10 Perkara yang boleh dijawab ibu kepada ibu baru


Ibu-ibu yang mungkin mempunyai beberapa anak akan banyak bercakap dengan ibu-ibu baru. Berikut adalah petua ibu yang paling berpengalaman untuk "novelline" untuk membantu mereka menghadapi momen pertama sebagai ibu

Dalam Artikel Ini:

Petua untuk ibu ahli

yang menavigasi ibu-ibu, mereka yang mungkin sudah mempunyai beberapa anak yang terbesar di tadika atau sekolah rendah, akan banyak berkata kepada "novelline": Semua perkara yang mereka mahu dengar pada masa yang tepat. Itu antara ibu menavigasi dan ibu baru ia bukan persaingan: kadang-kadang satu ibu yang tidak berpengalaman dia mempunyai kesan bahawa yang lain ada di sana untuk menilai, titik jari dan saling memberi langkah yang salah, tetapi perkara yang berbeza.

Apa yang telah dicuba dan diuji ibu dengan melihat ibu bapa orang lain adalah lebih daripada yang lain penglibatan, pemahaman... dan mungkin sedikit nostalgia. Semua, tetapi semuanya, kami telah melewati: oleh itu, jenis neomamma yang tersayang, di sini adalah sesuatu yang kami ingin beritahu anda.

Minggu ajaib

7 perkara yang perlu diketahui ibu baru (7 gambar) Berikut adalah senarai pendek perkara yang ibu perlu tahu pertama anak mereka

  • Komitmen anda untuk sentiasa menyediakan makanan yang sihat dan berkhasiat, menghabiskan setiap minit percuma di dapur walaupun keletihan dan selebihnya, adalah patut dipuji. Tetapi jangan mengatasinya jika pada penghujung hari anda menyedari bahawa kebanyakan kalori menelan anak anda berasal dari makanan ringan dan gula-gula yang dibungkus.
Frasa yang meyakinkan ibu
  • Jangan malu dengan bintik-bintik yang tidak dapat dielakkan pada bahu dan pada ketinggian payudara: pada umumnya mereka datang dengan permulaan bagus. Tetapi ia tidak berbaloi kerana ia akan muncul semula dalam masa beberapa saat. Peraturan asas ialah: jika pakaian tidak berbau, maka itu tidak baik.
  • Jangan malu dengan keadaan yang menyedihkan di pedalaman kereta anda, baru-baru ini dinamakan semula sebagai "pemakaman keropok"Daripada teman anda yang tidak berpelajaran. Kami ibu menavigasi dan dengan kanak-kanak yang lebih tua, kami juga mendapat keping pizza dan kaki ayam.
  • Jangan merasa jijik jika apabila suami anda bertanya kepada anda bagaimana anda ingin meraikan ulang tahun anda, pemikiran pertama anda adalah "tidur, bodoh". Kita semua fikir begitu, walaupun kita tidak mengatakannya.
  • Jika kanak-kanak itu tenang dan bermain sendiri, jangan tekan dia, jangan merasa terpaksa membuat "hiburan kreatif", Tetapi lompat di kerusi berlengan dan tinggal di sana sehingga dia sampai kepadamu. Tidakkah anda bosan? Tidak. Adakah ia tidak kelihatan sedih? Hanya untuk apa-apa.
  • Jangan tenggelam dalam alasan dan justifikasi yang tidak dapat dilaksanakan jika anak kecil anda tidak menyambut / tidak tersenyum / tidak memberikan lembangan ke pipi paru-paru Abelarda makhluk besar, mengatakan "dia letih, dia tidak tidur" "pelik, dia tidak pernah melakukannya" "Ia akan memegang sesuatu". Dia adalah seorang anak, haknya untuk tidak suka atau malu terhadap orang dan situasi; dan masih dalam masa yang sangat singkat.
  • Jangan berikan alasan dan alasan yang wajar jika anak anda dihasilkan dalam gigitan dan kembung. Sesungguhnya, berilah dia penyalahkan diri sendiri.
  • Jangan terlalu mengharapkan diri sendiri: anda tidak boleh menjadi bergaya dan bergaya jika anda memulakan hari dengan susu tumpah dan adunan bijirin pada lengan, dan jika anda mendapat sebatang epal dalam kasut anda sebelum keluar.
  • Mengatakan bahawa pacu terbang dari tingkap pada waktu malam tidak benar-benar berbohong.
  • Seorang lelaki berusia dua tahun yang mengambil masa 40 minit untuk menyelesaikan ais krim akan meniup sarafnya kepada seorang sami Buddha.

Ia tidak seperti ibu yang jahat. Dan ibu anda melihat apa yang akan anda katakan kepada ibu baru?

Nasihat daripada pakar ibu: video

Video: Inilah Kedurhakaan Orang Tua Kepada Anak - Ustadz Abdul Somad, Lc. MA