Panduan lengkap bagaimana mengenali kehilangan tumbuhan


Panduan lengkap bagaimana mengenali kerugian implan, di antara gejala pertama kehamilan yang berterusan

Dalam Artikel Ini:

Panduan lengkap bagaimana mengenali kehilangan tumbuhan

Ketiadaan haid, amenorea, adalah gejala paling jelas tentang kehamilan yang sedang berjalan, namun pada mulanya terdapat beberapa kerugian implantasi, kotoran merah jambu atau darah coklat yang disebabkan olehbersarang embrio di dalam rahim. Berikut adalah panduan lengkap bagaimana mengenali mereka, membezakan mereka dari pendarahan sebelum atau dari ancaman pengguguran dan kemudian tidak menjadi cemas tanpa sebab.

Memahami kerugian implan: bagaimana membezakannya dari spekulan pramenstruasi

Apakah kerugian tumbuhan?

Kerugian tumbuhan adalah kehilangan darah yang mungkin berlaku pada permulaan kehamilan selepas kira-kira 10 hari dari. Dalam kitaran biasa, persenyawaan telur berlaku purata antara 14 dan 12 hari sebelum haid. Setelah disenyawakan, embrio berjalan melalui tuba sehingga ia mencapai rahim di mana ia akan memilih tempat yang paling sesuai untuk sarang dan dari sana memulakan pembangunannya yang akan berlangsung sembilan bulan.

punca

Punca-punca munculnya kesesuaian dengan proses implantasi embrio masih belum diketahui. Mungkin ia adalah pecah salur darah kecil di endometrium, atau darah yang tersisa dalam rongga rahim dari haid sebelum ini, atau trauma kecil yang disebabkan oleh serviks, yang tisu-tisu telah diubahsuai oleh hormon pertama kehamilan semasa hubungan seksual.

Kerugian implan coklat

Kerugian tumbuhan boleh berlaku coklat, meningkat, kehidupan merah atau putih dengan kesan merah. Perbezaan warna ditentukan oleh berapa banyak masa yang berlalu dari kilang. Warna gelap atau kecoklatan menunjukkan pendarahan di rahim lama dan oleh itu sarang embrio telah berlaku selama beberapa hari. Walaupun darah yang lebih mekar dan jelas adalah tanda tumbuhan yang lebih baru. Juga konsisten kebocoran boleh berubah, dari berair dan lebih padat bergantung kepada jumlah lendir vagina yang mereka ada.

Biasanya kehilangan tumbuhan mereka tidak banyak, tetapi ia adalah persoalan membaca kehilangan darah yang dicirikan oleh aliran yang kurang sengit daripada kitaran haid.

Bagaimana konsep berlaku

Adakah mereka menyakitkan?

Yang menonjol dengan bersarang embrio adalah simptom dan ia tidak menyebabkan gangguan tertentu, tidak seperti sakit haid yang sering melumpuhkan dan memaksa ramai wanita tidur atau menjalankan aktiviti harian yang biasa dengan lebih sukar.

Berapa lama mereka bertahan?

Tidak seperti kitaran haid Kerugian tumbuhan mempunyai tempoh yang sangat singkat. Mereka biasanya hadir selama beberapa jam atau maksimum untuk satu hari. Oleh itu, tempoh mereka dan hakikat bahawa mereka tidak banyak dapat membantu kita membezakan mereka dari spekulasi pramenstruktif.

Walau bagaimanapun, jika anda tidak pasti mengenali kebocoran daripada implantasi, nasihat kami adalah untuk menjalankan ujian dan hubungi pakar sakit puan untuk memastikan anda hamil.

Kerugian sistem di forum

Kehilangan implan sebagai gejala yang mungkin kehamilan yang berterusan adalah topik yang kerap dalam forum industri. Selalunya ibu-ibu masa depan dihadapkan pada subjek ini dengan meminta nasihat dan memberitahu pengalaman mereka. Juga di forum behappyfamily topik ini adalah sumber banyak pertukaran pendapat dan tanggapan dari bidan kami kepada banyak pesawat kecil yang berhenti mengambil pil atau tidak menggunakan kaedah kontraseptif dan tidak sabar-sabar untuk hamil.

Video: Terbongkar Rahasia Cara Baru Menanam Durian Montong Cepat Berbuah Hasil Melimpah !!