Kanak-kanak di pantai: tidak sampai ke selaran matahari!


Sama ada di tepi pantai atau di pergunungan, matahari boleh menyebabkan masalah kepada epidermis halus anak-anak kecil. Nasihat yang betul untuk melindungi kanak-kanak dari sinar matahari

Dalam Artikel Ini:

Melindungi kanak-kanak dari selaran matahari

Matahari dengan sinarannya boleh menyebabkan sinar matahari dan ruam dan kulit kanak-kanak sangat terdedah dan halus. Untuk mengelakkan kerosakan percutian anda, inilah caranya melindungi kanak-kanak daripada selaran matahari.

Untuk pergi ke pantai pilih pagi. Dari 8 hingga 10 dan selepas 17.30 sebenarnya adalah masa terbaik untuk membawa bayi ke laut. Elakkan jam paling panas, yang boleh mengganggu anda untuk terlalu panas dan untuk pasir panas.

Pelindung matahari untuk kanak-kanak

Krim suria paling sesuai untuk kanak-kanak (23 imej) Produk suria yang paling selamat dan paling berkesan untuk kanak-kanak

Sekiranya anak anda ada kurang dari setahun, lebih baik untuk mengelakkan cahaya matahari langsung. Kulit bayi masih terlalu halus dan perlahan menghasilkan melanin yang melindunginya dari sinar matahari. Walaupun di bawah payung, ingatlah untuk meletakkan satu krim pelindung, lebih baik jika berdasarkan zink oksida (yang sama yang mencerahkan kemerahan pantat semasa perubahan lampin), yang melindungi hampir sepenuhnya dari matahari dan kerengsaan yang menjengkelkan.

Meletakkan krim pada anak-anak anda di pantai adalah misi yang mustahil. Di antara permainan, keinginan untuk menyelam dan bermain, pasir yang melekat di mana-mana, anda berisiko meletakkannya terburu-buru dan buruk. Oleh itu, pulang ke rumah, sebelum pergi ke pantai (ia adalah peraturan yang baik untuk orang dewasa), untuk meletakkan lapisan krim yang bagus. Fakta solar, mereka bekerja dengan lebih baik sekurang-kurangnya 20 minit sebelum terdedah kepada matahari.

Mengenai faktor perlindungan, tidak pernah menggunakan seseorang di bawah 25 tahun dan tidak menggunakannya dari tahun sebelumnya, tidak lagi berkesan. Akhirnya, pastikan krim mempunyai penapis ray UVB (bertanggungjawab untuk membakar) e UVA (kurang kekerasan tetapi lebih menembusi).

Kanak-kanak, anda tahu, akan sentiasa berada di dalam air, tetapi risiko adalah kesan perlindungan krim memudar dan kanak-kanak terbakar dengan pantulan air. Untuk mengelakkan ini, lulus krim setiap kali keluar dari air atau juga setiap dua jam. Di pasaran, anda juga boleh mencari krim berwarna: lucu, menyeronokkan dan bermanfaat untuk tidak meninggalkan walaupun satu sentimeter kulit yang terdedah, atau anda boleh menemui bukti air yang menentang air.

Walau bagaimanapun, tidak ada di dalam air, lebih baik berdiri di bawah payung untuk menjalankan kegiatannya. Sekiranya tidak mungkin, cubalah untuk membuatnya berhenti seketika setengah jam. Malah, sistem thermoregulation kanak-kanak belum lagi seperti orang dewasa dan terlalu banyak matahari boleh menyakiti. Ambil kesempatan untuk memberikan sesuatu minum: air (ideal) tetapi juga teh tedeinato segar, jus air yang memanjang dan biarkan dia makan yogurt dan buah.

Bagaimana untuk mempertahankan kanak-kanak dari matahari

Untuk melindungi dia dari matahari, hendaklah dia memakai satu topi berlapis lebar atau visor yang indah yang melindunginya daripada strok haba.

Pada sebelah petang, selepas mandi atau mandi, urut di seluruh badan dengan a selepas matahari yang lembut yang menenangkan kulit, rehidrasi dan melembutkannya. Di pasaran terdapat produk yang sangat berguna berdasarkan aloe (juga sesuai untuk kulit yang paling besar) o chamomile

Video: HOAX (BACA), PENEMUAN ANAK BIDADARI DI SULAWESI TENGGARA!!!