Perubahan sekolah: bagaimana untuk menghadapinya dengan ketenangan


Menukar sekolah adalah langkah penting dalam kehidupan kanak-kanak, yang sering menjadi sumber tekanan dan panik. Inilah cara untuk membantunya dan bagaimana untuk menghadapi pulangan ke sekolah dengan ketenangan

Dalam Artikel Ini:

Dengan akhir cuti seseorang mula berfikir kembali ke sekolah dan untuk banyak kanak-kanak ini bertepatan dengan peralihan ke sekolah yang berbeza dan permulaan pengembaraan baru. yang perubahan sekolah Bagi seorang kanak-kanak ia adalah detik penting dalam hidupnya dan boleh menyebabkan banyak kes sumber tekanan (READ) dan panik. Mencari tempat di kelas baru, membuat kawan baru dan mendapat sambutan daripada rakan sekelas baru, menjadi akrab dengan persekitaran baru: mereka semua bukti yang boleh berubah menjadi batu yang tidak dapat diatasi, bahkan lebih berbahaya jika kanak-kanak meninggalkan sekolah terdahulu dalam keadaan sukar dengan masalah di belakang. di sini bagaimana untuk membantunya dalam peringkat penting ini dalam kehidupan mereka.
BACA JUGA: Kembali ke sekolah: bagaimana untuk menyelamatkan kit sekolah
Pertama sekali kita cuba menyingkirkan mereka semua amalan pentadbiran dikaitkan dengan pendaftaran di sekolah baru saya mengalirkan, jadi kurang tertekan, lebih bebas dan sedia untuk menjaga anak-anak kita, kebimbangan dan ketakutan mereka.
Kami dengan teliti menyediakan kembali sekolah anda (BACA): beli bekalan sekolah, beg galas, pakaian atau aksesori barujika perlu. Tetapi di atas semua kita berkomunikasi dengan anak-anak kita hari-hari sebelum pulangan; kami cuba memberi jaminan kepada mereka, kami menghadapi dan bercakap tentang ketakutan mereka untuk menjadikan mereka kurang gergasi di mata mereka; menggalakkan mereka, menyenaraikan mereka semua aspek positif perubahan sekolah danpermulaan tahun baru.
BACA JUGA: Sarang atau tadika: bagaimana untuk memudahkan masa perpisahan
Pada minggu pertama ia mesti lebih perhatian terhadap anjing kita, biarkan ia bercakap, beritahu apa yang dia lakukan di sekolah, cuba untuk mengetahui sama ada terdapat masalah atau kebimbangan untuknya, untuk menghadapi sebarang kemungkinan sumber tekanan (READ) pada akar dan bertarung dengan cara yang betul
Kredit Sumber | Magicmaman

Video: Ajaib! Hutang 4 Milyar Lunas Setelah Melakukan Amalan Ini! - Saptuari Sugiharto