Kanak-kanak mahu sentiasa berada di tangannya, apa yang perlu dilakukan?


Adalah sukar untuk memilih sama ada untuk menyokong hasrat kanak-kanak untuk sentiasa berada dalam tangan mereka atau mendengar orang-orang yang mengatakan bahawa ia boleh menjadi nazar yang tidak berpendidikan. Apa yang perlu dilakukan jika kanak-kanak mahu sentiasa berada di tangannya?

Dalam Artikel Ini:

Apa yang perlu dilakukan jika kanak-kanak itu mahu sentiasa berada di tangannya

Kanak-kanak kecil membuat diri mereka difahami dengan sangat baik apabila mereka mahu dijemput, tetapi juga apabila mereka tidak mahu diletakkan. Kepada mereka seperti berada di pangkuan anda: mereka melihat lebih banyak perkara, mereka tinggal dekat dengan ibu mereka, mereka merasakan kehangatannya dan mereka merasakan perasaan dibungkus yang mereka alami dalam perut semasa kehamilan. tetapi Apa yang perlu dilakukan jika kanak-kanak mahu sentiasa berada di tangannya?

Sekiranya naluri dan cinta seorang ibu akan selalu memegang bayi perempuannya, ia adalah pemikiran melakukan sesuatu yang salah yang mendorongnya untuk meletakkannya atau tidak mengambilnya sepenuhnya. Adalah sukar untuk memilih sama ada untuk menyokong hasrat kanak-kanak untuk sentiasa berada di tangannya atau untuk mendengar orang-orang yang mengkritik bahawa ia hanya satu persoalan keinginan dan dia boleh menjadi naib pendidikan yang sedikit. Bagaimana anda mencari penyelesaian antara menangis bayi dan perasaan bersalah ibu?

Kekecewaan kanak-kanak yang menangis kerana tidak dijemput boleh menjadi berat, terutamanya untuk ibu baru yang menderita dari keletihan malam tanpa tidur bertukar kepada penyusuan susu ibu. Memegang bayi agar tidak mendengarnya menangis adalah penyelesaian yang memberi jeda itu untuk mengambil nafas, tetapi kemudian selalu ada keraguan bahawa itu bukan tingkah laku yang sesuai untuk mengajar.

Ajari kanak-kanak tidur tanpa ibu

Bagaimana untuk membiasakan kanak-kanak itu tidak tinggal di tangannya

  • Belajar untuk mentafsir menangis

Harus diingat bahawa anak itu hanya menangis sebagai cara untuk menyampaikan ketidakselesaannya. Benar bahawa dia menggunakan menangis walaupun untuk banyak situasi yang berbeza, tetapi ia masih satu-satunya cara untuk mengatakan apa yang dia tidak suka, apa yang membuatkan dia sedih dan apa yang membuatnya berasa buruk. Mengabaikan seruan pemikiran yang baru lahir bahawa ia sentiasa menjadi perkara pilihan adalah pilihan yang berisiko, yang boleh mengakibatkan gejala-gejala gangguan sebenar.

  • Meyakinkan diri anda bahawa ia adalah adat kebudayaan

Dalam banyak kebudayaan yang berbeza dari kita, kanak-kanak membesar dengan rapat dengan ibu mereka, dipakai di belakang mereka, atau dibungkus pakaian mereka yang berliku-liku. Banyak yang telah ditulis mengenai manfaat "membawa". Sekiranya kanak-kanak memerlukan hubungan fizikal yang berterusan, penyelesaiannya adalah menggunakan band yang masih boleh dirasai seperti di perut dan ibu akan memegang tangannya untuk kegiatannya.

  • Bersabarlah

Kanak-kanak yang sangat muda melihat mood mereka yang menjaga mereka dan bertindak balas dengan sewajarnya. Lebih baik mendapatkan pertolongan, meminta kerjasama nenek atau pengasuh, supaya rasa frustrasi dan keletihan yang diberikan oleh tangisan bayi tidak membawa kepada keadaan ketidakselesaan yang berlebihan pada ibu.

  • Tunggu masa yang tepat untuk meninggalkannya semata-mata

Seperti yang dikatakan oleh nenek kami, sebaik sahaja kanak-kanak itu mendapat sesuatu yang menarik, dia akan menemui dunia dan melupakan ibunya. Apabila kanak-kanak mula berminat dengan objek, warna, tangan kecil atau badan mereka, mereka akan menghargai berada di atas karpet yang lembut untuk mengabdikan diri untuk meneroka mereka. Caranya ialah mengetahui bagaimana mengenali momen ketika kanak-kanak itu tertarik dengan sesuatu untuk menggerakkannya dari lengan ke permaidani.

Video: How to Get Taller Naturally