Buku-buku untuk membangunkan cinta untuk muzik


Pilihan buku untuk menjadikan kanak-kanak suka muzik dari usia dini, beberapa dengan CD audio

Dalam Artikel Ini:

Buku untuk menjadikan kanak-kanak suka muzik

Anda bersemangat muzik dan adakah anda ingin memindahkan sensitiviti ini kepada anak-anak anda juga? Membuat mereka mendengar muzik yang baik pastinya merupakan idea yang sangat baik, serta membiasakan mereka untuk mendengar kehidupan seharian di rumah, tetapi kita juga dapat mencari buku untuk menjadikan kanak-kanak suka muzik?

Ramai ibu bapa berfikir bahawa untuk memindahkan semangat untuk muzik anda mesti mendaftarkan kanak-kanak dalam kursus, atau mengajarnya bagaimana untuk memainkan instrumen. Malah, mendengar muzik yang baik sebagai amalan harian dari usia dini adalah cara yang berkesan untuk membiasakan perasaan mereka melalui nota. Sudah a empat bulan kanak itu sensitif kepada semua jenis bunyi dan untuk dua tahun sistem pendengarannya terbentuk sepenuhnya dan dapat menghargai bunyi dan melodi.

Dan untuk memupuk semangat ini ada juga tuhan-tuhan buku muzik mengiringi anak-anak dalam penemuan bunyi mereka.

Berikut adalah beberapa cadangan:

Curci Young menerbitkan satu siri buku yang khusus untuk muzik untuk menjadikan pembelajarannya menjadi peluang untuk interaksi dan bermain antara ibu bapa dan anak. Dalam empat jilid kanak-kanak itu berpandukan kepada penemuan seberapa banyak alat muzik - piano, biola, gitar dan klarinet - dan setiap buku mengandungi kisah dongeng yang digambarkan oleh Christine Destours dan Aurélia Fronty dan muzik oleh profesional yang berbeza untuk setiap volume. Kalung direka untuk kanak-kanak dari 5 tahun.

Dan kepada mereka yang berfikir bahawaopera terlalu mendesak untuk dicadangkan kepada seorang kanak-kanak, dia menjawab Cecilia Gobbi dengan siri buku bertajuk "Keajaiban Opera". Dalam setiap buku menceritakan kisah opera lirik yang terkenal supaya ibu bapa dapat membaca kisah itu kepada anaknya dan melibatkan dia pianano dalam keindahan narasi lirik.

Tetapi ada kerja-kerja direka khas untuk kanak-kanak, yang menceritakan kisah pengembaraan. Ia adalah kes Pierino dan Wolf of Prokofiev yang menceritakan tentang seorang anak yang berani yang menangkap seekor serigala yang buruk dengan bantuan seekor burung kecil. Di kedai buku ini kita dapati buku berharga yang ditandatangani oleh Vivian Lamarque dan Pia Valentinis yang menceritakan kisah berikut teks muzik. Melampirkan CD.

Muzik untuk mendengar bayi di dalam perut

Satu lagi kerja yang pasti akan menggembirakan anak-anak adalah Il Karnival haiwan Saint Saens. Di Amazon, kami dapati sebuah buku dengan gambar-gambar Roberta Angaramo dan empat belas puisi kanak-kanak lucu oleh Chiara Carminati. Melampirkan CD audio.

Dan jika anak anda mempunyai kecenderungan digital (seperti semua anak generasi ini) jangan ragu untuk memuat turun perisian dan permainan pendidikan istimewa yang membolehkannya untuk menyusun muzik atau mendengarnya.

Dilahirkan untuk Muzik

Selama bertahun-tahun di Itali, projek Nati per la Musica aktif, yang bertujuan untuk memastikan bahawa pengalaman muzik dalam keluarga adalah alat untuk perkembangan anak yang lebih baik.
Inilah nasihat pakar Nati untuk Muzik:

  • Musicantando

Dengan CD muzik oleh Cecilia Pizzorno, Ester Seritti, sakit. G. Gaviraghi. Ini adalah undangan kepada kegembiraan muzik, yang bertujuan untuk pendengar kecil dan besar yang, dengan rahmat, dipandu untuk penemuan repertoir kurang dan kurang biasa.

  • Muzik muzik oleh QB Collective - Associazione Quanto Basta

Muzik bilik timbul dari keinginan untuk menyebarkan beberapa cadangan untuk bermain dengan suara.
Dari yang pertama mendengar, sajak dan lagu nurseri memulakan tanggapan vokal dan gestural yang kemudiannya boleh diulang dan diubah dengan cara yang berbeza, dengan menyertai pertumbuhan pendengar kecil. CD mempunyai sembilan belas trek asal: puisi pembibitan, lagu pendek dan naratif yang diartikulasikan.

Video: Buku suci di dalam diri bagian 2