Mengapa anak-anak tidak taat? Berikut adalah 5 sebab yang mungkin


Mengapa anak-anak tidak taat? Berikut adalah apa yang menjadi penyebab tingkah lakunya sehingga "tidak teratur"

Dalam Artikel Ini:

Mengapa anak-anak tidak taat?

Kami tidak mengharapkan tuduhan buta atau tentera yang baik menggantikan anak-anak, namun dengan kehadirannya anak yang tidak taat tidak walaupun perintah itu termotivasi oleh keselamatan fizikalnya sendiri atau apabila kita seolah-olah mencuba mereka semua... Kita mula berfikir bahawa sesuatu adalah benar-benar salah. Seperti biasa, kunci adalah jangan dramatis atau putus: agak mengambil masa lima minit untuk membaca artikel ini:-). Mungkin anak anda begitu "tidak teratur" kerana salah satu sebab ini!

Jangan berteriak dengan anak-anak
  • Kami tidak benar-benar berkaitan

Anak-anak kita, sudah tentu, individu yang unik, yang dengan cepat mengembangkan idea, pendapat dan kehendak mereka sendiri. Tidak lama kemudian mereka belajar untuk memahami dengan tepat apa yang kita mahu, tetapi mereka memilih untuk melakukan sebaliknya. Mengapa? Mungkin kita telah berlebihan berat dan / atau manipulatif, mungkin tanpa mengetahui, atau kita telah datang dari masa yang sukar yang telah membawa kita menjadi lebih kejam dan gugup, dan di sinilah kanak-kanak sengaja mengambil sikap memberontak kerana dia tidak merasakan cinta kita. Tingkah laku impulsif ini menyatakan ketidakselesaan dan akan berterusan sehingga kanak-kanak masih berasa selamat dengan kami!

  • Kata-kata tidak mencukupi

Anak kecil berusia setahun itu memukul kami di muka untuk perlawanan dan, menegur, dia melakukannya sekali lagi? Nah, kanak-kanak yang muda kerana mereka sering memerlukan pelajaran mengenai fakta-fakta. Sebagai contoh, jika anda melakukannya sekali lagi, kami dapat menerangkan bahawa, kerana kami tidak menyukainya, kami akan meninggalkan bilik dengan serta-merta dan tidak akan bermain dengannya lagi. Dengan kanak-kanak yang lebih tua berkelakuan buruk akibat akibat tingkah laku yang buruk boleh menjadi hukuman seperti meninggalkan pesta awal atau pulang tanpa mendapat ais krim.

  • Kami merayu kepada rasa bersalah

Kadang kala kita menyedari bahawa kata-kata tidak mencukupi, tanpa berfikir kita mempunyai jalan keluar bersalah: kes biasa adalah apabila kita menjemput mereka untuk membersihkan bilik mereka atau makan tanpa mendapat kotor, dan kita cuba memberi tumpuan kepada "belas kasihan" mereka untuk fakta bahawa ibu sudah begitu letih. Pada hakikatnya, perkara tidak seperti itu: pembersihan bilik adalah tanggungjawab mereka yang tepat. Dan merengek kita hanya akan menimbulkan rasa tanggungjawab yang tidak sihat terhadap perasaan orang lain.

  • Kami tidak yakin

Sekiranya kita tidak mempercayai kesahihan peraturan tertentu, tidak ada bahaya yang anak-anak kita menghormati:-) Tidak perlu jeritan atau menggunakan ekspresi agresif, tetapi anda mesti tegas dan kasual, dan ikuti Perkataan tindakan itu. Sebagai contoh, apabila anda perlu meninggalkan taman, kami mengumumkan: "Sekarang sudah tiba masanya untuk pulang ke rumah", mari kita bangun dan mula mengumpul barang-barang kami. Sudah tentu, beberapa ibu yang memberi kita tangan yang kuat dengan mengumumkan bahawa mereka juga akan tidak menyakitkan!

  • Kami salah tentang masa

Terutama apabila ia datang kepada kanak-kanak dua atau tiga tahun, untuk mengetahui dunia, adalah salah untuk mengharapkan ketaatan apabila mereka benar-benar tertumpu dan diambil oleh sesuatu. Jadi jangan biarkannya secara peribadi dan sayakita belajar memilih pertempuran kita!

  • Kami memalukan mereka

Pernahkah anda perasan bahawa kanak-kanak sering kurang taat kepada sahabat kecil mereka? Pastinya bukan satu kes: tiada siapa yang suka menerima pesanan, atau malah menyalahi undang-undang, di khalayak ramai. Jika kanak-kanak melakukan sesuatu yang salah, lebih baik untuk mengambilnya dan secara umum, memasukkannya dalam keputusan, memberi pilihan atau lebih baik meminta bantuannya untuk menyelesaikan masalah. "Saya mahu menyediakan sesuatu yang istimewa malam ini, tetapi saya memerlukan lebih banyak masa, jika anda menyusun semula di sini di atas tanah itu akan menjadi hebat!" janganlah kita lupa untuk mengenali pandangannya "Saya tahu kami berseronok hari ini dan anda tidak mahu pulang ke rumah, tetapi malangnya ia perlu."

Video: 23 Dosa Istri yang sering di lakukan Kepada Suaminya