Bawa kanak-kanak: ia adalah semula jadi dan juga bergaya


Selama beberapa tahun sekarang cara untuk membawa anak-anak adalah fenomena yang semakin berkembang di Itali. Walaupun ia adalah gerakan kuno seperti dunia masih dilihat buruk oleh beberapa yang takut merosakkan, tetapi banyak ibu ibu tidak boleh berbuat tanpa itu

Dalam Artikel Ini: BAWA ANAK UNTUK MENJADI FASHION - Selama beberapa tahun sekarang cara untuk membawa anak-anak adalah fenomena yang semakin berkembang di Itali.

Pada behappyfamily kita bercakap tentang buku ini yang menjelaskan apa yang perlu dibawa, serta menjadi satu amalan kuno masih terdapat di banyak bahagian dunia, ia adalah modaliti yang hormat dan sesuai di dalam hubungan antara ibu bapa dan anak-anak betul-betul di realiti barat dan jawapan dengan cara yang pasti untuk banyak soalan praktikal pemakainya.

DISCOVER JUGA: Apa yang perlu dibawa masuk kotak gear apabila anda keluar dengan bayi anda

Akhirnya, ia menawarkan penilaian objektif sokongan tambahan yang ada (pembawa bayi, band dan sebagainya) dan teknik mudah untuk memulakan dan terus membawa.

Kami kemudiannya mendapati di tapak Uppa-seorang pakar pediatrik untuk seorang kawan artikel menarik ini oleh Esther Weber yang kami laporkan: "Anak saya sentiasa mahu berada di dalam tangannya!" "Dia tertidur dalam pelukannya, tetapi sebaik sahaja saya meletakkan dia, dia bangun dan menangis." "Jika saya menariknya dan memegangnya dalam pelukannya, dia akan tenang dan kembali tidur".

bayi-mama-kenalan

Pengesahan seperti ini adalah sangat kerap antara ibu bapa dan sering merupakan ungkapan kesusahan dan keletihan dalam menghadapi anak yang memerlukan hubungan. Tetapi kanak-kanak ini sangat menuntut? Dan jika anak-anak yang berkeras untuk berada di tangan mereka benar-benar berkelakuan fisiologi?

Pernahkah kami tertanya-tanya sama ada penjagaan kesihatan Eropah, di mana bekas seperti katil bayi, kotak bayi, kotak, bouncer bayi dan kerusi tinggi, adalah sebahagian daripada kit yang wajib dan tidak dipertikaikan, jangan mengenakan keupayaan kami yang baru untuk penyesuaian kepada keadaan tidak wajar?

BACA JUGA: Ibu yang melakukan gimnastik bersama dengan bayi, video
Menurut biologi kelakuan puppy of man adalah a "Dibawa aktif" (dalam bahasa Jerman: activer Tragling), yang pada masa lahir mempunyai refleks dan tingkah laku yang menimbulkan keraguan kepadanya tinggal di tubuh ibu bapa dan dibawa kepada mereka.

Ini bermakna bahawa ia dilahirkan dengan "jangkaan" untuk menemui semula dimensi "dibawa": bersentuhan dengan tubuh ibu bapa, keselamatan ketara dan konkrit dan asas pengalaman multisensory yang pertama, yang melibatkan sentuhan, bau, pendengaran dan penglihatan, pergerakan dan irama, rangsangan vestibular dan proprioceptive, adalah suatu keadaan yang menyokong pertumbuhan anatomisnya (kematangan pinggul, perkembangan postur), neurologi (perkembangan otak), motor, linguistik, psikik (lampiran, perkembangan kepercayaan asas) dan sosial. Kami kagum kemudian bahawa kanak-kanak itu mengadu dan menuntut lebih atau kurang keadaan yang menggalakkan?

BACA JUGA: Bagaimana untuk menikmati kanak-kanak kecil kami, tanpa penyesalan

Dan ibu bapa? Sebaliknya, harapkan anak yang diam-diam berpisah dari mereka untuk kebanyakan hari dan malam: bahawa anda makan dan tidur, yang mempunyai irama tepat, yang mudah menyesuaikan diri dengan peralatan yang dibeli khusus untuknya, yang berada di kerusi roda, yang tidur dalam buaian, yang tidak menangis, yang ada di lengan semua orang, yang mengorbankan diri, yang tertidur, "yang menjadikan tempat tidur".

Jangkaan yang tidak sesuai dengan anak-anak: jadi konflik yang menyebarkan sejumlah besar tenaga kepada kedua-duanya.

