12 Perkara paling tidak masuk akal yang dihadapi ibu selepas lahir


Keadaan paling tidak masuk akal di mana ibu-ibu baru ditemui selepas melahirkan anak dan kelahiran anak itu.

Dalam Artikel Ini:

Keadaan pasca penghantaran yang tidak dapat dielakkan

Postpartum adalah satu tempoh di mana kita biasanya mendapati diri kita dalam situasi yang pada masa ini kelihatan normal atau hampir, tetapi itu, jika seketika kita meletakkan diri kita dalam kasut kita sendiri beberapa bulan yang lalu, mereka benar-benar tidak masuk akal. Berharap untuk ketawa, kami telah mengumpul 12!

  • Pakai baju yang kotor dengan tegas

Pada satu ketika anda memahami bahawa kunci untuk bertahan adalah untuk memudahkan maksimum, biasanya untuk mengukir tidur siang tambahan. Jadi, sekiranya baju pelindung hanya mempunyai satu atau dua noda, dan ia tidak berbau seperti omong kosong, berjalan tidak lagi menjadi masalah - ketika pertama kali kami melemparkan seluruh pakaian ke dalam mesin basuh setiap malam, kembali dari kerja. Lagipun, selalu ada deodoran yang tidak menutupi tetapi membatalkan bau, bukan itu benar ;-)?

  • Ambil kesempatan daripada setiap situasi untuk "menutup mata anda sesaat"

Apabila anda mempunyai perasaan yang berbeza bahawa hanya satu malam yang tidak dapat tidur membunuh anda, anda melihat banyak peluang untuk menghancurkan tidur. Walaupun anda duduk di bangku taman dan 11 pagi, atau di ruang menunggu di pejabat pos, atau di tengah-tengah makan siang keluarga di mana orang lain mempunyai bayi di dalam tangan anda. Kami tidak bercakap tentang perjalanan dengan kereta: praktikalnya anda tidak mempunyai masa untuk naik dan anda sudah berdengkur. Dan jika anda seorang yang tidur dengan cahaya, dan yang sedang berjuang untuk tidur atau tidur setelah kebangkitan kasar, sekarang anda tidak mempunyai masalah ini lagi!

Bagaimana minggu pertama dengan bayi yang baru lahir?
  • Makan sisa makanan dari sesiapa sahaja

Ia adalah tipikal ibu baru untuk tidak tiba-tiba mempunyai lebih banyak masa untuk makan layak nama itu, dalam satu tempoh, lebih-lebih lagi, di mana selalu ada kelaparan untuk serigala, penyokong menyusu dan tidur tanpa tidur. Dan jadi anda terkejut untuk mencari lebihan lezat nasi Kanton takeaway pada suhu peti sejuk - dan mungkin juga beberapa hari yang lalu. Kami tidak bercakap tentang makanan bayi dan homogen: setiap kalori tambahan yang boleh ditelan untuk menjaga anda berdiri adalah harta yang tidak dapat dipertimbangkan. Bersama dengan kafein, tentu saja.

  • Pergilah dengan yang diperlukan untuk bertahan dalam seminggu

Kepada kanak-kanak kedua, selepas enam bulan anda belajar untuk pergi berkeliling dengan seekor ayam tunggal jatuh ke dalam dompet; tetapi ia adalah proses yang panjang yang bermula dari beg-beg lampin dengan saiz sebuah troli kecil, yang menyeret anda ke belakang walaupun hanya untuk melompat di taman-taman di belakang rumah, dengan kepercayaan yang melepaskan dua perubahan pakaian, satu pek lap, a kit pertolongan cemas, lampin separuh sedozen, krim, krim, permainan dan apa sahaja yang boleh mendatangkan akibat bencana. Jadi, walaupun sakit belakang post-natal anda selalu keluar dalam mod "lari pulang" - pakaian berwarna, secara semulajadi menyumbang kepada kesan ini - sementara untuk keperluan anda, tidak ada ruang walaupun untuk satu pek mints.

