Kanak-kanak yang sakit: apa yang harus dilakukan untuk mengalih perhatian mereka


Dalam tempoh ini selesema telah tiba di fasa paling teruk dan banyak kanak-kanak sakit. Apa yang boleh kita lakukan untuk memastikan mereka dilayan walaupun mereka sakit? Inilah beberapa helah yang dapat membantu anda

Dalam Artikel Ini:

Selesema telah tiba di fasa paling teruk dan sudah banyak kanak-kanak sakit: demam, sakit tekak atau telinga, batuk. Walaupun usaha orang tua kita untuk menjaga kesihatan anak-anak kita, sekurang-kurangnya sekali semasa musim sejuk mereka mengambilpengaruh. Apabila kanak-kanak mempunyai demam atau merasakan kesakitan, ia tidak mungkin akan mula bermain, sering mengadu, menangis, mahu berpelukan Ibu, tetapi ketika demam turun, atau anda berada di jalan menuju pemulihan, apa yang boleh dilakukan oleh orang tua untuk menghiburkan anak-anak kecil kita tanpa membuat mereka berkeringat atau membuat mereka terlalu banyak ketegangan? Inilah beberapa helah kecil yang dapat membantu anda melewati hari itu.
BACA JUGA: Batuk, bagaimana untuk merawatnya dengan ubat rumah
Tonton televisyen bersama-sama: sama ada kartun atau dokumentari, anak-anak anda sepatutnya menyukainya. Letakkan diri anda di sana bersama mereka, mungkin dibalut dengan selimut yang hangat dan bersantai, memanjakan bayi anda dan cuba melepaskan diri dari sekelip mata dari semua masalah, dari semua pemikiran yang menyerupai hari anda.
Baca cerita: berbaring bersama di atas katil atau di atas sofa, dengan cahaya lembut yang menyesuaikan diri dengan tidur, pemulihan anak anda menjadi masa yang baik untuk mencari kembali keseronokan membaca, mendengar cerita baru, mencuba untuk mencipta pengembaraan baru terima kasih kepada buku tanpa kata-kata atau dengan buku interaktif.
Puppets: jika anak kecil anda terpaksa tinggal di tempat tidur, anda boleh berseronok dengan mereka boneka, menceritakan kisah-kisah klasik atau sentiasa mencipta pengembaraan baru dengan watak kegemaran anda, cuba meniru bunyi alam semula jadi, mengubah suara boneka bergantung kepada peranan yang mereka mainkan dan cuba melibatkan si kecil anda dalam semua ini.
Permainan papan: permainan memori yang mudah atau permainan angsa, dam, bingo, pendek, apa yang anda suka dan sesuai dengan usia anak-anak anda, keindahan permainan papan adalah bahawa mereka membenarkan seluruh keluarga terlibat, menghabiskan beberapa jam dengan cara yang riang.
Atur kecil kejohanan, ajar anak-anak kecil anda bagaimana untuk bermain kad, atau mengambil kesempatan untuk mencuba permainan dari bahagian lain di dunia, yang pasti anak anda tidak tahu.
BACA JUJU: Nasihat yang sejuk, berguna mengenai cara merawatnya
Buku latihan: sama ada kertas atau semi-elektronik sentiasa berjalan dengan baik, kad yang kecil, mengandungi latihan pregrafia, labirin, siri logik yang akan diselesaikan, angka untuk disalin. Atau, sapientino klasik, karotin bercakap, di mana melalui kad sudah siap, anda boleh belajar huruf, nombor, ayat haiwan, dan mengapa tidak, walaupun bahasa asing yang kedua, dengan cara yang mudah dan menyeronokkan.
Buat kerja kecil: di internet atau di kedai DIY, anda dapat mencari banyak idea mengenai objek, teka-teki domestik, aksesori kecil untuk membuat dengan anak-anak anda. Lengan diri anda dengan kertas, tempera, pannolenci, butang dan semua imaginasi anda menawarkan anda dan kemudian meletakkan diri anda di atas meja dan buat. Ini boleh menjadi masa yang tepat untuk mengajar anak-anak anda bagaimana menggunakan mesin jahit, atau biarkan mereka cuba merajut, mencekik, atau cuba membuat lukisan kecil dengan polistirena, gam dan sekeping kain.
Chiara Zambelli

Video: Perdagangan Organ di China: Apakah Bo Xilai Akan Dikambinghitamkan?