6 Cerita untuk diberitahu sebelum tidur


Bagi kanak-kanak, cerita dongeng adalah seperti permainan yang bersinar dalam hari-hari yang bertenaga, mengajar moral, membantunya dalam pertumbuhannya, terus sibuk dengan akal fikirannya selalu bergerak dan menemaninya dalam kehidupan seharian....

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Anda tahu, bagi kanak-kanak cerita dongeng adalah seperti permainan yang bersinar dalam hari-hari yang bertenaga, mengajar moral, membantunya dalam pertumbuhannya, terus sibuk dengan akal fikirannya sentiasa bergerak dan menemaninya dalam kehidupan seharian.
Setiap cerita mempunyai moral sendiri yang dinyatakan dalam bahasa yang sangat mudah, tetapi yang mengandungi dunia yang tidak dapat dipertahankan, kesukaran dan ketidakadilan, bagaimanapun, direka untuk diselesaikan selalu dan hanya dengan tekad yang tepat, keberanian, perbuatan baik dan semangat inisiatif. Oleh itu, matlamat adalah untuk mengatasi ketakutan kanak-kanak, memberi mereka satu pengairan hampir fizikal yang akan lebih mudah untuk mengalahkan dan mencari akal dan realisasi yang lengkap.
Hanya dengan cara ini bakat generasi baru akan muncul, sehingga memberikan satu peluang lagi untuk kehidupan yang bahagia.
Lagipun, jika dia juga mengatakannya Albert Einstein:
"Jika anda mahu anak anda bijak, beritahu dia kisah dongeng, jika anda mahu menjadi sangat pandai, beritahu dia lebih banyak."
Di sini untuk anda 6 dongeng yang sempurna untuk anda kanak-kanak dan cucu-cucu sebelum tidur:)

