Kanak-kanak yang melancong dengan kartun: Menemui Galapagos dengan Vai Diego


Kartun boleh membantu kanak-kanak untuk membangunkan keinginan untuk melihat tempat-tempat baru: sini Diego, protagonis Vai Diego, yang dalam pengembaraan baru mesti menyelamatkan kura-kura gergasi di Galapagos

Dalam Artikel Ini: Perjalanan adalah salah satu kesenangan yang memelihara kehidupan kita; sama ada perjalanan kecil atau destinasi yang jauh, untuk anak-anak kita, ia sentiasa menjadi pengalaman yang unik dan tidak dapat dilupakan. Selain itu, kartun juga membantu anak-anak kita untuk membangunkan keinginan untuk melihat tempat-tempat baru, jauh dari kekacauan bandar, eksotik, untuk mencari budaya baru.
BACA JUGA: Perjalanan dengan kanak-kanak, dokumen berguna
Salah satu kartun terkini yang boleh menggelitik imaginasi dan rasa ingin tahu anak-anak kecil itu Pergi Diego - Perjalanan ke Piramid Besar (boleh didapati di DVD dari 23 Januari). Diego adalah protagonis siri TV ini (juga disiarkan di saluran Nickelodeon) dan kecil pencinta alam semula jadi yang mengembara dunia untuk menyelamatkan haiwan dalam bahaya, sehingga membuat penonton kecil menemui keindahan alam di planet kita, mengajar dalam setiap episod, bahkan beberapa kata dalam bahasa Inggeris. Dalam episod terbaru ini, Diego mesti menyelamatkannya dromedari di Mesir dan contoh terakhir penyu gergasi di Galapagos.
Jika kepulauan yang hebat ini terletak di Lautan Pasifik menggoda anda dan anda mahu melawatnya dengan anak-anak anda, satu akan bermanfaat panduan yang sedikit untuk dapat menghadapi perjalanan yang lebih baik. Daya tarikan utama Kepulauan Galapagos jelas dibentuk oleh landskap semula jadi yang indah dan pantai yang indah, sehingga anak-anak Anda pasti menikmati kedua-dua perbelanjaan hari di pantai (dalam hal ini, ia adalah mudah untuk membungkus sirip, topeng dan mungkin menyelam), dan untuk hubungan langsung dengan alam semula jadi.
Amaran: Sangat penting untuk menghormati persekitaran semula jadi dan terutama haiwan yang hidup di Galapagos, terutama kerana banyak spesies mempunyai risiko kepupusan. Atas sebab ini ia dilarang keras membawa ke Itali cenderahati yang dibuat dengan haiwan yang dilindungi dan haiwan hidupContohnya, dilarang mengimport gading, kura-kura cengkeraman (termasuk aksesori mudah, seperti gelang atau kalung), kulit ular atau kulit hitam, karang hitam, tanduk, bulu burung, kerang jarang, tumbuhan tropika, orkid liar. Dengan cara ini, selain mengelakkan penalti, anda akan menyumbang tidak meningkatkan pemburuan spesis terancam dan anda akan mengajar anak-anak anda nilai menghormati negara yang anda kunjungi dan haiwan yang tinggal di sana.
Untuk pengalaman lebih baik keindahan alam semula jadi dan cadangannya, anda boleh membawa anak-anak anda melawat taman semula jadi yang hebat di Galapagos, di mana anda juga boleh melihat pelbagai spesies kura-kura yang terkenal dan indah, simbol haiwan di kepulauan, iguana (terdapat tanah dan laut, satu-satunya di dunia untuk memakan air) dan penguin. Jelas sekali anda perlu meminjamkannya perhatian maksimum untuk tidak mencemarkan dan meniadakan persekitaran yang mengelilingi anda: oleh itu elakkan membaling apa-apa bahan plastik atau bahan non-biodegradable yang lain. Kami juga mengesyorkan agar anda bertindak perlahan-lahan ke arah tumbuh-tumbuhan dan haiwan, mengelakkan mengganggu yang lain atau menyebabkan kerosakan minimum terhadap alam sekitar.
BACA JUGA: Perjalanan ke negara-negara eksotik, melindungi kanak-kanak begitu
Bagi kanak-kanak yang lebih tua, mungkin menarik untuk mengetahui bahawa ia berada di sini di Galapagos yang Charles Darwin mula menguraikannya Teori evolusi, terima kasih kepada fakta bahawa di Nusantara mereka mengembangkan satu siri spesies endemik (atau tidak termasuk kawasan ini) haiwan dan tumbuh-tumbuhan.
Dari sudut pandangan dokumen, untuk melawat Ecuador dan Galapagos adalah perlu pasport dengan sekurang-kurangnya enam bulan kesahihan dari tarikh berlepas. Bahasa rasmi adalah bahasa Sepanyol, tetapi bahasa Inggeris juga terkenal. Mata wang Ecuador adalah sukre: 31,000 sukre bersamaan dengan satu euro. Sekiranya anda membuat keputusan untuk berlepas antara April dan Oktober, anda akan mendapati diri anda berada di dalam musim hujan yang panjang, manakala dari November hingga Mac iklimnya sangat kering (tetapi keadaan cuaca amat berubah dari satu rantau ke satu sama lain).
Untuk penginapan anda di Kepulauan Galapagos, kami menasihati anda untuk membawa beg anda pakaian musim panas, yang sesuai untuk sepanjang tahun, atau pakaian musim bunga yang terang: suhu masih cukup tinggi dan matahari sangat kuat, jadi baiklah orang dewasa dan anak-anak sentiasa mempunyai tutup kepala dan jika perlu memakai cermin mata hitam, dan sebelum pergi ke pantai atau untuk mengekspos diri mereka menggunakan matahari perlindungan matahari yang tinggi.
Untuk Ecuador dan Galapagos mereka tidak wujud kewajipan vaksinasi, tetapi dinasihatkan untuk membawa ubat-ubatan untuk kelonggaran (terutama jika anda atau anak-anak anda mengalami perut). Untuk sebarang keperluan penjagaan kesihatan, ia adalah dinasihatkan untuk berundingPejabat kebersihan dari bandar mereka. Sebagai langkah berjaga-jaga adalah baik untuk mengambil tablet terhadap gangguan gastrointestinal.

Video: