Kelahiran dan kelahiran dalam tradisi yang popular


Dalam tradisi yang popular, semua kehidupan manusia ditandakan dengan amalan dan kepercayaan yang memberikan kisah manusia suatu jejak dan makna

Dalam Artikel Ini:

Dalam tradisi yang popular, semua kehidupan manusia ditandakan dengan amalan dan kepercayaan yang memberikan kisah manusia suatu jejak dan makna. Inilah yang berkaitan dengan kelahiran: untuk memudahkan ia digunakan untuk amalan yang diilhami oleh sihir bersimpati atau bentuk ibadat. Kecenderungan kepunyaan kumpulan pertama kerana di rumah pada waktu itu segala-galanya adalah "cair".
Kepercayaan pada wanita hamil dan kehamilan

Sebaik sahaja daya maskulin lelaki itu juga dipanggil, boleh ditransmisikan melalui beberapa pakaian. Sudah dekat Roma, untuk meringankan kesakitan melahirkan anak perempuannya, suaminya membungkusnya dengan sabuknya, yang kemudian membubarkan diri. Hari ini kita dapat mencari "ikat pinggang yang diberkati": di antaranya, yang paling ajaib dianggap sebagai Madonna of Loreto.

Bentuk ibadah lain adalah solat dan doa kepada orang-orang suci tertentu, seperti di luar Sant'Anna, S. Nicola dan S. Francesco di Paola, dan juga ziarah ke Tempat Suci S. Margherita dan Madonna del Soccorso.
Sebaik sahaja bayi dilahirkan, dia mandi, sebagai ritual pemurnian dan untuk menghidupkan semula bayi yang baru lahir: di dalam air yang kita letakkan beberapa daun walnut atau wain digunakan. Ini adalah tanda yang baik jika anak dilahirkan dibungkus plasenta, yang dipanggil orang "Shirt of the Madonna"; di Veneto kanak-kanak itu harus selalu membawa plasenta dalam beg; juga sekepingpusat yang keluar mempunyai nilai jimat: di Tuscany ia digunakan untuk menyembunyikannya di bawah perapian wanita, atau untuk menangkap burung jika oleh seorang lelaki.
Meletakkannya di bawah perapian, kanak-kanak itu tidak akan meninggalkan rumah itu.
Mengikut kepercayaan popular, kedua-dua ibu dan bayi yang baru lahir merupakan sasaran kegemaran pasukan jahat yang luar biasa. Di kawasan Veneto, ia dikhuatiri bahawa peri buruk, dipanggil la Pagana, boleh memasuki bilik tidur untuk mencekik ibu dan bayi: jadi anda menyimpan lampu menyala sepanjang malam dan memanggil wanita untuk menonton. Mereka tidak pernah gagal azimat untuk memakai leher bayi, seperti rambut badger atau cornet coral.
Kelahiran Fiocchi: tradisi yang bukan hanya bahasa Itali
Untuk agama kita juga ingat "Ringkas" mengandungi gambar suci atau doa, dan rantaian emas dengan pingat, yang akan dipakai sepanjang hayat.
Terdapat juga azimat dan doa untuk memastikan susu yang banyak kepada ibu.

Mitos palsu kehamilan

The 10 false myths of pregnancy (9 images) Berapa banyak kepercayaan dirasakan semasa hamil! Berikut adalah sepuluh mitos yang paling meluas

Pembaptisan
Dalam kelas-kelas yang popular, masih sangat merasakan keinginan bahawa pembaptisan dilakukan secepat mungkin: kuat juga tradisi godfather dan ibu baptis, yang mana obligasi afektif yang tahan lama ditubuhkan.
Tradisi yang berkaitan dengan kelahiran
Di banyak tempat, mereka memilih nama anak itu: terutamanya di selatan, nama datuk bapa pada umumnya diperbaharui; jika tidak, mereka memilih nama saudara atau sahabat, atau ditandai oleh sebab-sebab emosi yang lain. Ia sering juga memikirkan nama seorang kudus untuk melindungi bayi yang baru lahir.
Pakaian untuk pembaptisan bayi itu panjang dan putih, simbol tidak bersalah; tanda-tanda menunjukkan seks, adalah pita biru jika lelaki-kelahiran-dan-kelahiran dalam tradisi-popular, merah jambu jika perempuan, yang kemudian digantung di pintu rumah. Orang yang membawa bayi yang baru lahir ke fon pembaptisan, memegangnya dengan lengan kanan, jika lelaki, meninggalkan perempuan: dia tidak boleh berpalingsebaliknya, bayi akan bertambah menakutkan. Di pintu keluar gereja, menurut tradisi kuno, wali datuk melemparkan confetti kepada budak lelaki itu bergegas ke bunyi loceng, yang mengalahkan beberapa sentuhan yang berbeza mengikut seks pembaptisan; di Sardinia, jika pelancaran tidak banyak, protes awak, menurut bentuk penyalahgunaan tradisional. Apabila ibu tiri mengembalikan bayi kepada ibu, dia melafazkan formula ritual "Anda memberikannya kepada saya dan saya membayar untuknya Kristian."
Adakah anda malu tentang kehamilan anda?
Untuk buaian, terdapat dua bentuk tradisional: di Sicily dan di daerah yang luas di selatan Itali, kita menggunakan "naca" (dari bulu domba Yunani), yang kini umumnya kanvas dan tergantung dari siling, supaya dapat buaian bayi dan pada masa yang sama tunggu kerja rumah: di rantau yang tinggal sebaliknya kita dapati buaian goyang, kayu, sering diukir oleh bapa gembala, dengan simbol perlindungan.
Walau bagaimanapun, malangnya, tradisi kuno ini hilang sama sekali

kapal

Simbol kesuburan kesuburan (17 gambar) Berikut adalah senarai simbol kesuburan. Menggunakannya pastinya kondusif untuk mencari kehamilan

Video: 57 Nama Bayi Perempuan Cantik Islami 2018 Beserta Artinya