Cinta... adalah selama-lamanya

Suatu ketika dahulu terdapat sebuah kampung kecil, di mana orang-orang hidup bahagia dan bahagia, sebuah negara yang tidak tahu apa perang dan segala macam kebencian, di mana penduduk tahu hanya cinta, tersenyum dan ramah. Walau bagaimanapun, pada suatu hari, seorang penyihir jahat yang lama tinggal di hutan, dan melihat semua orang bahagia digigit oleh iri hati dan berfikir untuk melakukan mantra sehingga desa itu akan jatuh ke dalam kegelapan kesedihan. Penyihir lama, sekali lagi di rumahnya di hutan, yang tidak pernah ada yang berani mendekati, mengambil semua ramuan yang diperlukan untuk mantra itu dan mula mencampurkannya di dalam potnya: "bratacal, bratacal, biarkan pelarian yang baik dan datang mal "ini penyihir, salah satu daripada formula rahsianya, dan sekali lagi:" Scatapin, scatapa, kejahatan yang ada di sana "-" patacar, patakar yang tersenyum dan ciuman terbang ke laut ".
Penyihir itu mempunyai buku hitam besar, yang disimpan di dalam almari tua yang gelap dan penuh dengan sarang labah-labah, dengan semua formula ajaib, mantra ini telah dilakukan begitu banyak kali, sebenarnya, semua kampung di kawasan itu berada di bawah pengaruhnya dan orang hidup dalam kegelapan kesedihan dan kebencian.
Menyediakan ramuan dan menutupnya dalam botol, ahli sihir tua yang menuju ke kampung dan berkata kata-kata sulap terakhir, debu yang tersebar di udara, langit pada titik itu gelap, angin yang kuat mula meniup menyebarkan ejaan pada semua rumah: semua senyuman orang dan ciuman hilang dan penyihir melampirkannya ke dalam bekas tembikar besar, dia memasangnya untuk mengelakkan mereka keluar dan kembali ketawa dan berpuas hati di rumahnya.
Kegelapan jatuh di kampung, orang mula berdebat satu sama lain, tidak ada yang lebih baik, tiada lagi cinta, tidak ada lagi ciuman, tidak ada yang tahu apa lagi, ibu tidak lagi memberi cium malam yang baik untuk anak-anak, yang tidak tidur, bahkan saudara-saudara tidak lagi saling mencintai dan terus bertengkar.
Pada suatu hari Nila, seorang wanita muda, gadis yang paling cantik di kampung, bermimpi malam itu seorang putera datang untuknya, tersenyum dan membawanya bersama dia dan menciumnya, hidup bahagia selama-lamanya. Apabila dia bangun, memikirkan kembali mimpi itu, dia teringat bahawa terdapat ciuman dan senyuman, cinta, tetapi tidak ada yang tahu lebih banyak di kampung itu. Nila, kemudian memutuskan untuk meminta pertolongan, membayangkan bahawa apa yang sedang terjadi adalah hasil daripada beberapa ejaan. Dia mengambil merpati kecilnya dan mengikat sekeping kecil kertas ke kakinya dengan permintaan untuk bantuan - "Pergi kecil, cari orang yang dapat membantu kami, mudah".
Merpati terbang selama dua hari dan dua malam, sehingga dia menemui seekor kuda di dekat mata air di luar hutan, dan seorang lelaki muda di dekat kuda; dia mendekati dia: "Hei, anda, dengarlah saya," katanya.
"Siapa yang bercakap?" kuda itu menjawab dengan takjub.
"Saya, saya di sini, tetapi anda tidak mempunyai imaginasi... Saya merpati, saya mendengar mesej untuk anda, membacanya, cepat dan datang dan menyelamatkan kampung", menyimpulkan merpati itu.
Baca mesej itu, kata ksatria, "Katakan kepada perempuan simpanan awak bahawa saya, Bory, akan berlari kepadanya dan datang untuk menyelamatkan kampung."
Merpati kiri untuk memberikan berita kepada perempuan simpanannya.
Bory, dia naik kuda dan seperti kemarahan, berlari-lari ke desa, tiba di sana selepas sehari dan malam berjalan, mencari rumah Nila, mendapati, mengetuk... "Halo, gadis manis, nama saya Bory, saya di khidmat anda dan di negaranya anda, beritahu saya bagaimana saya boleh membantu anda, sebelum m'illumino keindahan yang begitu indah ".
"Terima kasih, putera sayang, anda adalah keselamatan negara, kami telah dipukul oleh pesona penyihir lama, dia telah mengambil cinta kita, senyuman," kata wanita muda itu.
"Tetapi anda, anda tidak kehilangan cinta, saya melihatnya dari matamu, anda suka, anda tahu cinta apa," kata Knight.
"Oh, jiwa yang kamu miliki, kamu tahu betapa hati saya perlu dicintai dan dikasihi, berapa banyak kasih sayang yang harus saya berikan, tetapi kamu tahu di sini di kampung itu semua orang tua, tidak seperti kamu...".
Pada masa itu wanita muda itu tersipu-sipu dan ksatria melihat malu itu, menghiburkan dia berkata: "Jangan malu, puteri saya, nasib yang membawa saya kepada awak, saya sendiri, saya tidak pernah menemui seorang gadis manis, lembut seperti anda, mata anda memberitahu saya bahawa anda juga merasakan sesuatu untuk saya, beritahu saya itu benar ".
"Ya, tapi saya bukan seorang puteri," jawab Nila dengan suara yang samar-samar. Dia seorang gadis yang sangat pemalu, tetapi dia merasakan ada sesuatu yang istimewa untuk lelaki itu. Tetapi itu adalah cinta! Cinta tak terhingga, unik dan bahkan Bory merasakan perkara yang sama untuknya.
