Bagaimana mengawal makan bayi


Mempunyai anak yang baru lahir di rumah seseorang merupakan kegembiraan yang paling besar untuk ibu bapa, tetapi pada masa yang sama, terdapat beberapa keraguan yang menyerang yang terakhir. Salah satu kebimbangan ini, sudah tentu, menyusu. Mulakan fasa...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Mempunyai bayi yang baru lahir di rumah anda mewakili kegembiraan yang lebih besar untuk ibu bapa, tetapi pada masa yang sama, ada beberapa keraguan yang menyerang yang terakhir. Salah satu kebimbangan ini, sudah tentu, menyusu. Mulailah telaga peringkat penyusuan susu ibu mewakili salah satu langkah yang paling penting dalam kehidupan ibu dan bayi. Apabila bayi menangis dan dalam fikiran dewa-dewa ibu bapa Perkara pertama adalah untuk bertanya kepada diri sendiri jika anda akan lapar, jelas jawapan kepada soalan ini tidak selalu positif. Malah, adalah perlu untuk menghormati peraturan-peraturan juga untuk penyusuan susu ibu. Dalam ini mudah tetapi panduan komprehensif kami akan memberikan anda beberapa cadangan kecil untuk digunakan untuk melaraskan penyusuan bayi. Oleh itu, mari kita lihat bagaimana ia perlu diteruskan.

diperlukan

  • banyak cinta dan banyak kesabaran

Perbezaan antara menyusu dan susu formula

Pertama sekali, adalah amalan yang baik untuk membuat perbezaan di antara menyusu dan menyusu. Jika bayi secara semulajadi menyusui, payudara juga boleh menjadi simpul yang mudah, serta cara menghiburkan keperluan bayi. Oleh itu, dalam kes ini, penyusuan dilakukan bukan sahaja untuk kelaparan bayi yang mudah.

penghadaman

Dalam petikan ini, kami akan membincangkan secara meluas mengenai penyusuan susu ibu. Dalam hal ini, perlu belajar untuk memahami jika bayi telah disedut dengan teliti dan merasa cukup penuh. Ini dapat difahami dengan memerhatikan sikap dan reaksinya. Sebenarnya, jika ia penuh, sangat kerap ia akan tertidur masih melekat pada payudara ibu dan tidurnya akan panjang dan regenerasi. Sebaliknya, jika dia menangis, walaupun ketika melekat pada payudaranya, itu adalah tanda bahawa ini bukan apa yang dia perlukan. Dalam kes terakhir, sebenarnya, ia perlu ditukar atau bahkan hanya untuk digendong. Yang paling penting ialah sentiasa ingat untuk membuat bayi mencerna, walaupun ia sedang tidur, sebelum meletakkannya berbaring di buaiannya. Antara umpan dan yang lain adalah peraturan yang baik untuk menghabiskan sekurang-kurangnya 2 jam. Hanya dengan cara ini, sebenarnya, perut bayi anda akan mempunyai masa yang diperlukan untuk mengosongkan dirinya sendiri. Sekiranya penyuapan terlalu rapat bersama, perut anda akan tertakluk kepada beban kerja yang berlebihan. Jika di antara yang menghisap dan yang lain harus menangis, adalah idea yang baik untuk menahan naluri untuk menyerangnya lagi ke payudara dan cuba menghiburnya dengan menjejakkan kaki dan menyanyikan lagu kegemarannya.

Susu tepung

Mari kita bercakap sekarang mengenai makanan buatan. Dalam kes ini, apabila suapan bayi anda, anda pasti berapa susu yang anda ambil dan ini membantu anda memahami dengan lebih baik keperluan anda. Sekiranya bayi itu sudah cukup untuk umurnya, walaupun dia menangis, anda harus tahu bahawa anda tidak sepatutnya memberi permintaannya. Juga dalam kes ini, peraturan 2 jam terpakai. Bayi tidak boleh makan kecuali sekurang-kurangnya 2 jam telah berlalu sejak makan terakhir. Perutnya akan dibebaskan dengan susu dan ini boleh menyebabkan rasa sakit atau ketidakselesaan pada bayi. Oleh itu, dalam hal ini, penting juga untuk mendapatkan bayi untuk mencerna sebelum tidur, bahkan jika ia sedang tidur. Secara amnya, penyusuan yang berlaku pada bulan pertama kehidupan hendaklah 6/7 antara siang dan malam. Di samping itu, semasa bulan-bulan diperlukan untuk mengurangkan penyusuan, cuba memberikan jadual yang teratur. Hanya dengan cara ini, sebenarnya, kanak-kanak akan membiasakan diri dan akan menghormati ritme siang / malam, menjadi lebih baik dan akibatnya juga ibu bapa.

Tips

Jangan lupa:

  • Sekiranya anda mempunyai keraguan, jangan teragak-agak untuk menghubungi pakar pediatrik, dia pasti akan mendapat nasihat yang baik untuk anda!

Video: Makan pepejal pertama di 6 bulan (BLW - bayi membawa bercerai susu)