Saudara-saudara yang selalu berperang


Saudara kandung antara adik-beradik tersebar luas pada usia muda. Sebab-sebab pemicu boleh jadi jenis: kepintaran kecil, buli, yang boleh dilaksanakan walaupun semasa permainan

Dalam Artikel Ini:

Saudara-saudara yang selalu berperang

Pada awalnya terdapat kedamaian, mereka bermain bersama, mereka nampaknya menyembah dan bersenang-senang. Mereka bercakap dan ketawa. Kemudian tiba-tiba, neraka. Jeritan, pergaduhan, pendengaran dan pembuluhan tidak manusia. Ia adalah skrip tipikal antara saudara.

Salah satu sebab utama pertengkaran kecil dan harian ini tentunya adalah sentimen cemburu. Ia adalah fenomena yang agak kerap bahawa saudara yang lebih tua, kerana cemburu terhadap abangnya atau adik perempuan, tidak melepaskan peluang untuk membuatnya menjadi mangsa kesabaran.
Dalam kes ini untuk dipertaruhkan adalah cintakan ibu bapayang mana penatua mungkin merasa ditipu, walaupun dia sendiri telah lama menginginkan kedatangan seorang adik kecil. Kadang-kadang ia adalah kecil yang kerana cemburu saudara atau saudaranya yang bermain dengan seorang budak lelaki mula berperilaku dengan cara yang tidak menyenangkan, misalnya dengan menghancurkan rumah lego yang mereka telah dibina dengan sabar!
Apa pun punca pergaduhan itu sering orang yang menderita yang salah berubah kepada ibu bapa, dengan harapan untuk mendapatkan keadilan dan meminta yang kedua untuk memegang peranan pengadil soalan itu. Pada hakikatnya ia tidak selalu menjadi pilihan terbaik untuk mengambil sisi di sisi kecil, atau anak yang umumnya lebih tenang dan yang menderita penyalahgunaan saudaranya.

Bahkan kurang sesuai untuk kehilangan kesabaran, memutuskan untuk menghukum mereka berdua, mungkin dengan penambahan beberapa pukulan. Perbalahan, terutamanya jika berbilang warganegara, boleh merebut ibu bapa dalam momen keletihan, di mana ia boleh menjadi lebih mudah untuk kehilangan kurungan yang bertenang. Tetapi jika anda benar-benar mahu menyelesaikan konflik ia tidak berguna untuk marah: konflik mesti selalu dirundingkan.

Kerana perbalahan harian kecil ini dalam realiti, jika dikendalikan secara emosional, dapat menjadi gim kehidupan nyata untuk anak-anak. Adalah semulajadi bahawa untuk ini berlaku, usaha yang diperlukan oleh ibu bapa adalah diperlukan dan peluang peluang rundingan itu juga sangat bergantung pada cara biasa untuk mengendalikan konflik, pencabul dan ketidakadilan.

Sekalipun pemicu pertikaian itu adalah siapa yang perlu makan sepotong pai terakhir adalah baik untuk diingat bahawa tidak semestinya resolusi konflik mesti melihat pemenang dan kalah. Terdapat kes di mana tiada sesiapa yang terlibat kalah, di mana motivasi dapat dibandingkan dengan cara yang damai dan di mana persaingan dapat memberikan kerjasama, sekurang-kurangnya dalam keluarga!
Perkembangan yang dipanggil kemahiran sosial, mereka yang dalam kesusasteraan saintifik secara amnya lebih sering dijumpai dalam subjek dengan adik-beradik berbanding dengan kanak-kanak sahaja dan bahawa banyak ciri-ciri personaliti penyesuaian berkorelasi dengan baik, bermula dari masa kanak-kanak yang sangat awal dengan betul rundingan konflik.

Oleh itu tugas orangtua tidak begitu berperilaku seperti pengadil, tetapi sebagai satu pengantarayang, tanpa memihak kepada parti yang diambil dengan sesiapa sahaja, menggalakkan pendengaran yang menghormati dan timbal balik dari motivasi tingkah laku yang lain, ekspresi verbal perasaan yang hidup dan rundingan penyelesaian yang menguntungkan bagi kedua belah pihak yang terlibat.

Sengketa antara kanak-kanak, bagaimana ibu bapa perlu berkelakuan

Setelah prinsip-prinsip ini telah dipelajari oleh anak-anak, lebih baik untuk keluar dari pertengkaran dan biarkan mereka diselesaikan dengan sendirinya. Nasihatnya adalah untuk campur tangan sesedikit mungkin dalam isu antara adik-beradik, terutamanya apabila usia kanak-kanak meningkat, dan dengan itu juga harta bahasa, menempuh campur tangan langsung hanya dalam kes-kes di mana keselamatan fizikal terlibat: Adab diplomatik seolah-olah telah ditahan di sini, tetapi walaupun selepas pertarungan adalah penting untuk berhenti dan merenungkan apa yang berlaku, pada motivasi yang mencetuskan kemarahan, menggantikan perkataan itu dengan laras

Video: Kekalnya Perang di Timur Tengah