10 Perkara yang mesti diketahui oleh seorang anak perempuan


Hubungan antara bapa dan anak perempuan boleh menjadi sangat istimewa: di sini adalah senarai perkara yang berguna yang harus diketahui seorang bapa dengan anak perempuan dengan anak-anaknya dengan hubungan yang indah

Dalam Artikel Ini:

Hubungan antara bapa dan anak perempuan

Dikatakan bahawa untuk seorang bapa mempunyai seorang anak perempuan adalah salah satu perkara yang paling indah di dunia. Kami bercakap tentang hubungan istimewa yang biasanya dibuat antara seorang gadis dan bapanya, tetapi sering neopapas juga boleh mendengar satu siri tempat biasa yang tidak menenangkan: ramalan buruk tentang remaja, keraguan tentang cara menangani masalah wanita semata-mata (haid, cinta pertama, rasa ingin tahu yang tidak selesa...) dan teman lelaki yang tidak mungkin bersedia untuk mengambil anak anda selama-lamanya.

Kami cuba di sini untuk merangka a senarai perkara yang patut diketahui bapa dengan anak perempuan tanpa anggapan mengajar apa-apa kepada sesiapa sahaja, tetapi hanya cuba memberikan beberapa cadangan berguna.

Nasihat untuk menjadi bapa yang baik
  • Beri contoh yang baik bahagian pertama

Keupayaan ibu bapa untuk mengajar melalui apa yang dia lakukan, dengan itu memberikan contoh yang baik, adalah peraturan sejagat. Walau bagaimanapun, bagi wanita perempuan, dia menganggap nuansa yang berbeza: sebenarnya, kanak-kanak perempuan sering merasakan kasih sayang dan cinta kepada bapa mereka apabila mereka membesar, mereka akan mencari seorang lelaki yang mempunyai ciri-ciri yang sama dengan bapanya. Jadi jika anda mempunyai tingkah laku yang betul dan anda akan menjadi contoh yang baik untuk anak perempuan anda, tahu bahawa dia mungkin akan mencari seseorang seperti anda.

  • Dedikasi masa berkualiti

Jangan berfikir bahawa sudah cukup untuk membeli model telefon pintar terbaru, atau pakaian yang paling bergaya. Apa yang sangat diperlukan oleh anak anda adalah masa, masa untuk berbelanja dengan anda tanpa gangguan. Ambil beberapa momen percuma pada hari ini, kembali sedikit lebih awal dari kerja jika anda boleh, dan dedikasi masa yang berkualiti untuknya untuk mendengarnya, bermain dengannya, memahami dunia dan rujukannya.

  • Cuba memahami dunianya

Berhubungan rapat dengan perkara sebelumnya adalah aspek ini, atau cuba memahami apa yang dia suka. Sama ada Peppa Pig apabila lebih kecil, atau Winx apabila ia tumbuh sedikit, mereka yang kelihatan seperti anda yang tidak masuk akal adalah tidak begitu untuknya yang memberikan aspek-aspek hidupnya sebagai kepentingan mutlak. Buat dia merasa bahawa anda memahami apa yang dia rasa. Cuba dengarkan lagu-lagu yang dia suka dengannya dan cuba ingat bagaimana anda berada di usianya.

  • Berikan contoh yang baik bahagian kedua

Satu lagi contoh asas yang boleh anda berikan kepada anak perempuan anda akan mengajarnya peranan apa yang harus dia ada sebagai seorang wanita dalam masyarakat. Ini jelas cara dia memperlakukan ibunya. Berkembang dengan seorang ayah yang membantu untuk menetapkan meja, meletakkan hidangan di mesin basuh pinggan mangkuk, kata-kata yang baik kepada pasangannya dan merawatnya dengan hormat akan memberitahu anak perempuan anda apa maksud wanita kepada anda dan dia tidak akan menerima lelaki yang merawatnya dengan teruk dan di masa depan yang tidak menghormatinya.

  • Hadir pada saat-saat penting

Jangan sekali-kali meletakkan kerja atau gangguan lain pada anak perempuan anda. Pergi melihat permainan, esei tarian, konsert atau apa sahaja yang anda lakukan. Bagi beliau itu adalah detik-detik penting dan apabila dia melihat penonton, orang pertama yang dia cari akan menjadi anda.

  • Buat rutin khas

Dalam kehidupan yang sibuk hari ini, sukar untuk membayangkan masa untuk sesuatu yang tertentu. Tetapi adalah penting bahawa anda berjaya mewujudkan detik-detik di mana anda dan anda melakukan sesuatu yang istimewa antara anda dan situasi ini menjadi rutin yang menyenangkan pertama dan memori yang indah kemudian.

  • Jangan mengenakan stereotaip

Hakikat bahawa dia seorang kanak-kanak tidak menyiratkan bahawa dia semestinya menari. Beri dia kebebasan untuk mencuba lebih banyak perkara, lebih banyak aktiviti atau sukan dan kemudian membantu dia dan memimpinnya menjadi pilihan yang tersendiri.

  • Didedikasikan kepadanya

Jangan takut untuk melakukan perkara-perkara tertentu, jangan takut untuk tidak mampu dan jangan mewakilkan semuanya kepada isteri anda. Sebagai contoh, anda boleh membantunya untuk memberi warna, menyikatnya, atau keluar bersamanya untuk pergi membeli-belah.

  • Anda tidak sempurna

Jadikan mereka memahami bahawa sebagai ibu bapa dan sebagai seorang bapa, anda tidak sempurna. Anda juga boleh salah. Dalam hal ini cuba tolak kebanggaan dan minta maaf jika perlu.

  • Nikmati setiap saat

Dari saat anda mendengar "ayah" untuk pertama kalinya, ia akan menjadi baik untuk menikmati setiap saat yang anda habiskan dengannya. Jangan sekali-kali menangguhkan apa-apa esok yang boleh anda lakukan dengannya hari ini, masa berlalu dengan cepat dan apabila anda tidak menjangkakan anak anda akan menjadi seorang wanita.

10 perkara yang mesti diketahui oleh anak perempuan: video

Video: 5 SISI GELAP DUNIA PRAMUGARI YANG TERNYATA PENUH GODAAN