Pembajaan dibantu: kelahiran menurun


Buat pertama kalinya sejak penggunaan Undang-Undang 40, walaupun lebih banyak pasangan mengamalkan sains, terdapat penurunan dalam kelahiran tabung uji

Dalam Artikel Ini:

Ini adalah kali pertama sejak mula berkuatkuasanya Undang-undang 40 pada persenyawaan, yang menurunkan bilangan bayi "dilahirkan" dalam tiub ujian. Fakta mengganggu yang muncul dalam laporan kepada Parlimen mengenai keadaan pelaksanaan undang-undang.
BACA JUGA: Berapakah kos persenyawaan yang dibantu?
Data terkini adalah membimbangkan mengikut Menteri Kesihatan Lorenzini, pada hakikatnya, pada tahun 2011 terdapat 11,933 berbanding 12,506 tahun sebelumnya. Buat pertama kalinya sejakkelulusan Undang-undang 40, walaupun lebih banyak pasangan menggunakan sains, ada penurunan dalam kelahiran test-tube. Seperti yang kita baca Republic, data ini akan termotivasi oleh pengurangan bahagian trigeminal yang mempertaruhkan kehidupan kepada wanita dan kepada anak-anak mereka sendiri, tetapi juga dari menurunkan bilangan kehamilan (1.4%), terutama di kalangan golongan muda, dalam menghadapi peningkatan yang jelas dan berterusan dalam pasangan yang meminta pertolongan dalam sains dan bilangan tertinggi kitaran persenyawaan yang dibantu (ditambah 6.5%).
BACA JUGA: Persenyawaan dibantu dengan tiga orang ibu bapa
Laporan juga mendedahkanPurata umur mereka yang menggunakan persenyawaan dibantu adalah 36.5 tahun manakala 30% wanita yang mencari kanak-kanak dengan tiub ujian berusia lebih 40 tahun dan purata Dada 39.9 tahun. Jumlah embrio beku juga semakin meningkat. Fakta menarik ialah penurunan kehamilan berganda dan pengguguran. Ini menunjukkan bahawa terdapat dasar yang lebih berhati-hati dalam pemindahan embrio dan kehamilan kembar dielakkan yang membahayakan nyawa ibu dan anak-anak.

persenyawaan-dibantu-drop-nascite_1


Sentiasa pada artikel yang diterbitkan oleh Republic kita membaca yang juga mendaftar pengurangan dana yang diperuntukkan oleh kerajaan untuk mencegah kemandulan dan tidak ada tindakan terhadap 6 wilayah (termasuk Lazio) yang tidak melaporkan penggunaan wang yang diperuntukkan oleh undang-undang 40 untuk pembiakan dibantu

Video: