Nasihat seorang ibu kepada seorang anak gay


Seorang wartawan menceritakan bagaimana ibunya berjaya membantu dia melawan ketakutan dan insomnia

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana untuk membantu kanak-kanak gay

Bagaimana untuk menyokong kanak-kanak yang tahu dia homoseks dan takut? Selalunya ibu bapa mendapati diri mereka tersesat dengan wahyu anak lelaki mereka untuk menjadi gay, tetapi lebih sering kita tidak ditanya bagaimana kita dapat merasakannya (atau dia), seorang lelaki muda yang pada waktu subuh remaja membuat fikiran berbeza, satu bertanya seribu soalan, diserang oleh banyak ketakutan.

Dan dia tidak boleh bercakap dengan ibu bapanya.

Philip Brunamonti menerangkan dengan baik di Huffington Post, teks yang intim dan peribadi di mana dia teringat ketika, budak lelaki, dia mendapati dirinya pada waktu malam di atas katilnya dan sebelum tidur dia datang dengan ketakutan yang berbeza.

Dari 12 hingga 17 saya tidur tidak lebih daripada empat jam setiap malam. Saya mendengar suara-suara membisikkan perkara-perkara jahat, saya hampir yakin bahawa keluarga saya mahu meninggalkan saya. Saya gemetar, memeluk bantal, memegang nafas saya untuk merasakan hatiku, untuk menyedari saya mempunyainya lagi dan tiada siapa yang merobeknya

Ketakutan terbesarnya ialah diterima oleh ibu bapanya, terutama ibunya. Namun, ibunya adalah kepercayaan pertama, pada usia 17 tahun kebenaran dan dia yang menyambutnya, dengan segala ketakutan, dan membantu dia mengatasi insomnia yang telah memburu dia selama bertahun-tahun. Kerana takut melihat jiwanya hancur, kerana takut akan penghakiman yang lebih tinggi yang entah bagaimana akan kelihatan ke dalam dan dijauhkan.

Ia adalah ibunya yang menghela napas relief apabila anaknya memberitahu kebenarannya dan memutuskan bahawa dia akan membantunya dengan keberanian. Untuk tidur, tentu saja, tetapi di atas semua jangan pernah takut kepada dirinya sendiri lagi.
Dan selama 21 malam, sebelum tidur, dia mengambil tangannya dan menunjukkan kepadanya 21 cara untuk memerangi ketakutan ini.

Saya ingin berkongsi 21 alasan hidup dengan anda supaya anak-anak anda tidak lagi takut tidur dan melepaskannya

Filippo menulis.

Di sini mereka 21 alasan untuk tidak pernah takut daripada apa itu. Senarai sebab untuk mencintai satu sama lain yang melampaui menerima orientasi seksual seseorang, yang berfungsi untuk semua orang. Kerana semua orang cepat atau lambat, besar dan kecil, kita mendapati diri kita berurusan dengan diri kita yang lain yang kita takut.

Adakah sukan hanya jika anda suka

16 perkara untuk mengajar anak lelaki (16 gambar) Berikut adalah beberapa mutiara kebijaksanaan untuk ibu-ibu lelaki

Petua pertama ialah belas kasihan. Kasihan untuk diri sendiri, tidak ada kesalahan. Dunia sudah bersedia untuk mengalu-alukan anda dan juga keluarga dan kawan-kawan dan mereka yang mencintai kami bersedia untuk mengalu-alukan anda tanpa bertanya apa, tetapi hanya siapa anda. Dan dia perlu tahu bahawa dia berbuat baik, anda berlari untuk ketenangan
Jangan lari dari kesakitan ia adalah nasihat kedua: ia adalah rasa sakit yang anda buat kerana anda memerlukan sesuatu yang bertentangan dengannya, jadi memberikan penumbuk itu dan memberikannya pelukan.

Jangan takut malam itudan, ibu itu memberitahunya:

Apabila cahaya membuat anda berasa selamat dan kegelapan memberi anda sawan, anda menghadapi risiko yang serius: kehilangan keindahan dan keghairahan malam, yang jauh lebih bahagia dan berkilauan daripada hari itu. Cuba berehat kepala anda pada sinar cahaya malam itu menawarkan anda. Bolehkah anda melihatnya? Anda akan berehat seperti kanak-kanak dan impian seratus revolusi.

Keluar dalam terbuka adalah majlis kelima, walaupun ia menakutkan, walaupun tidak selesa

Dan lagi. Ibu Filippo pada malam kesepuluh memberitahu kepadanya bahawa ia tidak salah. Ia tidak keluar dari tempatnya. Ia hanya berbeza dengan tempat mereka.
Susun semula bilik tidur yang anda inginkan, adalah kata-kata selamat malam pada petang kesebelas. Jemputan untuk berasa bebas untuk menyatakan diri anda.

Kebimbangan pada kanak-kanak

Mereka tidak terlepas nasihat praktikal, hanya "ibu", seperti tidak mengambil dadah, kerana mereka ketagihan atau untuk membenarkan diri mereka seks sekali seminggu, untuk seumur hidup.

Graduan. Tinggalkan rumah ini. Terbang ke tanah yang membuat anda merasa dialu-alukan, jika itulah yang anda mahukan. Kami akan kekal api nyawa, enjin locomotif anda. Kami akan memandu anda ke lapangan terbang, kami akan memberikan anda pasport, kami akan melihat anda menyentuh awan dengan hujung hidung anda dan kami akan tahu bahawa malam itu tidak menakutkan anda lagi.

Dan yang dua puluh satu malam Filippo tertidur. Mungkin ketakutan masih ada, tersembunyi di lipatan bantal. Tetapi kini dia mempunyai lebih banyak kekuatan, lebih banyak kesedaran. Dan dia sudah bersedia untuk menerima dan mengasihi satu sama lain. Kerana ia tidak berani jika tidak ada ketakutan

21. Malam, anakku. Ia adalah hari kedua yang pertama saya memegang tangan anda ketika saya bercakap dengan anda dan saya cuba memberi anda keberanian. Tetapi malam ini saya tidak mempunyai masa untuk mengatakan satu perkataan: anda sudah tidur.

Untuk membaca semua 21 tips di sini adalah pautan ke artikel Huffington Post

Video: TJ Apakah Menjadi Gay Itu Takdir dari Allah atau Bagaimana, Mohon Penjelasan untuk Memahami Taqdir