Persenyawaan dibantu, pengharaman pasangan subur jatuh


Majlis memutuskan untuk menghapuskan larangan akses kepada teknik PMA untuk pasangan yang subur dengan penyakit genetik

Dalam Artikel Ini:

Persenyawaan dibantu oleh pasangan yang subur

Sampai sekarang, undang-undang 40 mengawal akses kepada teknik persenyawaan dibantu di Itali melarang penggunaan pasangan subur penyakit genetik. Walau bagaimanapun, hari ini larangan ini juga jatuh. Kenyataan itu dibuat berunding yang mengekalkan rayuan yang dibuat tahun lalu oleh dua pasangan Itali yang tidak mempunyai akses kepada PMA kerana undang-undang ini.

Oleh itu, dari hari ini, juga pasangan subur tetapi pembawa sihat penyakit mudah alih genetik atau yang tidak sesuai dengan kehidupan akan mempunyai akses kepada persenyawaan yang dibantu di negara kita dan menggunakan diagnosis pra-implantasi.

Satu langkah penting ke hadapan yang terus membongkar sistem perundangan undang-undang terkenal 40, yang berkuatkuasa 11 tahun yang lalu. Filomena Gallo (Setiausaha Persatuan Luca Coscioni), Gianni Baldini dan Angelo Calandrini, pembela pasangan yang memulakan proses peradilan di Consulta menyatakan semangat yang dapat dimengerti

Kami mengungkapkan kegembiraan bersama pasangan yang selama bertahun-tahun hanya ingin mempunyai anak yang sihat dan mengelakkan pengguguran. Hari ini adalah hari penting bagi banyak keluarga. Ini adalah satu-satunya keputusan Mahkamah boleh membuat kerana ia adalah satu-satunya yang menyamakan hak asasi manusia

mereka mengumumkan secara serentak.

Bagaimana untuk mempromosikan konsepsi

Konsepsi: 13 cara untuk memihak kepadanya (14 imej) Adakah anda tahu bagaimana untuk mempromosikan konsepsi? Berikut adalah 13 perkara yang penting untuk diketahui

yang undang-undang 40 ia telah diubah sepenuhnya dalam 11 tahun ini berikutan banyak rayuan dan keputusan Mahkamah. Filomena Gallo mengingatkan bahawa ini adalah keputusan ke-36 mahkamah, di mana 3 dari Mahkamah Perlembagaan, yang telah membongkar keseluruhan undang-undang.

Para hakim kemudian diisytiharkan perlembagaan undang-undang yang melarang akses kepada persenyawaan dibantu oleh pasangan yang subur dengan penyakit genetik dan oleh itu sekarang

Kini terdapat sekitar sepuluh ribu mutasi genetik yang bertanggungjawab untuk penyakit genetik dan oleh itu dapat ditransmisikan dari ibu bapa kepada anak-anak. penyakit yang boleh didiagnosis sebelum implan embrio dan oleh itu dapat dielakkan dengan sepenuhnya menggunakan diagnostik implantasi.

Kehamilan pertama dari persenyawaan heterolog di Itali

La Stampa menyatakan bahawa berdasarkan daftar Eshre Eropah, sepanjang tempoh 2009-2010, 6,160 kitaran sampel oosit dilakukan untuk diagnosis pra-implantasi dan 1,238 kanak-kanak dilahirkan dan dalam kitaran 2580 yang dilakukan untuk penyakit keturunan genetik atau kromosom keturunan, tiada kes ralat diagnostik direkodkan.

Terima kasih kepada para hakim. Apa yang kita mahu hanyalah kehamilan yang damai, yang tidak berakhir dengan pengguguran atau dengan kanak-kanak yang mempunyai peluang hidup yang sangat rendah. Kami hanya cuba mencipta keluarga di negara yang selalu dicat negatif untuk kadar kelahiran yang rendah. Kami jauh dari konsep seperti pemilihan, eugenik, penindasan embrio. Kami adalah orang-orang yang sifatnya telah memaksimumkan penularan penyakit yang untuk cinta yang kita tidak mahu menghantar kepada anak-anak kita.

pasangan yang beralih kepada Consulta telah memberitahu Corriere.

Video: