Buku-buku untuk menemani kembali ke sekolah


Senarai buku untuk kembali ke sekolah: tajuk yang sesuai untuk mengiringi "kembali ke sekolah" untuk kanak-kanak dari semua peringkat umur

Dalam Artikel Ini:

Buku untuk kembali ke sekolah

Senarai buku yang sesuai untuk mengiringi pulangan ke sekolah untuk kanak-kanak dari semua peringkat umur.

Buku untuk membaca dua tahun ke atas

  • "Saya akan pergi ke sekolah juga" oleh Paola Milani, Kite Edizioni

Sekolah zaman kanak-kanak bermula: betapa ketakutan pemisahan daripada ibu dan ayah dan semua orang-orang baru! Kisah yang bertujuan untuk kanak-kanak, ibu bapa dan guru untuk menangani hari-hari awal tadika dengan cara yang terbaik.

Buku selama tiga tahun dan ke atas

  • "Blueberry pergi ke sekolah" oleh Sara Agostini, Marta Tonin, Edisi Gribaudo

Dalam satu hari, tahun sekolah akan bermula dan protagonis kecil bimbang tentang perubahan besar yang akan dihadapi: bagaimana sekolah itu akan menjadi? Dan para sahabat? Adakah guru itu bagus?
Terima kasih kepada jaminan dan memanjakan ibu dan ayah, Blueberry akan memulakan pengembaraan baru dengan kegembiraan, menemui bahawa berita yang menakutkan sering berubah menjadi kejutan yang menyenangkan.
Belle juga ilustrasi halus yang menerangkan imej kelembutan dan simpati protagonis.

Dari lima tahun ke atas

  • "Sekolah saya mempunyai nama dari lelaki"oleh Mattiangeli Susanna dan Comotto Augustín, Kalung lapis I lapis lazuli

"Sekolah saya mempunyai nama lelaki: ia dipanggil sesuatu Goffredo tetapi saya menyebutnya sekolah dan jadi perempuan... Di dalam sebuah sekolah, anda mendapati kanak-kanak, tangga berjalan, jam yang indah dan orang-orang yang begitu, kerusi yang berdekatan, tuan-tuan, lukisan tergantung, pesta dengan sandwic, idea, potongan getah, tudung yang hilang dan juga ibu bapa. Apabila sekolah berakhir, pintu ditutup. Tetapi ia hanya untuk masa yang singkat, kerana sekolah sentiasa bersedia untuk memulakan. "

Buku untuk dibaca dari enam tahun ke atas

  • "Air mata Strawberry" oleh Savino Nicola dan Monelli Marta, ADD Publisher

Setiap hari Chiara pergi ke sekolah gembira, tetapi di kelasnya terdapat empat kanak-kanak yang mengerikan: Asdrubale, Astolfo, Ermenegildo dan Esculapio. Mereka sentiasa menangis kerana air mata Chiara mempunyai rahsia: mereka tahu tentang strawberi. Tetapi Chiara tidak mahu menangis lagi dan dengan bantuan Wajah Fairy dia akan berjaya membuat anak-anak menjadi helah yang baik. Apa? Buka buku dan anda akan mengetahui!

Bagaimana untuk menyediakan untuk kembali ke sekolah

Dari tujuh tahun

  • "Elly Penny, Kawan-kawan untuk Bulu" oleh McNally Barshaw Ruth

Dalam pengembaraan baru siri yang berjaya di Amerika Syarikat, protagonis Elly perlu datang dengan istilahnya dengan rasa malu dan melarikan diri dengannya dalam keadaan yang akan membuktikannya. Apabila guru memberikan penyelidikan untuk ditunjukkan dalam kelas pada haiwan pilihan anda, Elly hampir pusing: bolehkah anda bercakap di hadapan semua orang tanpa berjabat? Untuk berani, dia perlu memilih haiwan yang benar-benar unik. Nasib ada di pihaknya: jiran itu hanya memintanya untuk menjaga anak burung nuri Afrika yang dicemburinya. Terlalu buruk bahawa Elly berjaya mendapatkannya! Dengan bantuan kumpulan pelik yang dibentuk oleh pustakawan, penjaga zoo, beberapa kawan dan keluarganya, Elly mengetengahkan jejaknya. Masa adalah ketat dan mempunyai penyelidikan untuk menyediakan!

  • "Stuart pergi ke sekolah"oleh Sara Pennypacker, Mondadori

Hari pertama sekolah telah tiba dan Stuart amat bimbang. Dan jika anda kemudian mencari mandi lelaki dan hilang di koridor? Dan jika dia kemudian mendapatinya dan masih ditutup di dalam? Bagaimana jika mereka memanggilnya di papan hitam dan lima menulis ke belakang? Dan jika kemudian... hanya ada satu cara untuk mendapatkan: memakai tudung sihirnya!

Dari 11 tahun

  • "Dengarlah hati saya" oleh Bianca Pitzorno, Mondadori

Apabila guru baru dijuluki Arpia Lash dan apabila setiap hari sekolah berubah menjadi pertempuran, anda boleh percaya bahawa dalam IV D benar-benar berlaku semua warna!
Antara kerangka yang akan disusun semula dan motosikal, jeneral Austria dan hantu dalam bingkai, pembaca fotoromanzi dan panthers beludru, tiga heroin seperti Elisa, Prisca, Rosalba akan membawa perjuangan mereka menentang ketidakadilan, dengan biaya menunggu kemenangan untuk datang dengan perlahan tetapi tidak dapat ditolak seperti kura...

  • "Kad laporan" oleh Clements Andrew, Rizzoli

Nora, sebelas, tahu dia seorang jenius tetapi dia memastikan dia mempunyai gred yang buruk. Stephen, sahabatnya, komited untuk membuat yang indah. Tetapi adakah undi sangat penting? Adalah lebih baik untuk berpura-pura menjadi murid biasa-biasa saja dan memberontak terhadap kezaliman guru tetapi tidak kehilangan persahabatan orang-orang penting.

Video: Persiapan Kembali ke Sekolah ♥ Aqilla Beli Tas Sekolah Warna Pink