat berjuta-juta dan berjuta-juta mereka masih akan diwujudkan. Sekarang fesyen yang lazim memerlukan nama baru dicipta yang dikitar semula...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Desiree, Capriccio, Chanel atau Aria. Apa yang boleh jadi nama yang paling asal untuk memberi kepada kanak-kanak? Terdapat berjuta-juta dan berjuta-juta mereka masih akan diwujudkan. Sekarang fesyen yang wujud menuntut nama-nama baru dicipta, nama-nama tumbuhan, negara, dari jenama terkenal atau fantasi apa yang dicadangkan. Inilah idea kami: 10 nama asli untuk satu kanak-kanak.

Ludmilla

Ia bukan nama yang baru, tetapi tiada siapa yang boleh mengatakan bahawa ia bukan asal dan jarang berlaku. Ludmilla berasal dari perkataan Slavic yang bermaksud "disayangi oleh rakyat". Ringkasnya, nama kedaulatan. Pasti sesuai untuk anak perempuan yang dicintai oleh ibu bapa. Jika hanya kerana ia tidak berisiko dikelirukan dengan nama gadis lain.

Nives

Jika bukan profan yang anda mahu pergi ke suci, di sini adalah nama yang jarang dan asli, tetapi dikaitkan dengan kultus keagamaan. Sesungguhnya Nives merujuk kepada perayaan Madonna delle Nevi. Dan ia juga merupakan nama yang terdapat dalam kalendar. Pada 5 Ogos, sebenarnya, adalah hari nama bandar itu, yang telah diperingati oleh Maria Yang Maha Kudus di Nives.

Fedra

Fedra pastinya nama baik dan juga mempunyai mitos. Bagi ibu bapa yang suka simbolisme Fedra boleh menjadi ideal sebagai nama untuk anaknya. Sebenarnya ia bermakna gembira dan digunakan untuk kali pertama untuk menunjukkan anak perempuan Minosse yang juga isteri kepada Theus terkenal.

Amaryllis

Nama yang luar biasa, walaupun dalam varian Amarilla tetapi sangat sedikit digunakan. Ditubuhkan oleh Virgil dalam puisi bucolicnya untuk menunjukkan nama Latin beberapa tumbuhan yang "bersinar". Tetapi sebenarnya nama itu berasal dari bahasa Yunani dan bermakna agak lain: "dia yang memberikan madu". Dalam kedua-dua makna, bagaimanapun, nama itu mempunyai makna yang baik.

Ancilla

Secara harfiah namanya bermaksud ancella dan berasal dari bahasa Latin. Tetapi konotasi liturginya sangat jelas. Nama itu sebenarnya sering digunakan untuk menamakan ancilla domini dalam teks-teks suci, dengan makna pembantu tuannya. Bagi ibu bapa agama, ini boleh menjadi alternatif yang menarik.

Bibiana

Jika anda suka nama-nama misteri maka ada yang cantik. Asalnya memang sangat tidak menentu dan penyebab konflik antara ulama. Seseorang mengesannya kembali ke Latin dengan makna hidup. Lain-lain merujuk kepada Santa Bibiana yang tidak ditentukan sering dipanggil untuk mengurangkan maladies yang meluas dan terutama sakit kepala.

Tiara

Pada masa ini dia benar-benar menyukai nama Tiara. Adakah ia untuk mengabadikan nama-nama dan kata-kata yang menyenangkan? Tiara itu sebenarnya hanyalah tiara yang dipakai oleh puteri. Apa nama yang lebih baik untuk anak perempuan? Istilah ini berasal dari bahasa Yunani kuno tetapi perhatiannya juga merujuk kepada topi yang dibawa oleh Paus. Walau bagaimanapun, aksesori yang agak penting.

Astrid

Nama bukan jenama baru, tetapi sudah tentu tidak digunakan di Itali. Ia berasal dari pengambilalihan dua istilah Saxon As dan frid. Bersama-sama mereka bermakna dicintai oleh para dewa. Ringkasnya, nama yang baik dan memberi harapan yang terbaik. Dan pada 27 November seorang kudus yang menanggung nama ini juga diperingati: Sr. Astrid dari Sweden.

Dharma

Pernahkah anda mendengar nama ini? Namun ia sudah wujud dan juga digunakan oleh seseorang. Ia berasal dari bahasa Sanskrit Dheer yang bermaksud undang-undang. Tetapi dalam Buddhisme, perkataan yang sama digunakan untuk menunjukkan jalan untuk mengikuti untuk sampai ke Nirvana, iaitu ketiadaan kesakitan. Apa yang lebih baik untuk anak perempuan kita?

Domitilla

Nama berkilau dan penting pada masa yang sama. Ia berasal dari nama keluarga Belanda, Domitia, yang namanya namanya berasal dari perkataan domus, atau rumah. Secara keseluruhan ia adalah nama yang serius, walaupun bunyi sedikit cheesy. Terdapat juga Saint Domitilla yang dirayakan pada 12 Mei dalam kalendar.

Video: INILAH 11 NAMA ASLI PENYANYI DANGDUT WANITA YANG BAKAL BIKIN KAMU MELONGO!