"Bagi saya anda, anda adalah puteri paling cantik di dunia". Beliau berkata dengan pengangkutan Bory. "Tetapi mantera saya tidak berfungsi, saya rasa cinta dan saya merasakan kasih sayang yang diberikan kepada saya, terima kasih putera saya, anda telah memenangi mantera", dan sambil mengucapkan perkataan itu, kedua-dua mereka mencium dan menjanjikan kasih abadi, Bory meminta tangan de Nila, yang dia terima.
"Sekarang kita perlu membebaskan seluruh kampung," kata gadis itu.
"Kami akan mencari rumah ahli sihir dan memecahkan mantra". Kata Bory. R> "Ya, tetapi seperti yang kita akan lakukan, dan tidak ada yang pernah mendekati rumahnya, dikatakan bahawa mereka yang tidak keluar daripadanya". Dia menjawab, sedikit bimbang Nila.
"Dapatkan kuda saya dan bersama-sama kita dapat memenangi mantera". Dan mereka pergi ke hutan. "Di sini, rumah itu ada di sana". Nila berkata.
"Nah, cuba untuk memikat penyihir lama dan mengalihkan perhatiannya, kami akan memberikan stroberi dengan pil tidur yang kuat, saya akan pergi ke rumah untuk mencari beberapa ramuan, atau beberapa ubat, semua ahli sihir mempunyai buku mantra, saya perlu mencarinya." Dia mengucapkan Bory.
Nila mendekati rumah dan mengetuk: "Selamat pagi, Madam, saya hilang, bolehkah anda membantu saya?" Dan dia memberinya keranjang strawberi dengan pil tidur.
Wanita tua membiarkan Nila masuk, dan tidak mempercayai menghidu stroberi, melihat kehadiran pil tidur: "Sekarang saya akan menunjukkan kepada anda." Penyihir lama itu memikirkan dengan terancam. Sementara itu, Bory secara rahsia memasuki tingkap dari belakang dan mencari buku mantra.
Penyihir itu, kemudian menyedari penipuan itu, menawarkan Nila sebilangan buah buah, yang dia juga telah menambahkan stroberi yang mengandungi pil tidur, dan ramuan, Nila, dengan hormat, memakannya dan tidak lama kemudian jatuh ke dalam tidur yang mendalam.
"Anda mahu melakukannya kepada saya, eh?" Penyihir itu berkata.
Bory, tiba di ruangan bawah tanah, melihat di atas rak, sebuah buku hitam yang besar, mengambilnya dan, sebenarnya, buku mantra, sekali ditangkap berlari dengan cepat, berjaya dari tingkap.
"Saya melakukannya, sekarang kita boleh membuat laknat itu lenyap, tetapi pertama-tama saya mahu mengambil kepuasan, saya akan mencari mantera untuk menjadikan penyihir menjadi wanita tua yang tidak berbahaya." Bory fikir dengan penuh semangat.
Bory menunggu pulangan Nila, tetapi jam berlalu dan dia mula bimbang: "Sesuatu yang mesti berlaku, penyihir mesti melihat sesuatu, sekarang saya akan masuk, tetapi pertama...". Tetapi Bory pertama membuka dan mencari kata-kata untuk mantra yang dilakukan dengan penyihir lama, kemudian pergi mengetuk pintu. Toc, Toc.
"Apa yang anda mahu muda yang cantik". Wanita tua itu berkata, setelah memahami bahawa kedua-duanya bersama. Bory, ketika itu menyebut formula dan wanita tua dalam sekelip mata, berubah menjadi wanita tua yang manis.
"Nah, anda lebih baik, dan dari hari ini anda tidak akan menyakitkan sesiapa lagi, sebenarnya anda akan membayar balik semua yang anda lakukan dengan cinta yang anda tidak pernah berikan" dan kemudian berkata satu lagi formula: "Semua yang anda akan lakukan, hanya dengan cinta akan menjadi ". Jadi wanita tua itu menjadi wanita tua yang manis dan baik, penuh kasih sayang bagi semua orang.
Bory, setelah menetap wanita tua itu, pergi ke rumah untuk mencari Nila dia, ketika dia melihatnya terjatuh dalam keadaan sedih, dia merasa putus asa: "Nila, Nila, bangun, apa penyihir hodoh yang dilakukan kepadamu".
Kemudian dia meneruskan: "Sekarang anda perlu memberitahu saya bagaimana saya dapat menyelamatkan Nila saya".
"Hanya ada satu cara: hanya ciuman lelaki dalam hidupnya, yang akan mencintai selama-lamanya, akan membangkitkannya, jika tidak...". Wanita tua itu berkata.
Bory mengambil Nila dalam pelukannya dan meletakkannya di atas kudanya, mengarahkannya kembali ke kampung. Tiba di kampung dan mengambil buku itu, Bory mencari penawar untuk Nila, tetapi tidak menemui apa-apa, kemudian mencari dan mendapati orang itu untuk membebaskan negara dari mantra, dan merumuskan kata-kata sihir, langit menjadi biru lagi, dan bekas lama di mana ciuman dan cinta disimpan, ia pecah dan semua orang boleh mendapatkan kembali senyuman mereka.
Tetapi untuk Nila, penawar itu tidak ditemui, maka Bory, meletakkan kekasihnya di atas rumput dan menutup matanya, menciumnya.
Nila, dengan sihir, selepas beberapa saat membuka mata cantiknya.
"Di mana kita?". Nila berkata.
Segala sesuatu di sekeliling mereka telah berubah, tidak ada yang tersisa, mereka berada di dalam dunia yang tidak mengalir masa, hanya dihuni oleh mereka, itu adalah pahala cinta besar mereka yang berlangsung selama-lamanya.

