Selepas melahirkan, wanita fikir mereka tidak lagi seperti lelaki


Satu tinjauan mendedahkan bahawa kebanyakan ibu tidak lagi dilihat sebagai wanita oleh pasangan mereka selepas melahirkan anak

Dalam Artikel Ini:

Ia dipanggil Mamnesia, dan ia adalah gangguan yang mempengaruhi ibu-ibu yang tidak dapat lagi ingat siapa mereka atau bagaimana mereka sebelum ini kehamilan.
BACA JUGA: SEKS SELEPAS KANAK-KANAK, 5 TIP UNTUK TIDAK TEPAT
Untuk memfoto fenomena ini adalah satu tinjauan terkini yang dijalankan oleh Netmums pada tiga ribu wanita dan ibu dari berbagai usia.
Keputusan kajian sedihnya mendedahkan bahawa bagi kebanyakan wanita ini pasangan mereka di dalamnya hanya melihat seorang ibu dan tidak lagi seorang wanita atau pasangan. Perubahan visi yang merangkumi semua aspek kehidupan peribadi dan konjugal: dari seksual dan psikologi.
Hanya 12% dari responden menyatakan bahawa pasangan mereka masih melihat mereka sebagai wanita dengan satu kewanitaan dan keghairahan.
Sebaliknya, 69% wanita menjelaskan bahawa pasangan itu menilai mereka letih dan satu daripada lima wanita dianggap oleh suaminya sebagai "berjantina". Atas sebab-sebab ini sejumlah besar hubungan suami isteri berubah menjadi daya tarikan platonic di mana komponennya seks diturunkan ke tempat terakhir atau hilang sama sekali, dan tidak semata-mata kerana kesalahan itu keletihan atau kesan selepas penghantaran.
BACA JUGA: Seks selepas kanak-kanak, bagaimana dan berapa banyak yang anda lakukan?
Para penyelidik menunjukkan bahawa 40% responden mengalami satu bentuk Mamnesia, iaitu sindrom yang membuat seseorang lupa yang sebelum melahirkan anak dan yang menyebabkan rasa ketidakpercayaan dalam diri mereka sendiri: 41% ibu tidak berpuas hati dengan tubuh mereka dan 42% terpencil dari dunia dan tidak lagi berminat dengan fesyen atau dalam menjaga kecantikan mereka.
Jajak pendapat memecah kerudung ke atas keadaan yang sangat sedih.
Dan bagaimana perasaan anda selepas lahir dan bagaimanakah hubungannya dengan pasangan anda berubah dan apa yang anda fikir anda memikirkan anda?

Video: 'Sakitnya lebih perit dari azab nak bersalin' - Akibat melanggar pantang bersalin.