Kanak-kanak: panduan kepada strategi untuk menjadikan mereka tidur dengan aman


Jika anda juga mempunyai masalah untuk membuat anak-anak anda tertidur, dan apabila anda berjaya tidur mereka adalah gelisah dan sering bangun, panduan ini sesuai untuk anda. Tidur sangat penting, terutamanya pada kanak-kanak. Tidur yang tidak sihat...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Sekiranya anda mempunyai masalah juga, membuat anda tertidur kanak-kanak, dan apabila anda berjaya tidur mereka adalah gelisah dan sering bangun, panduan ini adalah untuk anda. Tidur sangat penting, terutama di kanak-kanak. yang tidur yang tidak sihat ia boleh disebabkan oleh berlainan tabiat harian yang menjejaskannya secara negatif. Tetapi ada beberapa perkara yang boleh kita lakukan untuk memperbaikinya kualiti tidur daripada anak-anak kita. Dalam panduan ini kita akan bercakap tentang ini, menunjukkan kepada anda beberapa strategi untuk menjadikan mereka tidur dengan aman. Mari kita lihat bagaimana untuk melakukannya.

diperlukan

  • Banyak kesabaran

Strategi pertama

Dari sifar hingga tiga bulan biasanya tidak mungkin bagi bayi yang baru dibezakan pada siang hari dan oleh itu irama tidur bangun akan ditentukan oleh corak yang agak pendek untuk memberi makan dan tidur dengan jangka masa yang singkat. Dari tiga hingga enam bulan, bayi yang baru lahir dapat mengembangkan keupayaan untuk tidur sekurang-kurangnya enam jam setiap malam. Ia adalah sekitar tiga bulan yang ibu bapa mesti membuat keputusan mengenai strategi tidur mereka. Jika anda fikir anda ingin berkongsi bilik dengan bayi maka anda boleh meninggalkan katil bayi di dalam bilik anda, yang kemudiannya akan digantikan dengan tempat tidur yang lebih besar dengan pertumbuhan bayi. Terdapat banyak cara untuk membuat anak tertidur: anda boleh menggigitnya, menyanyi lagu lullaby, meletakkan muzik manis, menyusuinya atau memberinya sebotol susu, dengan cahaya, cahaya malam atau dalam gelap. Perkara penting yang perlu diingat ialah, seperti orang dewasa, bayi dan kanak-kanak bangun pada waktu malam untuk beberapa saat. Dalam momen ini, tindak balas boleh menjadi dua. Kanak-kanak yang tahu 'penghiburan diri' akan kembali tidur tanpa orang tua memperhatikan atau memancarkan bunyi kecil, sementara anak-anak yang tidak mempunyai kemampuan untuk 'menghibur diri', akan mulai menangis, mencari tangan ibunya atau daripada Paus.

Jadual waktu

Pelbagai penyelidikan diarahkan ke arah dua mata khususnya: mewujudkan rutin dan ritual yang tepat untuk tidur dan membiarkan anak tidur dalam situasi di mana ia akan tidur. Adalah penting agar setiap hari menghormati jadual, supaya kanak-kanak dapat mengembangkan jam biologi dan walaupun tidak mengetahui masa itu, anda mula tidur pada waktu itu. Ia juga penting untuk menubuhkan 'rutin tidur', yang bermakna mempunyai ritus kecil untuk mengikuti untuk tidur. Ini boleh, sebagai contoh: mandi, bacaan cerita, ciuman malam yang baik untuk Paus.

Menggalakkan tidur

Adalah penting untuk mengikut susunan yang sama setiap hari supaya kanak-kanak tahu cara berjalan dengan seragam pelbagai langkah kecil yang akan membawanya tidur. Biarkan dia tertidur dalam keadaan yang sama kerana dia akan tidur: banyak ibu atau empangan buaian anak-anak mereka sehingga mereka tidur dan kemudian memasukkannya ke dalam katil bayi mereka.

Tonton video itu

Kanak-kanak: panduan kepada strategi untuk menjadikan mereka tidur dengan aman: kepada

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • 10 tips Montessori untuk membantu tidur anak anda
  • Lakukan katil tanpa air mata: bagaimana untuk membuat anak itu tertidur tanpa membuatnya menangis
  • Cara membuat tidur bayi di dalam katil bayi
  • Bagaimana untuk memahami jika bayi sedang tidur dengan aman
  • SIDS Neonatal: peraturan untuk tidur yang selamat

Video: Karl Lagerfeld - German fashion designer and icon | DW Documentary