Pada umur berapa anda menghantar anak-anak ke sekolah sendiri?


Adalah dipercayai bahawa kanak-kanak sekolah menengah boleh pergi ke sekolah sahaja, tetapi mengapa di sekolah rendah mereka mesti diiringi?

Dalam Artikel Ini:

Pergi ke sekolah sendiri

"Ibu, saya mahu ke sekolah sahaja"Anak saya sering mengulanginya. Dia berusia enam setengah tahun dan tidak boleh bersekolah sahaja, jika hanya kerana jalan itu sangat sibuk dan anda perlu menyeberang dua kali. Dan jika anda bertanya kepada saya berapa umur saya ketika saya pergi ke sekolah sahaja saya memberitahunya bahawa pada kelima kita semua pergi bersama-sama dengan kawan-kawan yang tinggal berdekatan dan sampai ke sekolah yang 200 meter dari rumah.

Untuk mengikutinya keinginan untuk autonomi pada tahun terakhir hari ibunya, kami membenarkannya memasuki dirinya sendiri sepanjang peregangan yang memisahkan pintu masuk dan masuk ke bangunan (di mana dia menemui guru dan pembantu sekolah). Satu ruang beberapa langkah yang masih ditutup di bawah kawalan kami, sebelum memasuki dia menyambut kami dengan tangannya dan jauhnya.

Saya tersenyum dengan rasa malu dan kemudian membaca jawatan ini di mana dikatakan ibu ini yang praktikal melakukan perkara yang sama dan menerima panggilan telefon dari setiausaha sekolah di mana mereka mencela dia untuk itu kealpaan dan memintanya untuk menemani anaknya terus ke sekolah.

Alessandra Ambrosio membawa Anja ke sekolah

VIP juga menemani anak mereka ke sekolah (24 imej) Foto-foto niat VIP untuk menemani anak-anak mereka di sekolah

Ibu saya, yang sangat bimbang, biasa berkata kepada saya

dan jika bukan memasuki maka ia keluar lagi dan tidak menjumpai anda kerana anda tinggalkan?

Singkatnya, ia mengambil masa yang sangat sedikit untuk mendapatkan seribu keraguan dan ketakutan dan membuat anak sepuluh langkah di belakang kecil kemerdekaan ditawan.

Melangkah ke sekolah sahaja adalah kemerdekaan, sama seperti berpakaian sendiri, melakukan kerja rumah sahaja, mandi, bebas dalam perkara peribadi. Pada umur berapa anda bermula? Pada umur berapa tepat untuk menghantar kanak-kanak ke sekolah sahaja?

Pasti pada enam tahun adalah soalan. yang undang-undang tidak melarang dengan jelas menghantar anak-anak mereka ke sekolah sendiri, ini juga menarik perhatian ibu bapa Crescono, tetapi tentu saja menjelajah anak laki-laki berumur tujuh tahun untuk bandar itu sendiri bermakna bertentanganPerkara 591 Kanun Keseksaan atas pengabaian orang-orang kecil atau tidak mampu:

sesiapa yang meninggalkan seseorang di bawah umur empat belas orang, atau seseorang yang tidak berupaya untuk penyakit mental atau badan, kerana umur tua atau apa-apa sebab lain, untuk menyediakan untuk dirinya sendiri, dan kepada siapa dia mempunyai hak penjagaan atau harus menjaga, dihukum dengan dipenjarakan dari enam bulan hingga lima tahun

Ini bermakna jika kanak-kanak itu pergi terus dari rumah ke sekolah dan sebaliknya dan segala-galanya berjalan lancar tiada apa yang boleh berlaku, tetapi jika dia panik, dia tidak dapat mencari jalan, dia merasa hilang dan mungkin meminta pertolongan dari seseorang di sini yang mencetuskan pengabaian kecil.

Belajarlah untuk melakukannya sendiri sejak kecil

Memang ada alasan mengapa kami percaya sekurang-kurangnya sehingga 11 tahun kanak-kanak perlu dibawa ke sekolah. Ia mungkin kelihatan bahawa berusia enam tahun itu adalah berdaulat, bebas, tahu cara dan tidak pernah berhenti bercakap dengan orang yang tidak dikenali, tetapi selepas itu dia masih berusia enam tahun lagi. Ucapan yang berbeza untuk kanak-kanak yang keempat atau kelima.

Pada umur 9, bolehkah anda bersekolah dengan berjalan kaki sahaja atau dengan pasangan?

Keputusan itu terpulang kepada ibu bapa, yang tahu anaknya dan tahu apakah dia dapat melakukan jalan ini secara mandiri. Tetapi sekolah rendah terus meminta ibu bapa untuk mengiringi anak ke sekolah dan mempunyai ibu bapa mereka mengisi borang di mana mereka menunjukkan orang yang boleh mengambil anak itu di sekolah pada akhir pelajaran. Mereka tidak mengambil kira idea bahawa anak kelima boleh datang dan pergi sendirian.

Namun, tanpa kehadiran hanya satu peraturan yang tepat yang melarangnya, sekolah harus menerima satu kenyataan yang perlu disimpan di sekretariat, di mana ibu bapa bersama-sama secara eksplisit menyatakan bahawa mereka percaya bahawa anak itu dapat melakukan perjalanan pulang-rumah sendiri dan permintaan agar anak itu dibiarkan bebas meninggalkan sekolah tanpa dijemput oleh orang dewasa.

Walau bagaimanapun, terdapat banyak kekeliruan mengenai kenyataan ini. Banyak sekolah enggan menerimanya tidak mengambil terlalu banyak tanggungjawab dan, dengan ketiadaan ketetapan undang-undang yang tepat, mereka mengelakkan mengajukan masalah dan meminta ibu bapa datang dan mengambil anak-anak mereka untuk mengelakkan litigasi.

Dan ayat-ayat yang membuat preseden tidak kurang. Beberapa tahun yang lalu hakim menyalahkan seorang ibu yang meminta anaknya yang berumur 9 tahun itu pulang ke rumah sendiri dalam perjalanan 200 meter di sebuah bandar kecil di Friuli. Nah, hakim berkata tidak:

Sekolah tidak dapat melepaskan tugasnya, termasuk perlindungan dan integriti murid di jalan sekolah

Video: 3 Kebiasaan Kecil yang dapat Membuat Anda Sukses Lebih Cepat