Manfaat gimnastik artistik untuk kanak-kanak


Gimnastik artistik berkembang antara abad kesembilan belas dan kedua puluh bermula dari apa yang biasa disebut "gimnastik". Secara beransur-ansur ia telah ditakrifkan lebih dan lebih sehingga mencapai apa yang hari ini, itu adalah disiplin...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Gimnastik artistik berkembang antara abad kesembilan belas dan kedua puluh bermula dari apa yang biasa disebut "gimnastik". Secara beransur-ansur ia telah ditakrifkan lebih dan lebih sehingga mencapai apa yang hari ini, itu adalah disiplin yang termasuk latihan badan percuma dan alat (rasuk, kuda dengan pemegang, sekali gus melonjakkan, selari simetri dan asimetrik, cincin, bar). Awak sedar bahawa setiap disiplin sukan, jika diamalkan dengan instruktur yang sesuai, membawa manfaat yang besar kepada kanak-kanak, kami akan cuba mengenal pasti mana yang ada di sini faedah gimnastik artistik untuk anak-anak kecil yang mengamalkannya.

Kapasiti konsentrasi

Latihan latihan memerlukan ketepatan supaya pergerakan cecair dan estetika menyenangkan. Ujian pada alat memerlukan banyak tumpuan untuk mengelakkan kesilapan dan risiko jatuh, atau dalam mana-mana kes untuk menjalankan ujian dengan teruk. Oleh itu, tumpuan adalah keperluan penting dalam disiplin ini, dan diperoleh semasa anda melatih, belajar untuk memfokuskan pada objektif dan hubungan fikiran anda. Keupayaan ini mempunyai implikasi positif tertentu dalam setiap bidang kehidupan, pertama sekali kajian itu.

Pembangunan fizikal

Gimnastik artistik mengembangkan otot dengan cara yang harmoni dan lengkap. Galas itu elegan sementara binaan menjadi kencang.
Jangan lupa bagaimana amalan setiap sukan melatih hati, juga otot, dan mengajar bagaimana untuk menguruskan pernafasan dan keletihan. Badan terlatih gimnas adalah pantas dan kuat, juga mempunyai mobiliti artikular yang hebat.

Sense of balance dan koordinasi

Kemahiran asas ini berkait rapat. Jika kita berfikir tentang keupayaan untuk mengekalkan keseimbangan semasa melakukan gerakan, mungkin pada rasuk, jelas bahawa koordinasi memainkan peranan yang sangat penting. Amalan gim gimnasium dan meningkatkan kedua-duanya, untuk kanak-kanak dengan cara yang suka bermain.

Meningkatkan harga diri

Untuk berjaya, perlahan-lahan, selepas sedikit latihan, untuk melakukan senaman atau untuk membuat roda dengan betul adalah untuk mencapai matlamat kecil. Setiap kanak-kanak, selepas sedikit latihan, dapat belajar melakukan perkara-perkara baru dan melihat dengan matanya sendiri bahawa dia dapat memperbaiki dirinya dan mencapai matlamat yang lebih tinggi. Ini membantu mengukuhkan harga diri dan mempunyai rasa positif diri.

Peningkatan muzik

Terutama bagi gadis-gadis kecil, yang melakukan senaman badan bebas secara muzik, amalan gimnastik artistik meningkatkan rasa irama, ketidakstabilan pergerakan dan muzik mereka. Latihan tarian akrobatik, selain perlu dilakukan dengan cara yang tepat secara teknikal, mestilah cantik untuk dilihat dan harmoni. Atas sebab ini amalan sukan ini menyumbang untuk meningkatkan keupayaan untuk bergerak mengikuti muzik, juga menafsirkannya secara peribadi dan asal.

Perasaan kepunyaan kumpulan

Ternyata gimnastik artistik mungkin kelihatan seperti disiplin yang melibatkan atlet secara individu. Ia tidak seperti itu. Umumnya, mereka yang mengamalkan sukan ini berbuat demikian dalam pasukan, walaupun latihan dijalankan oleh individu. Pengertian kepunyaan kumpulan itu diperkuat, begitu pula kemampuan untuk bersatu dan mengambil bahagian dalam peristiwa-peristiwa di sekeliling kita. Pasukan ini menyokong dan menggalakkan atlet untuk memberikan yang terbaik, menghibur mereka apabila ada masalah dan menyertai mereka dalam pertumbuhan manusia dan sukan.

Pembelajaran keberanian

Adakah anda berani untuk melingkari balok 120 sentimeter dari tanah? Gimnas melakukannya!
Dan bagaimana perasaan anda untuk beraksi di hadapan beratus-ratus orang?
Untuk perkara ini dan lain-lain ia memerlukan keberanian! Mereka yang mengamalkan disiplin seperti gimnastik menghadapi ketakutan mereka sendiri dan belajar untuk menguruskan ketakutan dan kebimbangan.
Kualiti ini sangat penting dalam kehidupan dan kelebihan tertentu bagi mereka yang dapat membangunkannya.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Bagaimana untuk melakukan gimnastik untuk bayi baru lahir
  • Latihan gim postural untuk kanak-kanak
  • 5 aktiviti untuk meningkatkan keseimbangan pada kanak-kanak

Video: Our Miss Brooks: First Day / Weekend at Crystal Lake / Surprise Birthday Party / Football Game