Pilih nama dalam 7 langkah


Anda perlu memilih nama dan tidak tahu di mana untuk bermula? Berikut ialah panduan mini langkah demi langkah

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana untuk memilih nama anak pertama

Anda perlu memilih nama dan tidak tahu di mana untuk bermula? Berikut ialah panduan mini langkah demi langkah.

  1. Memahami apa jenis nama yang kita mahu
    Adakah kita mencari nama tradisional, nama semasa dan bergaya, atau nama unik dan luar biasa? Untuk memahaminya, ini adalah soalan yang perlu ditanya: adakah kita lebih suka menjadi konvensional dan berkelas? Apa yang menjadi ujian masa? Atau ia sangat mencolok, semacam "jeritan perang" bagi mereka yang memakainya?
  2. Buat senarai pertama
    Apabila jenis ditentukan, mari kita buat senarai nama yang kita sukai: sama ada mereka tergolong dalam tradisi keluarga, atau yang mempunyai makna yang istimewa untuk kita, sama ada kita suka mereka hanya kerana bunyi yang mereka ada. Kami kemudian meminta untuk melakukan perkara yang sama kepada ayah masa depan. Adakah terdapat nama yang sama antara kedua-dua senarai? Mungkin sesetengah orang yang menulis dia suka kita juga, orang lain sebaliknya kita merasa wajib untuk mengecualikan mereka. Kami mengemas kini senarai masing-masing (yang akan sentiasa berubah) dan teruskan.
  3. Apa model kami?
    Setiap daripada kita mempunyai model kehidupan, watak-watak sebenar atau fantasi yang dalam beberapa cara menandakan kita, dan yang mana kita berfikir untuk memberi inspirasi dan mengambil contoh. Dari ini, kita tidak mengecualikan mereka yang kontroversi dan yang tidak sesuai dengan budaya lain: kita tidak dapat mengetahui sama ada anak kita akan memutuskan untuk pergi ke luar negara, memeluk agama lain, dan sebagainya.
  4. Nama etnik, yang diilhamkan oleh sabitan peribadi atau ciri-ciri fizikal / watak
    Terdapat nama-nama yang jelas mengenal pasti kanak-kanak sebagai sebahagian daripada kumpulan dan ini boleh menjadi pedang bermata dua: sebagai orang dewasa ia mungkin mengalami diskriminasi - atau sebaliknya, namanya dapat membantu merangsang kebanggaan dan rasa kepunyaannya. Begitu juga untuk nama-nama yang mencerminkan kualiti (mungkin harapan kita untuk yang belum lahir?) Tetapi itu mungkin tidak sesuai - kita bercakap terutamanya nama-nama wanita: Joy, Grace, Constance...
  5. Lebih banyak soalan yang perlu ditanya
    Mari lihat senarai: apakah nama-nama yang menurut pendapat kami disesuaikan dengan anak sebagai orang tua? Apa yang sebaliknya adalah "tidak dapat dilepaskan" tetapi begitu konvensional yang tidak menyebabkan kita emosi? Yang mana bunyi yang baik dengan nama keluarga dan yang tidak? Dan mana yang baik juga dengan memadankan akhirnya diminutif kepada nama keluarga? Kami mengemas kini senarai dengan sewajarnya.
  6. Ujian buatan sendiri
    Pada ketika ini senarai tidak boleh begitu lama. Kami katakan beberapa kali beberapa nama yang terkandung. Mana yang lebih baik? Mana yang manakah kita tidak boleh tanding? Kita juga boleh cuba memperkenalkan diri kita menggunakan nama dan nama keluarga anak yang belum lahir.
  7. Bukti terakhir
    Mungkin lebih baik untuk sampai ke bawah dengan dua atau tiga hipotesis dalam fikiran: apabila kita membawanya ke dalam pelukannya ketika kita dilahirkan, kita tidak akan mempunyai keraguan apa namanya!
  • Nama-nama yang paling indah untuk kanak-kanak diilhamkan oleh laut
  • Pilih nama kanak-kanak, apa yang perlu diperhatikan
  • Nama bayi: 8 cara untuk membuat pilihan yang tepat

Video: 7 Langkah Jitu !! Memilih LOVEBIRD PROSPEK Dari Ombyokan