Cara membuat bayi makan daging


Penyusutan adalah tempoh yang paling kritikal bagi bayi, kerana ia berpanjangan dari makanan yang unik iaitu susu, dan oleh itu dari rasa yang unik untuk lebih banyak rasa. Mereka semua akan ditemui dan tidak selalu dialu-alukan untuk...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Penyusutan adalah tempoh yang paling kritikal untuk satu bayi, kerana ia berlalu dari makanan yang unik iaitu susu, dan oleh itu dari a rasa tunggal ke lebih perisa. Mereka semua akan ditemui dan tidak selalu dialu-alukan untuk langit-langit mereka. Bayi akan mula makan daging pada permulaannya hanya dalam bentuk homogen, oleh itu rasa keseluruhannya benar-benar baru. Walau bagaimanapun, apabila anda beralih dari cecair ke makanan pepejal, anda tidak selalu mempunyai kejayaan yang sama. Dalam ini tutorial jadi kami ingin mendedahkan beberapa rahsia tentang bagaimana membuat daging anda makan daging anda lelaki kecil. Bacaan yang baik dan nasib baik!

Anda tidak perlu menegaskan jika anak anda tidak mahu

"Saya tidak makan daging!" Inilah frasa yang lambat laun anak-anak anda akan memberitahu anda, jadi anda perlu menyediakan. Keputusan itu adalah milik mereka dan anda perlu mengambil kira. Tetapi anda tidak perlu kehilangan hati, sebaliknya anda perlu menilai bagaimana mengubah fikiran anda. Pertama sekali anda perlu mencuba, tidak membesar-besarkan dengan bersikeras, kerana anda boleh mengubah laluan seketika ke dalam yang menjadi abadi. Perkara yang betul adalah untuk membuat resipi khas, yang juga lazat dan lazat, khusus didedikasikan kepada mereka. Untuk pertumbuhan mereka, daging adalah makanan yang penting, kerana ia mengandungi bahan-bahan berharga seperti besi, yang merupakan komponen penting dalam darah, dan juga protein yang merupakan unsur utama dari semua sel tubuh. Ia akan cukup untuk membiarkan anak-anak anda makan daging mereka tiga atau empat kali seminggu dalam satu hidangan, mempunyai pengambilan protein yang betul.

Ingat bahawa protein juga terdapat dalam makanan lain

Anda harus ingat bahawa protein bagaimanapun juga terkandung dalam makanan lain seperti keju, telur, daging sembuh, kacang-kacangan, ikan, dan boleh dengan selamat dan layak menggantikan daging. Satu perkara penting yang kami cadangkan bukan untuk menggabungkan dua makanan yang mengandungi protein dalam hidangan yang sama, jadi tidak ada ikan dengan telur, atau keju dengan sayuran. Jika kanak-kanak enggan makan daging walaupun dalam bentuk daging sembuh, anda boleh menyediakan pasta yang baik dengan sos daging, dimasak dengan tomato dan pilihan pertama. Anda juga boleh menyediakan jika tidak sandwich yang lazat dengan burger buatan sendiri. Sesungguhnya anda akan melihat bahawa ia tidak akan berkata tidak: ia benar-benar lebih baik daripada stik dipotong menjadi kepingan kecil dan sedih.

Pizzaiola adalah hidangan yang sangat baik yang anak-anak suka banyak

Pizzaiola adalah resipi yang dicintai kanak-kanak. Ia biasanya dimasak dengan daging lembu atau daging lembu, tetapi kami memberi jaminan bahawa ia juga sangat baik dengan payudara dada.
Alternatif yang lazat adalah kerang, kerana ia sangat mudah. Ia akan cukup untuk mengambil daging lembu tersebut, maka anda perlu memasaknya dalam tepung, dan anda perlu memasaknya dalam kuali dengan sedikit minyak, menggabungkannya dengan kentang dan cendawan. Untuk menarik mereka untuk makan dan merangsang rasa ingin tahu mereka, anda boleh membuat lukisan kecil dengan makanan, seperti pokok, rumah, bunga atau haiwan kecil. Gunakan banyak bayam, kentang, brokoli dan banyak sayur-sayuran dalam kombinasi dengan daging, pastikan untuk membuat bakso yang sangat lazat: bentuk yang menarik akan menjadi sangat berguna untuk membuat mereka makan makanan protein dan vitamin.

Tips

Jangan lupa:

  • Kesabaran, kreativiti
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • 5 cara untuk membuat anak makan daging

Video: MPASI Pertama Daging Sapi Cara Bersihkan, Simpan, Olah Agar Optimal Untuk Makanan Bayi