Forbid Peppa Babi di rumah: apa pendapat ahli?


Seorang wartawan Inggeris cuba melarang Peppa Pig di rumahnya. Pendapat ahli psiko-pedagogi

Dalam Artikel Ini:

Peppa Pig menyakitkan?

Peppa Pig, pahlawan zaman kita, watak kartun yang paling dicintai oleh kanak-kanak prasekolah dan pastinya tidak kelihatan oleh ibu.

Lihat sahaja satu episod kadbod ini untuk bertanya kepada diri sendiri? Apa yang boleh mengajar kepada anak-anak kita kisah babi ini yang kotor di mana-mana? Dengan seorang ayah yang kelihatannya tidak sesuai untuk hidup, seorang ibu yang nampaknya memiliki kesabaran yang tidak wujud di dunia nyata dan saudara lelaki yang hanya mengulangi satu perkataan?

Semua ibu lambat laun meremehkannya, menggalakkan visi program ini, beli DVD dan mainan, buat kek hari jadi dengan Peppa yang tidak dapat ditarik, muat turun aplikasi dan permainan dan beli t-shirt adat. Tetapi semua lambat laun datang untuk membenci babi yang paling terkenal di tv.

Masa ini datang untuk semua apabila anda menyedari bahawa saluran itu memancarkan satu marathon episod Peppa berlangsung selama dua jam, dua puluh episod 5 minit yang diselubungi secara terus menerus oleh lagu derivatif lagu tema awal dan terakhir. Bahagian atas datang apabila kita orang dewasa juga mula mengulang jenaka kesekian membalas bahawa anak kami menonton di televisyen.

Tapi apa yang boleh benar-benar mengajar anak-anak kita? Apa yang boleh kita pelajari dari seorang bapa yang menjadi mangsa buli keluarga, seorang ibu babi yang tidak pernah tersenyum, seorang George yang tidak melakukan apa-apa selain mengadu dan membuat keseronokan?

Malah wartawan Naomi Greenway meminta beliau untuk mengingati bagaimana anak perempuannya yang berumur dua tahun itu mempunyai perjuangan yang baik dengan seorang budak lelaki dan berseru "Saya tidak mahu bermain dengan anda"Dan ibu melihat sekali lagi dalam kejadian ini, dalam pose yang diambil oleh anak perempuannya dan dalam perjalanan di mana anak itu mengucapkan kata-kata itu sebagai tiruan jelas Peppa dari satu episod khusus.
Dari hari itu pada Naomi mula memerhatikan Peppa dan keluarganya dengan lebih banyak mata kritikal dan pada akhirnya dia melarang penglihatan Peppa di rumahnya.

Adakah saya terlalu melindungi penapisan saya? Adakah keputusan ini meletakkan saya dalam kategori ibu bapa helikopter? Saya tidak tahu tetapi saya membuat keputusan untuk mendapatkan nasihat daripada ahli psiko-pedagogi Hannah Abraham

menerangkan Naomi.

Peppa Pig diharamkan dari teks sekolah

Berikut adalah pendapat ahli.

Kanak-kanak tidak membezakan antara realiti dan fiksyen, a dua tahun jika dia melihat Peppa melekat lidahnya untuk mengatakan dia marah dia akan melakukan perkara yang sama untuk semangatnya emulasi.

Ini bukan masalah yang dihadapi hanya untuk kanak-kanak dua tahun, kesan televisyen dilihat pada kanak-kanak dari semua peringkat umur: hanya fikirkan pengaruh yang telah dibuat oleh Barbie terhadap idea badan wanita pada kanak-kanak perempuan dan kanak-kanak lima tahun, atau kesan kartun ganas dan agresif yang mempengaruhi tingkah laku kanak-kanak di sekolah dan berhubung dengan rakan sekelas mereka

menjelaskan Hanna yang oleh itu menggesa ibu bapa secara umumnya hadkan penggunaan televisyen dan gunakannya dengan sewajarnya

Adalah tidak berguna untuk melarang Peppa, lebih baik membantu kanak-kanak untuk kod dan mentafsir apa yang mereka lihat dengan cara yang betul: jika kanak-kanak itu meniru George yang mengeluh tentang sesuatu, adalah baik untuk mengatakan "Saya melakukan ini kerana anda merasakan ini tidak adil". Singkatnya, adalah baik untuk menggunakan TV untuk mengembangkan mereka celik emosi

Video: Bajka Świnka Peppa Playmobil po polsku - Duch i nawiedzony dom Peppa i George