Buku: "Anak: tahun pertama kehidupan"


Panduan berharga, penuh dengan ilustrasi dan penjelasan yang menarik, pastinya ini oleh Sheila Kitzinger

Dalam Artikel Ini:


"Kanak-kanak: tahun pertama kehidupan"
oleh Sheila Kitzinger
Ed. Mondadori, 322 muka surat
Satu panduan berharga, penuh ilustrasi dan penjelasan yang menarik, pastinya "Anak" oleh Sheila Kitzinger.
Teks ini dapat membantu ibu baru memahami peranannya yang baru dan halus; wanita ini, yang telah menjadi seorang ibu, mesti belajar menghadapi masalah besar mengenai anaknya, keluarganya, serta sensasi baru dan anehnya. Panduan ini membantu anda memahami badan ibu baru, yang telah berubah, dan menjelaskan perubahan yang telah dia alami; menggambarkan perubahan hubungan dengan rakan kongsi dan ahli keluarga, menyentuh perasaan pasca-natal dan perasaan baru ke arah bayi yang baru dilahirkan.
Ia mengkaji secara terperinci setiap keadaan tunggal, dari sensasi yang dicipta oleh bayi yang menangis, kepada perasaan tidak senang yang dapat merendahkan ibunya yang baru dia menjangka merasa gembira dan terpenuhi. Dia membincangkan setiap peringkat pertumbuhan kanak-kanak dengan terperinci yang serius, menggambarkan perkembangan psiko-motor dengan memberikan sokongan ilustrasi terperinci.
Panduan ini mengkaji hubungan yang berubah dalam konteks keluarga, kesulitan yang dihadapi oleh rakan kongsi, hubungan baru dengan nenek, rakan, saudara, dan kesulitan yang dihadapi oleh seorang ibu tunggal. Akhirnya dia menumpukan kepada keperluan wanita timbul kembali mencari ruang untuk pengurusan stres dan keperluan mutlak untuk mencari sedikit kelonggaran 'juga terima kasih kepada sukan yang sesuai untuk meyakinkan, seperti yoga.
Jumlah ini tidak diragukan lagi: "panduan yang berharga untuk tumbuh bersama", dan disyorkan kerana ia adalah buku asas untuk menemani ibu dalam masa yang indah dan halus ini iaitu ibu
Akira
Beli buku diskaun ini: "Kanak-kanak: tahun pertama kehidupan"

Video: Ayo ngaku, kamu pernah kayak gini khan? "generasi 90an"