Anoreksia mental bayi yang sakit


Kadang-kadang ibu baru tidak boleh mengenali dengan anak dan menjamin kehadiran emosional, apabila ini berlaku, kita bercakap tentang anoreksia mental bayi

Dalam Artikel Ini:

Anoreksia mental bayi yang sakit

Melahirkan untuk wanita bukan sekadar masa kegembiraan melampau: ia melibatkan keadaan baru, baik fizikal dan psikologi, sering trauma. Dalam beberapa kes, ibu baru tidak bolehuntuk mengenal pasti dengan ketibaan baru, dengan mengandaikan a sikap pertahanan, akan dihalang bersentuhan dengan anak yang belum lahir supaya tidak hadir secara psikis. Apabila ini berlaku, kita bercakap mengenai "kehadiran palsu" dan anoreksia infantile mental.

Kami bercakap tentang "kehadiran palsu"apabila dalam hubungan ibu-anak, kehadiran fizikal ibu bapa tidak disertai oleh psikis, oleh itu ikatan intim tidak efektif (dari bahasa Yunani Kineo Saya bergerak e aisthesis sensasi) iaitu untuk mengetahui pergerakan badan dan ahli-ahlinya.

Ikatan intipati sangat penting untuk kanak-kanak: ia adalah hubungan afektif yang mendalam yang terdiri daripada penampilan, pelukan dan manipulasi fizikal. Apabila bon jenis ini entah bagaimana menghalang, ia akan seperti memerhatikan ibu dan bayi dari matlamat yang akan kami perhatikan pelukan kekok dari ibu, di mana hampir pasti Kenalan mata juga akan hilang, sementara bayi akan kelihatan kaku.

Wanita itu akan berhadapan dengannya teruskan rasa takut kehilangan bayi, seperti dalam kematian yang akan berlaku, menonjolkan lebih banyak pemisahan daripada kanak-kanak itu dan memperlihatkan dirinya sejuk walaupun semua kebimbangannya.
Pemakanan kanak-kanak adalah teater emosi dan pengalaman yang mencirikan hubungan ibu bapa dan kanak-kanak, penolakan makanan adalah komunikasi yang kuat di mana orang dewasa bertanggungjawab untuk bertindak dengan secukupnya. Ibu bapa sepatutnya dapat menyeimbangkan keperluan kanak-kanak untuk kedua-dua autonomi dan had yang lebih jelas dan jelas.

Bayi blues dan kemurungan postpartum

Dalam hal ini kita boleh menyebutkan kes Melanie yang diterangkan oleh Leon Kreisler di "Klinik bayi psikosomatik". Little Melanie telah diterima pada usia 14 bulan keadaan fizikal yang tidak menentu: mempunyai berat badan hanya 6 kg dan muntah muntah semasa lawatan ibu, sedih dan bebas dari hubungan dengan alam sekitar.
Ibu tidak sadar merasakan hasrat untuk persaingan dan kecemburuan terhadap anak itu (anak itu adalah objek di mana ketakutan pengasingan yang tidak disadari dikaitkan dengan kompleks Oedipus dipindahkan).

Ibu Melanie terkejut dengan idea yang obsesif untuk menyusukan bayi semasa memberi makan, dia mengalami ketidakseimbangan mental dan lebih banyak ahli keluarga muncul fobik dan menderita idiosyncrasies makanan. Ketidakseimbangan mental ini juga mengganggu kehamilan pertama wanita yang menyaksikan tidak bersalah terhadap kematian anak sulung selalu keranaanoreksia infantile mental.

Nasib tragis itu juga adalah daripada anak kelahiran Melanie, yang meninggal dunia akibat penyakit yang sama setahun selepas kematian kakaknya. Kekurangan hubungan ibu-anak menyebabkan epilog sedih kematian dua orang anak kecil.

Video: 10 Penyakit Paling Aneh Di Dunia, Hanya 1% Manusia Mengalami