5 Percubaan untuk dilakukan di rumah dengan kanak-kanak


Masa membelanjakan bersama anak-anak kita adalah perkara yang penting, mereka adalah momen yang tidak dapat dilupakan bagi kita, tetapi juga untuk mereka, kerana kanak-kanak suka menghabiskan masa dengan orang yang tersayang dan momen-momen ini...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Membelanjakan masa dengan kita kanak-kanak ia satu sesuatu yang penting, mereka momen yang tidak dapat dilupakan untuk kita, tetapi juga untuk mereka, kerana kanak-kanak suka menghabiskan masa dengan orang yang mereka cintai dan detik-detik ini tetap dalam fikiran mereka, hilang dari masa ke masa. Inilah sebabnya apabila kita bersama-sama dengan mereka adalah baik untuk menjaga mereka dilayan, tetapi juga untuk meluangkan masa eksperimen yang mengajar mereka perkara-perkara dan bahawa mereka pasti akan sentiasa ingat, walaupun mereka akan menjadi hebat, kerana mereka masa lalu bersama-sama mereka akan menetapkan diri mereka dalam kenangan mereka selama-lamanya, terutama jika mereka telah belajar sesuatu yang penting dan bersenang-senang.
Di sini, kemudian, 5 percubaan untuk dilakukan di rumah dengan kanak-kanak.

Campuran dengan air

Ini adalah percubaan yang akan menggembirakan kanak-kanak banyak dan selain itu untuk menghiburkan mereka akan mengajar mereka konsep larut dan tidak larut. Kanak-kanak akan mempunyai banyak keseronokan mencampurkan air dengan gula dan melihat bagaimana ia cair dengan baik, mereka juga boleh meminumnya. Atau mereka boleh campurkan air dengan minyak dan periksa sendiri bahawa minyak tidak bercampur, tetapi tetap bertahan. Atau sebagai air sejuk dengan garam kasar sangat sukar dicairkan, sedangkan air panas dengan garam dicairkan dengan segera.
Ini adalah percubaan kecil yang tidak memerlukan bahan-bahan besar untuk dibuat dan itu akan membuat anda memahami konsep larut-tidak larut kepada anak-anak anda.

pelangi

Kita semua tahu bahawa cahaya putih yang berasal dari matahari, ketika ia memenuhi setetes air, mengubahnya menjadi semua warna pelangi. Bagaimanapun, ini sukar untuk diterangkan kepada kanak-kanak, jadi lebih baik melakukannya dengan eksperimen. Hanya dapatkan bahan mudah ini: pastel, kad putih, pensil, beberapa gunting. Lukis bulatan, dengan segmen saiz yang berbeza pada kadbod, kemudian warna mereka dengan warna pelangi: merah, oren, hijau, kuning, biru, ungu. Potong bulatan yang diperoleh dari kadbod dengan gunting, membuat lubang di tengah, letakkan pada pensil, biarkan ia berjalan pada pendikit penuh dan anda akan melihat bahawa warna akan menjadi satu, putih.

Belon ajaib

Percubaan ini sangat menarik, hampir ajaib dan akan memukau anak-anak anda. Hanya belon yang menggelegak, sedikit cuka dan sedikit baking soda akan cukup.
Isikan sebotol cuka kecil, ambil balon yang direndam dan masukkan ke dalam sedikit baking soda, kemudian letakkan balon pada botol dan slaid cuka ke dalam balon. Bikarbonat yang hadir dalam belon yang bersentuhan dengan cuka akan mula membengkak. Percubaan yang benar-benar menakjubkan.

Vorteks itu

Untuk melakukan percubaan ini yang akan menghibur anak-anak anda hanya satu lembangan dengan air, bubuk talcum dan sedikit 'sabun cair.
Letakkan sebatang tepung telur dalam mangkuk dengan air, taburkan jari bayi dengan sabun cair kecil dan biarkan dia mencelup jari ke dalam baskom, dengan segera satu pusaran aneh akan muncul yang akan memukau anak-anak anda.

Kaca ajaib

Percubaan ini mengejutkan walaupun sangat mudah dilakukan. Cuma isi segelas dengan air ke dalamnya dan letakkan sekeping kadbod di atasnya. Setelah melakukan ini, kita mesti memegang kad dengan tegas dan cepat membalikkan kaca. Menarik tangan dari kadbod, kita akan melihat bahawa yang terakhir akan tetap melekat pada kaca dan air tidak akan jatuh. Ini kerana tekanan udara dari bahagian bawah menghancurkan kadbod ke tepi pinggan dan menyimpan air di dalam kaca. Oleh itu, udara tidak boleh masuk dan air tidak dapat keluar.

Video: 25 DIY REMEDI RUMAH YANG BOLEH MENYELAMATKAN NYAWA ANDA