5 Bunga kertas untuk hiasan Spring


Dengan pelbagai jenis kertas, anda boleh mendapatkan hiasan hebat, untuk menghiasi rumah kami, menghiasi dewan untuk pesta ulang tahun atau membuat jemputan berwarna yang indah. Secara khususnya, seperti musim bunga,...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Dengan pelbagai jenis kertas Anda boleh mendapatkan hiasan hebat, untuk mencantikkan rumah kami, menghiasi ruang tamu untuk satu pesta ulang tahun atau untuk membuat jemputan berwarna-warni yang indah. Secara khususnya, dengan pendekatan musim bunga, sangat sesuai untuk membuat hiasan bunga dan dalam panduan ini kita akan menerangkan cara melakukannya. Dalam perenggan seterusnya kita akan pergi untuk melihat 5 jenis bunga kertas untuk hiasan musim bunga mudah dan pantas dibuat.

Mawar kertas krep

Untuk mendapatkan roset yang indah dalam kertas krep, mulailah seperti berikut: dari gulung kertas krep berwarna (merah jambu, biru atau kuning bergantung pada rasa peribadi anda) memotong jalur kira-kira 50 cm panjang dan ketebalan 8-9, berhati-hati untuk mengikuti arah yang betul kad. Pada ketika ini, ringan merentang seluruh bahagian atas kertas dan curl ke atas dan teruskan dengan menggulung jalur kertas itu sendiri, sehingga tunas diperolehi. Anda kemudian boleh menambah wayar besi atau pembersih paip hijau ke pangkalan untuk membuat batang mawar.

Daisies kadbod

Proses ini sangat mudah untuk menghasilkan margherita klasik. Ambil kad putih dan potong mengikut bentuk daisy, membuat kelopak panjang dan nipis. Pada ketika ini memotong cakera kuning dari kadbod dan memasangkannya ke tengah, bertindih dengan sebahagiannya dengan kelopak. Juga dalam kes ini anda boleh menambah batang hijau, diperbuat daripada kawat atau kadbod.

Gerbera kertas

Dengan jalur mudah kertas berwarna, anda boleh membuat gerbera. Anda akan memerlukan kira-kira dua puluh jalur kertas merah jambu, kira-kira 15 cm panjang, sekeping kecil kadbod kuning dan gam. Kemudian lipat jalurnya satu demi satu, dapatkan lenturan bulat dan pasang kedua tepi jalur di antara mereka dengan gam. Sebaik sahaja anda telah melakukan kerja yang sama dengan semua jalur, gam mereka pada pad kek kuning dan selesaikan kerja dengan batang hijau.

Poppies dalam kertas tisu

Satu lagi jenis kertas yang meminjamkan dirinya dengan baik untuk membuat bunga, adalah kertas tisu. Untuk membuat poppies dengan bahan ini, potong kelopak bulat dari kertas tisu merah dan gamnya ke pangkal dengan beberapa gam DIY. Di dalam corolla yang diperolehi itu, letakkan kertas tisu hitam yang rusak dan di dasarnya gam batang dan kelopak tisu kertas tisu hijau.

Dahlia dalam kertas krep

Untuk membuat dahlia berwarna-warni, anda boleh menggunakan kertas krep semula. Potong dua potong kertas krep, panjang 50 cm dan lebar 10 cm. Salah satu daripada kedua-duanya harus membelitnya pada selang kira-kira setengah sentimeter di kedua-dua sisi manakala yang lain hanya di bahagian atas. Pada ketika ini, ambil kayu kayu dan gulung di sekelilingnya terlebih dahulu jalur pinggang hanya di satu sisi dan kemudian di sebelahnya, dapatkan bunga dengan kelopak tipis dan tebal.
Dengan pelbagai jenis kertas, ia akan menjadi mungkin untuk membuat semua jenis bunga, beberapa lebih mudah, lebih rumit atrium, tetapi semuanya mempunyai kesan yang besar.

Video: 21 PRETTY FLOWER IDEAS