Alasan terbaik untuk kanak-kanak tidak tidur


Tidak ada yang lebih sukar bagi seorang ibu untuk meyakinkan anak-anak mereka untuk tidur. Berikut adalah alasan terbaik bagi anak-anak kecil untuk melambatkan waktu tidur

Dalam Artikel Ini:

Tidak ada yang lebih sukar bagi ibu untuk meyakinkan anak-anak mereka pergi tidur awal (READ). Ajar mereka bahawa hari itu bukan 48 jam, dan bahawa selepas makan malam sudah waktunya bagi mereka untuk berehat dan melukis di tangan Morfeo, ia hampir sama sukar apabila memanjat Everest. Dan setiap hari terdapat alasan baru untuk melambatkan waktu tidur dan tidak tidur.
BACA JUGA: Kedudukan terbaik untuk menjadikan bayi tidur
Dan kita ibu bapa bosan dengan hari di mana dalam 5 jam kita melakukan apa yang biasanya kita lakukan dalam 10, kita tertanya-tanya apabila mereka akan memuat turun bateri mereka kerana kita sudah sekeping pesanan. Mereka datang kepada kami dengan wajah mereka yang tidak bersalah dan cuba untuk mencuri beberapa minit lagi, mengalih perhatian kami dan "membeli" dengan alasan dan penjelasan mengapa mereka tidak boleh tidur pada masa yang ditetapkan oleh kami. Kadang-kadang sukar untuk tidak memberi kepada mereka helah, terutamanya selepas satu hari yang melelahkan (READ).
BACA JUGA: Walaupun sudah letih, dia tidak mahu tidur
Selepas permohonan maaf jangan pergi ke sekolah, bagi mereka jangan pergi tidur mereka sudah pasti yang paling banyak menyeronokkan. Dan mencerminkan pada wawancara terakhir dengan guru-guru, kita memberitahu diri kita sendiri bahawa jika mereka meletakkan perkara yang sama fantasi (READ) walaupun dalam tugas-tugas bahasa Itali mereka akan menjadi anak-anak Gianni Rodari.
Antara alasan yang lebih baik untuk kanak-kanak Berikut adalah beberapa yang mungkin biasa kepada anda:
- Anak patung itu tidak berhenti memandang saya
- Ada raksasa di bawah katil
- Rambut saya berjalan di hadapan mataku
- Saya mempunyai banyak pemikiran di kepala saya
- Saya tidak mencuci gigi dengan baik
- Saya terlupa untuk memberitahu anda sesuatu yang penting berlaku di sekolah
- Ada labah-labah di dalam bilik
- Anda akan bersenang-senang sebaik sahaja saya pergi tidur
- Saya terlupa untuk memberi makan anak patung saya
- Sakit kaki saya, atau kepala saya
BACA JUGA: "Lakukan katil": bagaimana untuk mewujudkan tabiat tidur dari usia dini
Kita pasti akan berjuang untuk menahan senyuman mendengar mereka mengatakan ayat-ayat ini, dan mungkin kita akan dipindahkan ke lihat mereka bercakap seperti orang dewasa, sementara mereka cuba dengan segala cara tinggal di kaki anda walaupun mata mereka rapat. Ini adalah masanya untuk menunjukkan kepada kita yg tdk dpt dipindahkan, jangan menunjukkan tanda-tanda kelemahan, tetapi lepas tenaga yang terakhir dan membuat mereka faham, tanpa menyinggung usaha mereka, bahawa waktunya telah tiba pergilah berehat (READ) untuk memulakan hari baru pada hari berikutnya

Video: Zikir Tidurkan Anak Meragam dan Menangis: Stop Baby from Crying