5 Buku kanak-kanak mengenai warna


Anak saya berumur satu tahun dan, seperti kebanyakan kanak-kanak zamannya, terlibat dengan tiang dan lukisan dengan warna yang sangat terang. Apabila tiba masanya untuk mengajarnya warna-warna yang saya tidak mahu ditangkap tidak bersedia. Oleh itu, saya mendapati...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

saya anak mempunyai setahun dan, seperti kebanyakan kanak-kanak dari usianya, terlibat dengan lukisan dan lukisan warna yang sangat terang. Apabila tiba masanya untuk mengajarnya warna-warna yang saya tidak mahu ditangkap tidak bersedia. Oleh itu, saya telah dijumpai pelbagai tajuk, dengan pasti telah rosak untuk pilihan. Sekali saya telah membuat pilihan saya boleh mengesyorkan lima buku-buku berguna dan merangsang, masing-masing dengan sendiri keanehan. Mari cari bersama!

Buku putih oleh Silvia Borando, Elisabetta Pica dan Lorenzo Clerici

Ia adalah cerita tanpa kata-kata dan mempunyai protagonis sebagai anak di depan dinding putih. Melalui warna yang akan dibelanjakan untuk ruang kosong akan menjadi petualangan yang berpengalaman yang nyata merangsang, dengan haiwan yang sentiasa berbeza. Walaupun buku "diam" lukisan dan penggantian imej menceritakan kisah yang menarik. Disyorkan untuk kanak-kanak yang ingin tahu, yang membiarkan diri mereka terbawa-bawa oleh imaginasi.

Berapa banyak warna Alex Sanders

Ini adalah salah satu cerita yang anak-anak tidak akan mahu berhenti membaca. Ia dicadangkan sebagai buku yang digambarkan dan protagonisnya adalah kelinci buggy putih yang lucu bernama Lulu. Dia juga menemui warna dan berakhir dengan "mencium" setiap bahagian badan. Menggunakan biru air akan dilaporkan warna asalnya. Ia adalah sebuah buku yang meninggalkan ruang untuk imaginasi pembaca kecil, untuk mempelajari warna-warna dan meniru tindakan kelinci.

Warna Hervé Tulle

Anak-anak kita hanya boleh dimenangi oleh buku ini. Dalam perjalanan ke dunia warna, tangan kanak-kanak akan berus nyata, dengan mana anda boleh merosakkan dan bermain. Hasil akhir dapat dilihat dengan melayari halaman berikutnya. Buku mudah dan merangsang yang memberi anda keinginan untuk bereksperimen, walaupun selepas membaca selesai!

Sepuluh gallinelle Sylvia Dupuis

Ia adalah sajak semaian yang bagus dengan protagonis pengembaraan ten ayam lembut, masing-masing dibentangkan dalam warna yang berbeza. Di dalamnya terdapat lukisan yang sangat meriah dan adegan ceria. Kisah yang sangat dihargai untuk bahasa yang mudah dan tidak diartikannya, memperkenalkan pada masa yang sama kanak-kanak di dunia nombor.

Buka sangkar Silvia Borando dan Lorenzo Clerici

Ia adalah buku yang sangat lucu dan asli, hampir buku yang diam. Pada halaman pertama terdapat enam kunci warna yang berbeza; selepas membaca petunjuk, anda perlu membuka sangkar dan membebaskan haiwan. Dari semasa ke semasa dia mengubah haiwan yang berkenaan, cuba melibatkan kanak-kanak dalam membaca. Jadi kesan kejutan dijamin.

kesimpulan

Seperti yang telah disebutkan dalam pengenalan, buku-buku yang dicadangkan di sini hanyalah beberapa tajuk di pasaran. Ini dipilih berdasarkan tahap minat yang boleh dibangkitkan dalam kanak-kanak. Sebenarnya kebanyakannya adalah interaktif, oleh itu jelas asalnya. Yang berkata, bacaan yang baik dan bersenang-senang!

Video: Lagu Kanak Kanak | Anggota Badan | Didi & Friends