Bilik ajaib

Ribut yang ganas terbakar Kaya di tengah malam dan semuanya tiba-tiba menjadi gelap. Kaya membuka matanya, tetapi di mana-mana dia melihat dia semua hitam, tetapi begitu hitam sehingga dia menutupnya dengan segera.
Dia bersembunyi di bawah selimut dan meringkuk, memegang tangannya di sekeliling tubuhnya. Dia teringat bahawa suatu hari di sekolah dia bersenang-senang bermain dengan kegelapan, adakah dia wujud? dan siapa yang tersandung dalam kegelapan? Tetapi ada juga yang 'ditahan dalam kegelapan?' atau yang tidak? melompat dalam kegelapan?... Guru telah membuat semua gadis sekolah tersenyum dengan sajak pembiakan yang ceria dan bagus! Jadi dia cuba tidur, tetapi pemikiran hitam itu tidak membiarkan dia tidur.
Kaya merasa dibungkus, ditelan, disedut ke dalam katil, bilik, seluruh rumah dan semua impiannya dari malam.
Dia mengintip dari bawah selimut untuk mencari cahaya, terbatuk untuk bangun seseorang, tetapi bilik semuanya masih diam dan senyap. Hanya bunyi hujan yang boleh didengar dengan tic TIC-TAC yang berselang-seli dengan tingkap. "Manu, Manu..." dia memanggil dengan suara yang rendah, takut mendengar suaranya. Dia berdiri sejenak dengan telinganya menunggu isyarat, tetapi adik perempuan itu tidak menjawab. Mungkin kegelapan telah menghilangkannya dan begitu dia akan lakukan dengan yang lain dan dia akan tetap bersendirian? Dia terpaksa melakukan sesuatu, melindungi mereka! Cepat dia keluar dari katil dan sampai ke meja dengan lututnya.
Dia merasakan dengan tangannya di atas meja, dia cuba di sana sini, kemudian meraih kotak warna. Dalam tergesa-gesa dia membuka satu tiub kecil, menghancurkannya, menjunam bulu berus, dan dengan tip yang menitis dengan warna, dia memberikan stroke pertama dalam kegelapan. Ia biru! Kaya tenggelam berus itu kembali ke dalam tiub dan berwarna sehingga ia selesai.
Kemudian dia mencari yang lain dan memenuhi kegelapan yang kekal dengan berus hijau yang besar dan dalam. Antara satu lulus dan satu lagi, untuk menutup baki hitam, dia melukis bintik bunga merah, oren, biru dan putih. Tiub terakhir berwarna kuning.
Kaya naik ke kerusi meja dan berwarna matahari yang besar dan hangat, sehingga warna kuning berakhir. Dia mengosongkan semua tiub, meletakkan warna seluruh, mengisi setiap sudut bilik dengan gelap dan hitam, walaupun dicat t-shirt dan kaus kaki dengan warna pasukan kegemarannya. Akhirnya, dengan tangannya tertimpa, dia membersihkan dirinya dalam warna biru dan menelusuri garis pelangi seribu warna warna.
Kini bilik itu adalah bazar impian mimpi dan warna. Kaya letih dan terpesona oleh cahaya, menggosok matanya, kembali tidur dan tertidur dalam kehangatan hangat selimut.

Domba bersatu dan serigala tunggal

Suatu ketika dahulu ada seekor domba yang bernama Francesca yang berada di atas domba dengan kambing yang lain. Tiba-tiba ada seekor serigala lapar yang ingin makan beberapa ekor domba.
Kemudian Francesca memberitahu biri-biri lain untuk tidak keluar kerana serigala itu sangat lapar dan buruk. Tetapi seekor domba yang hebat, bernama Isabella, yang menganggap dia yang paling kuat dan paling berani, tidak mendengar nasihat Francesca dan keluar. Dalam seketika serigala melompat pada Isabella yang miskin yang sangat teruk. Tetapi kambing biri-biri yang lain berani dan semuanya bersama keluar dari kambing biri-biri untuk menyelamatkan Isabella. Serigala, melihat banyak domba yang melompat ke atasnya, melarikan diri dan tidak pernah muncul semula.
Kisah ini mengajar kita bahawa persahabatan adalah sangat penting dan rakan-rakan mengatasi banyak kesulitan sambil tetap bersatu.

