Clare, menunggu hati baru, menulis surat yang bergerak


Chiara Campagnuolo, seorang gadis berusia 12 tahun yang telah menunggu jantung baru selama 101 hari, menulis surat yang membuat menangis web

Dalam Artikel Ini: Chiara Campagnuolo dia adalah seorang kanak-kanak 12 tahun yang dari 101 hari sedang menunggu hati yang baru yang dapat menyelamatkan nyawanya. dall 'Hospital Monaldi di Naples, pusat kecemerlangan untuk pembedahan jantung datang dengan rayuan yang tulus dari pesakit kecil yang memutuskan untuk menulis surat, didedahkan melalui media. Permintaan bantuan dan jeritan kesedihan dinyatakan dalam beberapa baris, yang bernilai membaca dan berkongsi.
BACA JUJU: Transplantasi rahim dari ibu kepada anak perempuan, kes pertama di Sweden
Chiara sedang menunggu campur tangan menyelamatkan nyawa, jantungnya tidak lagi berfungsi dan doktor, menunggu pemindahannya, cuba mengekalkannya dengan sokongan pam mekanikal yang menjamin pergerakan jantung, yang membolehkan darah menjadi peredaran normal dalam tubuh. Chiara bukan satu-satunya kanak-kanak yang sakit dan menunggu pemindahan, Imma dimasukkan ke hospital dengannya, dia mempunyai setahun lagi dan asma yang serius.
Di bawah ini anda akan dapati surat Chiara. Meningkatkan kesedaran dan menyatakan pentingnya sumbangan adalah penting; dalam banyak kes adalah satu-satunya kemungkinan bahawa ilmu sains menyelamatkan nyawa manusia dan untuk gadis-gadis kecil ini adalah satu-satunya harapan masa depan yang baru.
BACA JUJU: Sel Stem: Perjuangan Vito Tortorelli untuk Daniele, anak saudara lelaki berumur 6 tahun
"Nama saya Chiara, saya seorang gadis berusia 12 tahun dan saya menghadiri gred ketujuh, saya telah berada di hospital selama tiga setengah bulan atau lebih baik sejak 101 hari. Saya adalah seorang gadis yang sangat aktif, Saya pergi ke sekolah tarian, saya bermain bola tampar, saya tertawa dan bercanda dengan rakan-rakan saya; Tiba-tiba suatu hari saya berubah, Saya dimasukkan ke hospital Monaldi di Naples kerana hati saya tidak berfungsi lagi. Sejak hari itu saya kehilangan kegembiraan yang ada dalam hati saya, saya merasa terperangkap dan bertanya-tanya: "Kenapa saya?". Dan saya tidak mahu melihat sesiapa lagi. Tetapi terima kasih kepada doktor dan jururawat di hospital ini saya mula bertindak, sekarang saya di sini, dengan mesin ini yang membantu saya menjaga saya hidup; anda melihat saya saya cantik, tetapi tidak seperti itu, saya membawa kesakitan di dalam dan saya menderita setiap kali saya merawat luka.

point-jelas-hati-pemindahan-derma


Saya ingin pulang, saya ingin kembali ketawa seperti dahulu
, atau lebih baik daripada sebelumnya dan untuk melakukannya saya memerlukan bantuan anda. Saya tahu kapten kemalangan, ia adalah perjalanan hidup, yang lebih daripada saya dapat memahami anda. Saya ingin memberitahu anda hanya satu perkara yang terakhir, yang meminta anda untuk mendapatkan bantuan bukan hanya kanak-kanak tetapi anak anda kerana jika anda membantu saya, anda juga membantu orang yang tersayang yang telah gagal. Menderma adalah perbuatan cinta, itu adalah gerakan yang paling indah yang dapat dilakukan seseorang. Menyumbang adalah kehidupan untuk saya dan juga untuk anda"

Video: Vietnam War: Battle of Con Thien - Documentary Film