Oleh itu, bawa kanak-kanak itu dengan a sokongan yang mencukupi sebagai pembawa bayi atau band ia menjadi "jambatan" yang membantu ibu bapa dan anak-anak bertemu (dan mendengar), menerima dan menghormati "harapan" kedua-duanya. Di jambatan ini kanak-kanak dijumpai dihormati dan diterima dalam sifatnya "dibawa" dan dalam keperluan hubungan, pergerakan, penahanan dan ikatannya, dan ibu bapa, dengan kandungan kanak-kanak (dan oleh itu juga gembira) dan selesa di hadapannya, dia merasa kompeten untuk kesejahteraannya, dihormati dalam keperluannya sendiri untuk melakukan hal-hal lain, selain menjaga dia dalam pelukannya. Dan dia dengan tenang mencari kehidupan baru: "Bersama" dan bukan "walaupun" kanak itu.
ANDA BOLEH KEPENTINGAN: The "aces in the lengan" ibu

"Sokongan" tidak mencukupi. Membawa, walaupun merupakan amalan kuno, dalam budaya Eropah adalah modaliti baru yang sering tidak dikongsi oleh persekitaran seseorang. "Anda akan merosakkannya!" ibu bapa diberitahu untuk membawa anak-anak mereka. Jadi selain usaha (mengapa membawa Ia melelahkan), ibu bapa mesti berurusan dengan penyesuaian yang datang dari mereka yang meragukan mereka kecekapan ibu bapa. "Anak yang lemah, sudah tentu ia menyakiti dia untuk dibawa seperti itu. Lihat bagaimana ketatnya! Ia pasti menyesakkan ".

Kenyataan ini adalah tanpa asas saintifik, tetapi mereka sukar dibasmi, walaupun banyak data dan penyelidikan mengesahkan fisiologi membawa.

Tambahan pula, membawa meletihkan, bukan sahaja secara fizikal, tetapi di atas semua pada tahap emosi.

BACA JUGA: Emosi dan kebanggaan sebagai ibu dalam 10 perkataan

Majoriti ibu bapa hari ini telah dibangkitkan dengan modaliti bukan sentuhan dan pemisahan awal: pengalaman utama mereka dapat mengaktifkan semula dan menjadikannya sukar untuk didengar dan "sop-membawa" anak mereka.

Lebih sukar untuk menjaga bayi anda "bersentuhan" jika anda belum diadakan di tangan mereka sebagai anak-anak. Hanya apabila anda memilih untuk membawa secara sedar dan jelas (dengan sokongan yang sesuai), adalah penting untuk mendengar dan menghormati batasan fizikal dan mental anda.

Ia tidak boleh dilakukan berdasarkan "ideologi hubungan 24 jam sehari". dalam syarikat tradisional, di mana kanak-kanak itu sentiasa bersentuhan, tiada ibu bersendirian tetapi mempunyai sokongan seluruh masyarakat sekitar; jadi anak kecil kadang-kadang menjaga kira-kira dua puluh orang.

Babasling merah merah

Pembawa bayi untuk bayi dan kanak-kanak (20 gambar) Pemilihan pembawa bayi terbaik untuk membawa kanak-kanak

Dalam masyarakat kita, semua beratnya ia berat di bahu ibu bapa dan sering ibu: adalah penting bahawa ibu bapa yang membawa bekalan dan mengisi secara berkala dengan menarik sumber tenaga dan masa untuk diri mereka sendiri.

BACA JUGA: Bagaimana menjadi ibu zen yang lebih

Akhirnya, membawa bukan sihir sihir atau resipi untuk mengelakkan tangisan anak anda; sebenarnya ada kanak-kanak yang menangis banyak dan sering walaupun dibawa dan mempunyai ibu bapa yang sangat membantu dan memperhatikan keperluan mereka.

Membawa adalah sokongan kepada hubungan yang didasarkan pada mendengar satu sama lain (dan ini adalah cara ia berfungsi), hubungan yang mesti ditetapkan dan ditentukur secara individu untuk mencari jarak yang betul dan jarak yang diperlukan bergantung pada masa ini.

Dalam pengertian ini, ia adalah satu cara untuk mengenali satu sama lain dan berkembang, untuk membuat, secara literal dan rohani, jalan bersama. Jalan yang mungkin akan membawa, pada masa itu, kepada satu keselamatan dan autonomi kanak-kanak yang lebih besar apabila ia akan menjadi masanya untuk "meninggalkan", dan kepada kepercayaan yang lebih berakar dari orang-orang hebat apabila mereka perlu "membiarkannya".
BACA JUGA: Tanda-tanda ketagihan bayi-ketara

Band panjang, jalur elastik, pembawa bayi, ransel, buaian: semua alat mudah yang membolehkan anda untuk menjalin hubungan dengan tubuh anda, kanak-kanak sehingga usia di mana mereka boleh berjalan.

Mereka dijual di kedai penjagaan kanak-kanak dan di internet; tetapi tidak sukar untuk merealisasikannya semata-mata dengan "Lakukan sendiri": hanya satu kain kain tahan lama dan boleh dibasuh, panjang berubah antara 2.5 dan 5 meter, bergantung kepada saiz ibu bapa, lebar 70 cm, dengan tepi dua dijahit: ibu (atau ayah) akan belajar tidak lama lagi bagaimana mengikatnya di sekeliling tubuhnya.

Video: Upin & Ipin - Pengembala dan Biri-Biri [Music Video]