Kucing dan semut

Terdapat sekali anak kucing, kecil, kecil, tetapi begitu kecil sehingga ia tidak dapat dilihat oleh kebanyakan kanak-kanak. Terlepas dari kenyataan bahawa dia menangis siang dan malam untuk mewarisi dengan teliti untuk mencari perhatian, sayangnya tiada siapa yang dapat mendengarnya. Oleh itu, anak kucing itu tetap sepanjang masa meringkuk di sudut halaman, di bawah dinding yang ditutupi lumut lembut dan memikirkan kewujudannya yang menyedihkan.
Bagaimana saya boleh? dia tertanya-tanya? terus hidup seperti itu, sahaja - tanpa dapat menikmati pelukan seseorang? dan dia mewarisi sepi di sudutnya yang kecil.
Air mata mengalir di hidungnya, berlari melalui misai lembut dan jatuh di sebelahnya? Hati-hati, saya sudah membasuh pagi ini!
Siapa yang bercakap? melepaskan anak kucing takut melompat kembali
? Saya, dan siapa lagi ??
Meletakkan pandangannya pada rumput kecil di rumput yang berdekatan, anak kucing akhirnya melihat sekelompok kecil kecil, kecil tetapi sangat kecil sehingga tidak dapat dilihat oleh kebanyakan makhluk hidup.
? Maafkan saya? adakah anak kucing mengambil langkah berjaga-jaga? Tidakkah saya jumpa awak?
? Sudah? jawab semut? Saya tahu. Sebaliknya saya melihat anda dengan baik dan lebih baik saya mendengar anda! "Apa maksud anda ?? Tanya kucing kecil yang ingin tahu,
Maksud saya saya perlu tidur dengan penyumbat telinga kerana saya tidak dapat berdiri lagi dengan mengamuk lagi! Bolehkah anda selalu merengek?
? Saya tidak fikir sesiapa boleh mendengar saya?...? kucing itu dibenarkan
Masalah anda ialah anda hanya berfikir tentang masalah anda? Daripada mengeluh tentang saiz anda, anda perlu risau tentang saiz orang lain. Lihatlah saya, yang jauh lebih kecil daripada anda, tidakkah saya menghabiskan hari bermusim dan memprotes tanpa perlu? Saya bekerja dan menghormati semua yang lain! tambah semut berharga.
Saya minta maaf, saya berjanji bahawa saya akan mengambil contoh dari anda? Mulai sekarang saya akan lebih menghormati anak-anak kecil itu dan saya akan lebih berguna ?? dan, dengan ekor rendah bergerak, memujuk misi barunya. !? menangis semut kepada ratusan rakan-rakannya? Juga ini kita telah menipu? dan dia bergegas ke atas sarapan anak kucing itu.
Beribu-ribu tahun kemudian, anak kucing, kini kucing dewasa, berhasrat menjaga keluarga besar dengan pasangannya dan, secara kebetulan, dia menemui semut yang sama.
? Terima kasih kawan, anda telah membuat saya perkhidmatan yang hebat? Sejak saya berhenti menangis pada saya saya dibesarkan dan hari ini saya boleh bermegah dengan kehidupan yang baik dan keluarga yang indah?
Adakah saya iri hati awak? kata semut itu dengan keras, tetapi saya tetap bersendirian, semua sahabat saya meninggalkan saya?
Saya tidak boleh percaya! Anda yang bijak! Saya mahu berbuat demikian? dan dengan demikian berkata kucing menyambut semut di antara anak-anaknya dan berkongsi makanan dengannya.

