10 Sebab untuk menghargai masa yang dihabiskan dengan anak-anak kecil


Tiada tekanan: walaupun perkara kecil mengambil makna yang sangat istimewa jika dilakukan dengan kanak-kanak

Dalam Artikel Ini:

daripada Laura Losito
Apabila anda mempunyai seorang kanak-kanak prasekolah, anda mudah merasa terkoyak - dan mungkin mengejutkan anda untuk berunding dengan laman web yang menjelaskan cara untuk melepaskan segala-galanya dan membuat kehidupan baru dengan identiti palsu. Walau bagaimanapun, jika kita berada di sini, ada sebab. Kami sukakannya. Tetapi, jika anda berada di salah satu momen "mereka", baca di bawah dan anda akan ingat kerana hanya setengah jam yang lalu anda menganggap bahawa kehidupan anda adalah indah.
Bagaimana untuk mengembangkan kanak-kanak gembira: 10 tips
Kita melihat kehidupan melalui mata mereka
Setiap pengalaman adalah baru untuk anak-anak kita, dan oleh itu sedikit menjadi baru untuk kita juga. Semangat mereka menjejaskan kita, walaupun ia datang dari kucing sederhana yang melintasi jalan. Melihat perkara sehari-hari dengan mata kanak-kanak adalah keistimewaan.

10 sebab-to-menghargai-masa anda dibelanjakan-dengan-kanak-kanak kecil

Kesunyian berlebihan
Kanak-kanak sama bunyi. Memang benar, ada kalanya kita akan lari dari rumah dengan tingkap untuk menikmati senyap. Tetapi persekitaran ketawa, jenaka dan menjerit secara umum adalah lebih hangat dan penuh kasih sayang daripada tenang.
Rumah yang selamat untuk kanak-kanak: peraturan yang berguna
Kami adalah guru pertama mereka
Kami adalah model mereka, guru pertama mereka, dan juga yang paling penting: ibu saya, apa tanggungjawab! Tetapi juga: peluang apa; kita dapat mengembangkannya dengan memancarkan prinsip-prinsip di mana kita percaya, mengajarnya untuk mencintai kehidupan dan menikmati setiap saat. Dan, dalam mengajar, kita juga akan belajar.
Kami adalah heroin mereka
Bagi anak-anak kita, kita adalah dewi: mereka memegang kita sebagai pedestal, mereka menangis ketika kita pergi, mereka berlari untuk bertemu kita dan memeluk kita ketika kita pulang. Mari kita ingat hari ini, ketika untuk kali ke-100 ia akan memanggil "ibu" dalam sepuluh minit yang kita cuba untuk menyatukan sejenis makan malam.
Mereka adalah topik perbualan yang indah
Tanpa menjadi salah satu daripada "ibu-ibu" yang hanya bercakap tentang anak-anak mereka (namun terdapat jenayah yang lebih teruk), anak-anak adalah topik perbualan yang subur walaupun dengan orang-orang yang tidak mempunyai apa-apa untuk kita lakukan, tetapi itu tidak dapat dielakkan. hadir.
Komunikasi yang tidak ganas dengan kanak-kanak: nasihat

Perkara yang ibu tidak akan pernah mengakui

Perkara yang ibu tidak akan akui (15 imej) Adakah kita kadang-kadang merasa ibu bapa yang tidak baik? Kita tidak boleh. Berikut adalah senarai perkara yang agak meluas yang ibu tidak akui melakukan

Mereka adalah artis
Dengan kanak-kanak, kita dapat menemui semula daya kreativiti. Karya-karya kecil yang digantung di seluruh rumah, yang mewakili kita dalam bentuk semacam bujur, alien berkulit hitam, adalah cara memberitahu kita betapa kita suka.
Mereka adalah kolaborator "berharga"
Kanak-kanak kecil suka membantu kami. Terlalu buruk bahawa lipat pakaian dengan "bantuan" mereka membuat kita kehilangan kira-kira 10 kali masa yang diperlukan, yang kadang-kadang tidak banyak. Kami berfikir bukannya menikmati saat-saat ini bersama-sama: mari kita hadapi, ia bergerak untuk melihat mereka begitu bersemangat dalam operasi rumah mereka dan bangga membantu kami.
Bagaimana untuk membesarkan kanak-kanak percuma dan bahagia
Mereka tidak lama lagi akan menjadi remaja: membantu!
Nampaknya kita anak kita terlalu banyak pada kita, sentiasa terperangkap walaupun kita mahu mengambil satu minit untuk kita? Nah, tidak lama lagi dia tidak mahu melihat kami walaupun dalam poskad. 15 tahun berlalu dengan nafas: tentu saja, ada juga remaja yang menggemari, tetapi malangnya anda tidak pernah tahu sebelum ini (dan kami tidak akan dapat mengambilnya).
Manjakannya di atas katil
Jika kadang-kadang mereka mahu tidur di Latvia, janganlah bersabar, tapi mari kita menikmati limpah-limpah yang enak di tempat tidur, badan kecil yang hangat di sebelah kami, ungkapan wajah yang lembut, bunyi nafas lembut.
Dapur
Kini kita terpaksa makan dengan sopan: pizza tidak lebih sejuk yang dimakan dalam hidangan plastik di hadapan TV. Sudah tentu, ini semua lebih banyak kerja, tetapi sekarang, berkumpul di sekitar meja yang ditetapkan untuk makan malam, di antara pasta dan tomato pasta dalam kejatuhan percuma di lantai dan alas meja bersih, kami tiba-tiba berasa gembira dan damai dengan dunia.

Video: 10 Negara dengan IQ Penduduk Tertinggi di Dunia, Indonesia?