Perjamuan: frasa untuk kad jemputan


Mungkin bulan perjamuan pertama dan untuk merayakan tarikh penting ini dalam kehidupan anak anda dengan cara yang sempurna, adalah penting untuk memberi perhatian kepada setiap butiran. Kad jemputan untuk saudara-mara dan rakan-rakan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Bolehkah bulan Komuni Pertama dan untuk meraikannya Tarikh ini adalah sempurna sangat penting dalam hidup anda anak, adalah penting untuk memberi perhatian kepada setiap butiran. yang kad jemputan untuk saudara-mara dan rakan-rakan yang dirayakan, memainkan peranan yang sangat penting, untuk memberi hanya ketebalan kepentingan daripada ini hari raya dan segera beritahu orang yang anda mahu lihat bersama anak anda. Dalam panduan ini, kami akan pergi untuk melihat beberapa frasa untuk meletakkan kad jemputan untuk Perjamuan pertama, untuk memberi gambaran yang baik dengan para tetamu.

Untuk kenalan

Jemputan itu mesti mengandungi maklumat penting, kemudian dapat diperkaya dengan frasa agama atau pribadi, tetapi juga dapat dibatasi untuk memberitahu tamu mengenai tanggal dan tempat acara tersebut akan diadakan. Dalam kes ini, cukup untuk menulis orang pertama atau ketiga maklumat yang diminta, menulis sebagai contoh "Nama Nama Keluarga, dengan gembira mengumumkan Perjamuan Pertamanya, yang akan diadakan pada hari X, di Z di Gereja Y...".

Untuk saudara-mara

Undangan untuk saudara-saudara yang dirayakan akan pasti kurang formal dan lebih personal, mungkin disertai dengan frasa keagamaan, seiring dengan peristiwa Ekaristi. Sebagai contoh, seseorang boleh menulis "Hari ini saya akan mengalu-alukan Yesus ke dalam hati saya dan saya sangat gembira untuk berkongsi kegembiraan saya dengan anda." Saya menanti Perjamuan Pertama saya yang akan diadakan... ".

Untuk kawan-kawan

Jemputan khas boleh diberikan kepada rakan-rakan yang dirayakan, jika anda mahu menjemput mereka ke pesta. Dalam hal ini bahasa mestilah mudah dan langsung dan mesej itu boleh disertai dengan beberapa imej berwarna. Sebagai contoh, anda boleh menulis "Halo, Saya Nama, saya menjemput anda ke Perayaan Perjamuan Pertama saya untuk meluangkan masa kegembiraan dengan anda.
Saya akan tunggu awak pada Ahad... ".

Bagi para katekis

Mesej jemputan tetapi juga terima kasih juga harus ditulis kepada para catechists, tokoh yang tidak dapat ditarik yang mengiringi anak-anak ke momen penting kehidupan mereka. Untuk mengucapkan terima kasih kepada mereka, anda boleh menulis sebagai contoh "terima kasih Nama untuk memperkenalkan saya kepada Yesus dan memberi saya kesempatan untuk menerimanya dalam hati saya, terima kasih kerana saya berharap untuk Perayaan saya diadakan...".

Untuk ibu dan ayah

Anak anda mungkin mahu membuat jemputan peribadi untuk anda ibu bapa. Bantu dia untuk membentuk jemputan tanpa mengesyorkan terlalu banyak tentang apa yang dia tulis. Ia akan menjadi mesej kasih sayang yang akan mengalir terus dari pena untuk menjadikan hari ini lebih istimewa lagi. Mungkin anda akan dapati ia ditulis: "Kepada ibu saya dan ayah saya yang mengiringi saya dalam perjalanan hidup saya, terima kasih dan jemputan khas untuk Perayaan saya."

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Bagaimana untuk membuat pertolongan untuk Perjamuan Pertama
  • Bagaimana untuk mengadakan perhubungan dalam 5 langkah

Video: The Great Gildersleeve: Improving Leroy's Studies / Takes a Vacation / Jolly Boys Sponsor an Orphan