Gandum gandum

Suatu ketika dahulu ada sebiji gandum. Ketika mereka membawanya ke karung kanvas dengan saudara-saudaranya, dia telah keluar dari lubang kecil dan mendarat di jalan berdebu di antara batu-batu.
Makhluk hitam yang aneh dengan bulu bersinar panjang pada sayapnya, telah mengambilnya untuk membawanya ke dalam sarangnya, di atas pohon tertinggi di lapangan yang berdekatan.
Semasa dia terbang melalui kaki gagak, dia berjaya melarikan diri antara kuku jari dan hujung jari, mendarat di tengah padang. Tanah coklat yang lembut itu menyambutnya, memberikannya perlindungan dan kehangatan yang diperlukannya untuk menenangkan ketakutan dan menenangkan kesedihan pendaratan tiba-tiba di antara batu-batu itu.
Di mana adik-adiknya? Mereka, bersama-sama, akan terus ketawa dan menyanyi seperti sebelum permulaan perjalanan kesepiannya semasa dia, dalam sarang yang selesa, apa yang akan dilakukannya? Semua terperangkap dalam fikirannya, dia hampir tidak menyedari kemalangan kecil apabila, semua perkara kecil tiba-tiba muncul di bawahnya; seperti wayar kecil.
Walaupun dia masih kagum dengan kebaharuan itu, protuberances yang aneh itu mula bergerak di bumi, seperti yang dinikmati oleh kehidupan mereka sendiri. Tergesa-gesa, dia cuba menghentikan mereka, tetapi mereka tidak mendengarnya, dan mereka terus menembusi bumi.
Tiba-tiba keseronokan yang besar mengganggu gandum yang kecil, yang merasakan sap yang mengalir dengan sendirinya, yang dibawa oleh akar ke bahagian paling dalam dari makhluknya, yang dia tidak tahu dia memiliki.
Napas tiba-tiba membengkak badannya, menghancurkan perisainya; dan sebagainya kacang itu didapati bebas, dibungkus dalam warna hitam yang merosakkannya, menyebabkan ia bertumbuh lebih banyak. Oleh itu, dari keinginan yang dirasakannya, sayap muncul, yang membawa dia keluar dari tanah, di atas permukaan lapangan, ke langit.
Dan di bawahnya, biji gandum itu tidak sedih, melihat perubahan akhirnya menjadi batang, daun dan kemudian spike dipenuhi kacang seperti dia.
Di sini, tanpa terjatuh awal di jalan berdebu, tanpa kehilangan saudara-saudaranya, tanpa burung gagak dengan sayap bersinar panjang dan kuku yang bengkok, gandum tidak akan merasakan nafas bumi yang mendorongnya ke sana dan tidak akan mengetahui bahawa untuk membesar bermakna rasa takut dan kesedihan, tetapi juga cinta, keinginan dan kesenangan.

Itik Betta

Sekali pada masa itu terdapat itik Betta, yang tinggal di sebuah rumah kecil di kolam zamrud yang penuh dengan teratai air bersama dengan dua adik perempuannya, tiga saudara perempuan, ibu, bapa dan datuk nenek.
Pada hari lahirnya, dia memutuskan untuk pergi ke seluruh dunia: padang rumput, kolam, sungai dan laut untuk bertemu rakan-rakan baru.
Di hadapan kek besar yang penuh krim dan coklat yang telah menyiapkan neneknya berkata "Terima kasih atas kek yang lazat dan semua hadiah, tetapi saya memutuskan untuk meninggalkan kolam Emerald untuk sementara waktu kerana saya ingin melihat perkara baru ".
Ibu Paperina meletupkan air mata dan tidak mahu memulakan Betta.
Bapanya memeluk anak perempuannya dan berkata "Saya akan membiarkan anda pergi kerana anda perlu melakukan pengalaman anda tetapi tidak mudah". Jadi Betta selepas mencium semua orang yang tersisa.
Dalam perjalanannya, dia bertemu dengan banyak kawan seperti Bibo toad, Arturo yang berangin, angsa Pamela dan juga binatang yang tidak bergaul, tetapi tentunya tidak buruk.
Suatu hari ketika dia berada di laut tertarik dengan noda coklat sebaik sahaja ia didekati dia merasakan sayapnya terpaku dan tidak dapat bergerak lagi... Ketika dia tidak memiliki kekuatan lagi datang Seagull Lorena dan mengambil Betta dengan paruh itu meletakkannya di tanah dan Dia berkata kepadanya, "Berhati-hatilah kerana ada banyak bahaya seperti ini".
Jadi Betta fikir dia terpaksa mengelakkan semua bintik coklat.
Semasa dia berfikir, dia lapar: dia berjalan di tengah-tengah padang rumput penuh violet, buttercup, dan pance, ketika dia melihat batang coklat kecil dan putih dengan habis dibakar, dia menyangka dia harus mencuba makanan baru.
Dia menangkapnya dan mengetahui dengan segera bahawa itu adalah menjijikkan, selepas beberapa waktu 'Betta malang mula berasa buruk... Untungnya datang Bibo, yang membawanya kepada doktor Agata yang memberikan obatnya sebagai kelopak daun daisy dan tulip merah.
Apabila dia merasa lebih baik, Betta memutuskan untuk pulang ke rumah kerana dia faham bahawa terdapat banyak bahaya yang dia tidak dapat mempertahankan dirinya dan bukannya di dalam kolam zamrud yang tidak ada bintik coklat yang melekit atau kayu beracun.
Jadi dia pulang ke rumah kecilnya di mana dia disambut oleh seluruh keluarga dengan sukacita dan ciuman yang besar.

Video: Cerita Ketika Denada Diberitahu Diagnosa Penyakit Anaknya