Bercerai pada bacaan Krismas di sekolah rendah


Di sekolah rendah di Gela dua ibu menyebabkan pertarungan sebelum bermain Krismas kerana mereka berdua mahu tempat terbaik untuk menyambung semula pameran itu

Dalam Artikel Ini:

Pergolakan pada bacaan Krismas

Kanak-kanak yang menangis berjalan terkejut. Ibu bapa yang menjemput mereka dan melarikan diri yang takut dengan yang paling teruk. Malaikat-malaikat kecil dan watak-watak keturunan yang hidup terdesak. Nampaknya adegan apokaliptik. Sebenarnya itu adalah apa yang berlaku dalam satu sekolah rendah di Gela, di wilayah Caltanissetta, di mana sepatutnya ada Bacaan Krismas. Recital yang mana anak-anak sudah pasti banyak menyediakan, untuk mewakili versi katil bayi mereka.

Dan sebaliknya semuanya berakhir pergaduhan. Dengan panik umum dan risiko dengan anak-anak ramai juga boleh terluka. Pertarungan antara dua ibu yang telah berlalu dari kata-kata ke perbuatan, juga melibatkan saudara-mara lain. Tampak, menendang dan menolak. Adegan memalukan yang membinasakan apa yang sepatutnya menjadi hari yang baik untuk anak-anak.

Puisi Krismas untuk kanak-kanak dari tadika dan sekolah rendah

Sebab pergaduhan? Nampaknya ibu-ibu mula berdebat kerana mereka berdua mahu tempat yang sama untuk dapat menyambung semula prestasi dengan lebih baik. Beberapa perkataan terlalu banyak dan pergaduhan dalam masa yang singkat telah merosot, mencetuskan kekacauan di kalangan mereka yang hadir. Seseorang kemudian memikirkan menghubungi polis. Empat orang (dua wanita dan dua lelaki) ditahan dan dibawa ke balai polis untuk mengenal pasti. Polis juga memperoleh beberapa video ditembak di telefon oleh ibu-ibu lain untuk mengenal pasti peserta lain dalam perjuangan.

Apa yang harus menjadi peluang yang baik untuk menghabiskan masa untuk anak-anak mereka telah berubah menjadi mimpi ngeri. Mungkin tahun depan prinsipal sekolah akan memutuskan untuk melarang penggunaan telefon bimbit untuk mengelakkan cerita seperti itu berlaku lagi, merosakkan cermin mata dan komitmen kanak-kanak. Apa pendapat anda?

Video: Ustaz Azhar Idrus-Janda dipaksa kawin