  • Bersungguh-sungguh mengamalkan tiada poo

The no-poo adalah trend beberapa tahun yang lalu, apabila beberapa selebriti mengisytiharkan bahawa rahsia rambut cantik mereka tidak pernah mencemari; sebuah sistem yang dikenali oleh ibu-ibu baru yang telah mengamalkannya selama berabad-abad dengan cara yang tidak sedar sepenuhnya. Sekiranya anda tidak dapat membasuh rambut anda sekurang-kurangnya sekali setiap dua hari, kini anda tidak mengingati kali terakhir anda melakukannya: ia boleh menjadi tiga hari, seminggu, dua... Tetapi apabila anda memutuskan untuk melabur tenaga anda dalam mandi, kuat dari tiga jam berturut-turut yang anda tidur malam tadi, anda berlaku satu lagi perkara yang tidak masuk akal tentang kelahiran pasca....

  1. ... Cari skein rambut jatuh ke dalam longkang!

Semasa post-partum ia tipikal untuk kehilangan banyak rambut, bahawa apabila kita berus mereka jatuh ke dalam tufts di lantai, sementara semasa mandi mereka membentuk skeins dahsyat yang menyumbat longkang, membuat kita sepenuhnya ke dalam panik... kali pertama! Kemudian kita membiasakan diri untuk membersihkan longkang (selalunya tanpa memakai sarung tangan) dan membuang setiap masa yang diperlukan untuk membuat tous kecil, seolah-olah ia adalah perkara biasa.

  • Periksa bahawa bayi kita bernafas

Nampaknya tidak masuk akal, tetapi kita buat semuanya! Apabila bayi tidur tanpa membuat bunyi bising, atau tidur lebih daripada yang diperlukan, atau tidur dan tidak ada yang lain:-), kami mendekati cermin berperisai untuk melihat apakah dia sedang bernafas. Dan kami terus melakukannya selama berbulan-bulan atau tahun!

  • Obsesif mengendus bayi kami

Terdapat juga kajian saintifik yang menunjukkan betapa ibu dapat mengembangkan ketergantungan pada bau bayinya: nampaknya fenomena itu berkaitan dengan hormon pascamelam. Hakikatnya, sejak saatnya ia datang ke dunia dan untuk beberapa bulan pertama, bau itu seolah-olah kita yang terbaik di dunia, dan menghiduinya selama berjam-jam sehari adalah godaan yang tidak dapat kita lawan.

  • Lupakan perkara yang tidak masuk akal

Kekurangan tidur memainkan lelucon yang buruk: tidak ada yang lebih mudah daripada mendapati diri kita mengutuk kerana kehilangan telefon bimbit dengan menggoncang sel; atau pergi dua kali ke farmasi untuk membeli perkara yang sama; atau ulangi kisah episod yang sama pada jarak setengah jam kepada orang yang sama. Ya, pada saat-saat tertentu kita nampak benar-benar letih: mereka yang mengasihi kita akan faham!

  • Mempunyai halusinasi pendengaran

"Saya yakin, dia menangis": dan kami tenggelam ke bilik tidurnya semasa dia sedang tidur dengan sangat, bangun. Ini biasanya berlaku sekitar tiga pagi.

  • Lakukan carian aneh di Google

Kita semua, sebagai ibu yang moden dan berpengetahuan, tahu bahawa kita tidak perlu pergi ke Google untuk melakukan penyelidikan, terutama dalam medan saintifik. Namun kita tidak boleh menahan godaan, dan semakin banyak kita sendiri, lebih banyak Google akan menjadi kawan yang kita semua inginkan, atau yang dengan semua jawapannya. Gambar-gambar dari pelbagai warna adalah contoh tipikal pencarian yang tidak masuk akal di Google yang tidak pernah kami harapkan.

  • Bersyukurlah tinggal di rumah pada malam Sabtu

Kami telah bersumpah kepada diri sendiri bahawa kami tidak akan menjadi seperti ibu-ibu yang melupakan rakan-rakan mereka dan mengucapkan selamat tinggal kepada kehidupan sosial, tetapi pada malam Sabtu melompat makan malam kerana orang lain, kami sangat berterima kasih untuk dapat memasukkan baju tidur mereka pada 7 dan pergi di atas katil di 9.

Video: Big Man | 빅맨 - EP13 [SUB: ENG, CHN, MLY, VIE, IND]