Candlemas: bagaimana untuk merayakannya dengan kanak-kanak


Bagaimana untuk merayakan Candlemas dengan anak-anak, termasuk kerja-kerja, resipi, peribahasa dan peristiwa di sekeliling Itali

Dalam Artikel Ini:

Candlemas dengan anak-anak

yang 2 Februari kita meraikannya Candlemas, hari yang dalam masa astronomi diletakkan di tengah musim sejuk dan harus menutup pintu ke musim sejuk dan mengalu-alukan musim bunga. Pepatah terkenal berbunyi seperti ini: "Apabila Candelora de l'inverno semo fora datang; tetapi jika hujan atau menarik angin musim sejuk, saya berada di dalamnya"Bagaimana untuk meraikannya Candlemas dengan anak-anak?

Sama seperti kata pepatah, tradisi mengatakan bahawa jika hari Candlemas akan mempunyai cuaca yang baik, anda perlu menunggu selama beberapa minggu untuk musim sejuk dan musim bunga akan datang. Sebaliknya, jika cuaca sejuk dan hujan pada 2 Februari, musim bunga sudah datang. Secara simbolik Candlemas menandakan peralihan dari kegelapan, dari kematian, dari tempoh penutupan, ke cahaya, kebangkitan, keterbukaan.

Bagaimana untuk menerangkan kanak-kanak Calendora, parti ini yang mempunyai akar jauh dan merayakannya dengan mereka?

Pemegang Lilin

Kerajinan untuk Candlemas (10 gambar) Bekerjasama dengan anak-anak untuk merayakan Candlemas

La Candelora, makna agama

Para Candlemas untuk orang Kristian dirayakan untuk memperingati penyampaian Maria di bait suci 40 hari selepas kelahiran Yesus. Bagi orang Yahudi, selepas kelahiran seorang lelaki, seorang wanita dianggap najis selama 40 hari. Tetapi asal-usulnya lebih awal dan boleh didapati dalam pelbagai bentuk, tetapi semuanya mempunyai makna yang sama, di negara-negara yang berbeza.

Sejarah Calendora untuk kanak-kanak

Unsur yang biasa untuk semua tradisi Candlemas di dunia adalah keperluan untuk menyucikan diri untuk sesuatu yang baru yang akan datang dan untuk menstabilkannya kesuburan. Dan itu sebabnya lilin, obor yang menyala dan simbol cahaya sentiasa digunakan. Untuk tradisi Celtic kambuhan ini sebaliknya dipanggil Inbolc (dari Imblog- dalam rahim) dan dikaitkan dengan dewi kebakaran, tradisi dan penyembuhan. Oleh itu, adalah satu parti yang meraikannya cahaya dan kelahiran semula selepas musim sejuk yang panjang dan sejuk dan atas sebab ini kanak-kanak boleh terlibat dalam merealisasikannya lilin atau tanglung kecil supaya dapat hidup juga makna parti.

Lampu lilin untuk kanak-kanak

Keindahan parti-parti ini tidak hanya menyampaikan kepada kanak-kanak memori dan tradisi, dengan kata-kata, peribahasa dan puisi nurseri, tetapi juga menghabiskan masa bersama mereka, di rumah dalam keadaan panas, membuat kerja-kerja tema lilin. Bagi ibu-ibu lebih "berani", tetapi terutama lebih bersabar dan penuh tenaga kami juga mengesyorkan untuk menganjurkan pesta dengan anak-anak lain.

Untuk Candlemas kita juga boleh bekerjasama dengan kanak-kanak untuk membuat kerja, lilin asli atau hiasan untuk rumah. Ruang untuk banyak imaginasi dan ketangkasan: ini adalah aktiviti mudah yang akan merangsang kepekaan dan kreativiti anak-anak anda.

Candelora: asal usul, puisi dan resipi untuk 2 Februari

Berikut adalah beberapa cadangan:

  • beberapa pemegang lilin kreatif untuk menghiasi, seperti pemegang lilin
  • celah-celah berwarna palsu, muka lucu dan lucu
  • garlands cahaya melakukannya sendiri, sempurna jika kita membuat keputusan untuk menganjurkan parti kecil untuk Candlemas atau bahkan jika kita hanya mahu memberikan suasana rumah kita yang lebih bersyukur. Untuk membuatnya adalah cawan kertas yang mencukupi untuk menyesuaikan dan lampu putih, seperti yang Krismas

Kami juga boleh menyediakan dengan kanak-kanak sesuatu yang baik yang diilhamkan oleh Tradisi candlemas.

Jangan lupa mereka crepes, yang merupakan "ramuan" asas perayaan-perayaan Candlemas di Perancis. Di galeri kami terdapat resipi crepes manis yang diambil dari tapak memasak Kuning Saffron yang terkenal.

Acara di sekitar Itali

  • A Montevergine (AV) pada 2 Februari Festival Candlemas kembali dengan apa yang dipanggil "Juta dei femminielli"Untuk menghormati Perawan, sebuah festival yang penuh kasih sayang dan kesatuan orang-orang dari semua jenis dan jenis kelamin: pesta ulang tahun ketika di 1256, Our Lady, dipindahkan oleh cinta dua orang homoseksual yang dirantai di Monte Partenio Dia menyelamatkan mereka dari sejuk dan dari kematian yang kejam dengan memanaskan mereka dengan cahayaNya.
  • A Rapolla (Kuasa) ditutupi lilin dan mengadakan acara bernama "La Diana", penggera waktu malam dengan drum drum dan drum bass yang memulakan perarakan melalui jalan-jalan kampung untuk mengingati kehancuran yang dialami oleh Galvano Lancia, seorang lelaki dalam perkhidmatan daripada Manfredi pada tahun 1254.
  • A Castroreale (Messina), Candlemas disambut dengan menyanyikan pujian kepada Perawan, berkat lilin, perarakan patung-patung abad ke-18 Gereja Ibu, perayaan Misa yang penuh, pemulihan pemula simulacrum kepada Gereja Candelora. Lengkapkan acara yang adil asal-usul kuno.
  • Candlemas di Milan: di Sant'Eustorgio lilin-lilin dinyalakan dan mata berubah untuk melihat langit. Pelantikan jam 4.30 petang 2 Februari 2019 dengan misteri Basilika dei Re Magi, keindahan Kapel Portinari dan keajaiban Candlemas. sebaliknya Ahad 3 Februari un mesyuarat khas pada masakan Milanese, dengan panettone dan barbajada al Salvini Kopi di Galeri.
  • Tarzo: tahun ini ketiga puluh edisi perayaan tradisional Candlemas yang merangkumi perarakan alur alegoris yang akan meliputi jalan-jalan utama di tengah-tengahnya. Sabtu 2 Februari 2019 pada jam 8.30 petang dengan loteri warna untuk mereka yang hadir di stand dan pada 22 grand finale dengan lukisan loteri candlestick.

Video: Koleksi Lagu Kanak-Kanak Islam | Istimewa Hari Ibu | Omar & Hana | 20 Minit