Perjumpaan kerja dan keluarga


Lebih banyak wanita yang, sambil ingin membentuk keluarga, tidak merasakan, untuk keperluan ekonomi atau kepuasan peribadi, untuk berhenti bekerja. Bagaimana untuk menyelaraskan kerja dan keluarga?

Dalam Artikel Ini:

Perjumpaan kerja dan keluarga

Terdapat lebih banyak wanita yang, sambil ingin membentuk keluarga, tidak merasa, untuk keperluan ekonomi atau kepuasan peribadi, menyerah diri (BACA) . Oleh itu, semakin kerap, wanita itu mendapati dirinya bergelar pekerjaan berganda, profesinya dan beban menguruskan rumah dan menjaga anak-anaknya.
Terdapat beberapa orang yang bertuah yang dapat mengira kerjasama aktif pasangan mereka dalam bidang ini. Lebih sedikit orang yang mampu mengira pekerja rumahtangga dan penjaga bayi.

BACA JUGA: Kanak-kanak, rumah, kerja: Saya tidak boleh mengambilnya lagi

Orang lain hanya tidak mahu mewakilkan penjagaan anak-anak mereka kepada orang lain atau tidak dengan senang hati menerima bahawa orang asing tidak mengembara di rumah tanpa ketiadaan mereka. Harga yang akan dibayar untuk semua orang yang hanya menganggap bahu mereka semua caj ini pada masa yang sama tidak dapat dinafikan keletihan dan tekanan yang sangat penting, yang sering juga menghalang anda daripada menikmati beberapa saat bersantai dan membuatnya saraf, kadang-kadang mengelirukan terhadap hubungan dengan rakan kongsi, rakan atau rakan sekerja.
Dalam jangka masa panjang, risiko adalah untuk membangunkan keadaan tekanan yang tahan lama, yang boleh menyebabkan gangguan psikosomatik, seperti sindrom keletihan kronik. Maka lebih baik untuk mencegah perkembangan keadaan ini, dengan mendistribusikan semula tugas-tugas dalam pasangan dan cuba mendapatkan sokongan sebanyak mungkin dari sumber-sumber yang tersedia. Oleh kerana wanita yang bekerja menyumbang kepada ekonomi keluarga adalah perlu bahawa usaha beliau dihargai dan diakui oleh pasangan, yang dia bukanlah satu-satunya yang menjadi letih pada sebelah petang (READ) dan berhak kepada sofa.

Hantar permintaan separuh masa bersalin

Membiarkan bantuan dan meminta bantuan, jika tidak ditawarkan secara spontan, adalah wajar kerana pasangan itu adalah satu tandem di mana ia perlu untuk pedal kedua-dua dan dalam arah yang sama. Ini tidak akan menghalang merosakkan pasangan anda pada saat-saat kurang keletihan dan tekanan, tetapi kerjasama dalam pengurusan rumah dan kanak-kanak, walaupun dalam tugas yang lebih mudah, seperti memuat mesin basuh pinggan mangkuk atau mengambil anak di gim, terbukti sangat penting dalam kehidupan seharian.
Rawat diri anda pada hujung minggu untuk berehat adalah satu cara untuk menangani minggu kerja dengan cara yang berbeza. Sama ada ia akan berjalan-jalan di taman, mungkin mengambil kesempatan dari musim yang indah, bahkan mengambil anak-anak dengan anda, atau yang anda mahu memberikan pakej di SPA untuk membangkitkan semula badan dan minda, mempercayakan anak-anak kepada datuk nenek (READ) atau kepada orang-orang yang dipercayai, namun penting untuk dapat memotong ruang untuk diri sendiri dan bagi pasangan.

Bagaimana menjadi lebih teratur dan bahagia

Bagaimana untuk menjadi lebih teratur, produktif, gembira (17 imej) Perubahan kecil dalam kehidupan seharian dapat menjadikan anda lebih teratur dan bahagia

Anda tidak perlu merasa bersalah sama sekali untuk meninggalkan anak-anak mereka untuk menjaga datuk nenek mereka atau orang yang dipercayai selama beberapa jam. Sekiranya ada kanak-kanak yang lebih tua, adalah baik bahawa mereka juga bertanggungjawab secara beransur-ansur kepada adik-adik mereka. Ini tidak bermakna bahawa mereka perlu mengambil tanggungjawab pendidikan terhadap anak-anak kecil, peranan yang jelas menjadi pasangan pasangan, tetapi menentukan bahawa mereka boleh menyumbang kepada tugas-tugas yang sesuai untuk umur mereka, terutama ketika ibu bapa sedang bekerja. Kerjasama perlu dipelajari terlebih dahulu dalam keluarga. Untuk kembali ke metafora tandem, keluarga itu boleh dibandingkan dengan becak, di mana semua orang mempunyai kaki sendiri untuk menunggang tetapi siapa, terutama bukit, juga boleh bergantung kepada kekuatan orang lain

Separuh masa selepas bersalin: semua hak ibu bekerja

Video: sedih banget....pertemuan bapak dan anak setelah sekian lama berpisah