10 Ayat bahawa ibu mertua tidak boleh memberitahu seorang menantu perempuan


Senarai separa serius bahawa ibu mertua tidak boleh memberitahu anak perempuannya

Dalam Artikel Ini:

Hubungan antara anak perempuan dalam undang-undang dan ibu-di-undang-undang ia boleh menjadi medan bertambang dan berbahaya, terutamanya selepas kelahiran cucu-cucu. Untuk ketawa sedikit, kami telah menyusun senarai sepuluh hati yang menyatakan bahawa ibu mertua tidak boleh memberitahu seorang menantu perempuan.
Dapur akan bersih jika...
Setiap komen negatif yang ditujukan kepada pembersihan rumah, walaupun kita tidak melakukannya pada orang pertama, hampir selalu dirasakan dengan teruk. Lebih daripada nasihat yang baik hati, ia diinterpretasikan sebagai pencerobohan anti-taktikal, di sayap yang tersirat "Saya lebih baik daripada kamu".
Anak saya baru sahaja kehilangan berat badan!
Tidak kira jika dalam beberapa tahun kebelakangan ini, dia telah meletakkan bacon tengah bersahunya yang bagus untuknya, anaknya sentiasa kurang gizi apabila dia bersama kami, gadis-gadis moden yang tidak tahu bagaimana untuk makan seperti yang pernah mereka lakukan.
Mungkin saya datang untuk tinggal sedikit dari anda selepas kelahiran anak itu.
Berikut adalah salah satu frasa yang paling ditakuti, yang mana walaupun jawapan setengah yang salah dapat menjejaskan seluruh istana diplomasi yang dibina selama bertahun-tahun. Ya, kerana jika kita dapat melihat puerperium sebagai tempoh yang intim dan halus, untuk membelanjakan sebanyak mungkin dalam keluarga, ibu mertua tidak sabar untuk "merasa berguna", meletakkan diri kita di rumah kita selama-lamanya untuk "membantu kita "... atau mungkin untuk memberi kita rampasan kuasa selepas kerja-kerja kehamilan dan bersalin!

  • Hidup dengan undang-undang: sejarah Nuoranera
  • Seorang ibu mertua yang menyerang dan cetek: kisah Nuora Esaurita
  • BACA JUJU: Mimpi ngeri "perempuan menantu"

Saya berharap anda akan memerlukan saya selepas kelahiran kanak-kanak itu.
Versi cahaya hipotesis pemindahan di atas, hukuman sedemikian tidak menyenangkan sejak permulaan: Saya harap anda memerlukannya bermakna dia berharap bahawa kita tidak akan menguruskan bayi kita? Ia membuatkan kita mahu memerah daripada keletihan sebelum meminta tangannya.
Anda benar-benar dilahirkan dengan baju!
Kehidupan kita adalah mudah, indah, jejak yang rata berbanding dengan jalan panjang dan penggulungan yang dia harus bepergian, gadis pertandingan kecil pada versi usia ketiga. Dia terpaksa bekerja di ladang pada usia enam tahun, dia mempunyai segala yang dia peroleh dengan peluh, dia tidak dapat membesarkan anak-anaknya pada orang pertama kerana dia terpaksa bekerja... Kami sebaliknya, dicium oleh nasib dan tidak pernah disentuh oleh yang terkecil masalah, kita juga telah menerima hak keistimewaan tertinggi dari kehidupan: anaknya!
Bayi saya suka...
Kepada anaknya, kini di ambang andropause itu, suka makan lasagna sekurang-kurangnya sekali seminggu, temui kaos yang dilipat dengan cara ini, dan setelah makan malam dia menggunakan kopi di atas sofa, dengan satu sendok teh dan setengah gula sudah bercampur-campur. Sukar untuk kami melahirkan, tetapi kami adalah isteri, sahabat, teman wanita, dan walaupun tidak mempunyai perhatian dan kelembutan yang kecil, kami tetap yakin dengan kesempurnaan diri "bayi"

Dia sangat baik sehingga sekarang.
Kami kembali ke rumah setelah meninggalkan anak kami dan kami mendapati dia dalam krisis histeris di tengah-tengah rumah separuh hancur, tetapi komen ibu mertua sentiasa sama "Ia sangat baik sehingga sekarang". Yang meninggalkan kita banyak keraguan tentang kemajuan sebenar perkara...
Anda tidak akan menghantarnya ke sarang!
Dari banyak ibu bapa, pembibitan dilihat sebagai sejenis perangkap kematian yang mana setiap kanak-kanak keluar dengan sakit oleh setiap jenis penyakit. Tetapi di atas semua, menghantar dia ke sarang bermakna tidak mempercayakannya kepada penjagaan yang penuh kasih sayangnya...
Anda kelihatan letih (saya menjaga bayi)
Di samping fakta bahawa komen fizikal negatif tidak pernah menjadi idea yang baik, kalimat ini sangat tidak menyenangkan jika kita ditangani beberapa hari sebelum penghantaran (jadi maaf aspeknya tidak benar-benar segar dan berehat) apabila kita hanya mahu menghabiskan sedikit masa dengan anak baru kita dan tidak mempercayakannya kepada seseorang yang kita mungkin anggap asing dan negatif.
Teman wanita yang lama
"Adakah anda masih ingat bekas anak saya, yang tinggi dan berambut perang dengan BMW? Saya bertemu dengannya, dia begitu sayang, dia baru membuka perniagaan sendiri, dia mempunyai tiga anak dan dia mengambil rumah pantai di Sardinia." Sudah tentu, frasa ini ditujukan kepada kami semasa kami sedang berpakaian gaun selepas malam tanpa tidur, dengan rambut kotor dan di tangan bayi yang menjerit.
Kami menantikan komen anda: qAdakah ini hukuman yang paling parah yang pernah diberitahu oleh ibu mertua anda?

Video: Orangtua Juga Bisa Durhaka? - Ustadz Khalid Basalamah