Penguncupan: ini adalah cara mereka bekerja


Kontraksi adalah aktiviti rahim yang membawa kepada kelahiran anak. Setiap wanita hidup dan memberitahu mereka secara berbeza. Kami akan menunjukkan kepada anda bagaimana mereka berfungsi

Dalam Artikel Ini:

pengecutan

yang contrazionorang-orang yang tidak dikenali yang disebut "Braxton Hicks"Selalunya keliru dengan penguncupan buruh benar. Pada hakikatnya, yang pertama adalah persediaan dan sesetengah wanita tidak menyedarinya. Dalam kebanyakan kes mereka mula muncul semasa trimester kehamilan ketiga, mereka agak menyakitkan, tetapi di atas semua tidak teratur.

Sebaliknya, apabila kontraksi menjadi biasa, rahim mula berkontraksi secara ritmis; penguncupan bermula lemah, mencapai puncak intensiti - dan itulah saat yang paling menyakitkan - dan kemudian berkurangan sehingga selesai sepenuhnya. Ia seperti gelombang laut, ia dianggap sebagai penuh tenaga yang secara beransur-ansur mengurangkan semangatnya.

berjalan

Cara membuat pengecutan: semua kaedah (11 imej) Bagaimana untuk merangsang kontraksi? Berikut adalah beberapa kaedah, nyata dan tidak

Selalunya kontraksi persediaan berlangsung selama beberapa hari, kadang-kadang mereka tidak berlaku sepanjang hari.

Walau bagaimanapun, masa penghantaran menghampiri dan semua yang tersisa adalah untuk cuba berehat secukupnya untuk mengisi dengan 'daya' yang diperlukan untuk menghadapi momen clu yang akan menyebabkan kelahiran.
Untuk memastikan bahawa sudah tiba masanya untuk pergi ke hospital, perlu memeriksa irama dan kekerapan kontraksi. Seperti yang telah kita katakan, kontraksi "benar" muncul secara teratur dan mempunyai keamatan yang berlanjutan dari masa ke masa. Sekiranya mereka mempunyai tempoh sekurang-kurangnya empat puluh saat setiap lima minit dan mereka lebih sengit dan menyakitkan daripada yang pernah ada, saat ini telah tiba. Anda boleh mengambil koper anda dan pergi ke hospital.

Biasanya kontraksi yang berlaku setiap lima hingga sepuluh minit dan terakhir dari dua puluh hingga empat puluh saat membawa rahim berkembang pada kira-kira tiga sentimeter.

Apabila kontraksi menghampiri masa, menunjukkan setiap dua hingga tiga minit, walaupun berlangsung selama enam puluh saat, rahim menghampiri dilatasi maksimum yang mencapai juga lapan sentimeter. Apabila uterus diluaskan sepenuhnya dan sekitar sepuluh sentimeter, kontraksi berlangsung lebih kurang seminit dan setengah dan dibentangkan setiap tiga puluh hingga enam puluh saat.

Kontraksi berasa seperti kesakitan teruk di bahagian bawah abdomen, sesetengahnya membandingkannya dengan kesakitan haid tetapi sangat diperkuatkan; Kadang-kadang, sesetengah wanita juga merasa sakit pada tulang belakang dan di daerah ginjal

Apabila rahim telah mencapai perkembangan maksimum, tubuh wanita itu memasuki mekanisme sukarela usus halus dan / atau mengosongkan gastrik sehingga kemungkinan bahawa pada saat-saat anda kencing atau popo mungkin tanpa menyadarinya. Sudah tentu semula jadi bahawa ini berlaku dan kakitangan di bilik penyampaian tahu dengan baik.

Kontraksi: bagaimana mereka mempersembahkan diri mereka sendiri dan bagaimana mengenali mereka

Kanak-kanak memerlukan semua ruang yang mungkin dan tubuh wanita mesti benar-benar tertumpu pada mencari semua tenaga asas untuk fasa pengusiran. Oleh sebab itu, penting untuk menasihatkan para pesalah untuk membuat makanan kecil untuk menyediakan kekuatan fizikal yang diperlukan untuk penghantaran tetapi tanpa menimbang perut (beberapa gula-gula, kepingan kecil coklat, sebati gula, satu sudu teh atau madu).

Kesakitan kontraksi adalah sama sekali subjektif. Tidak ada wanita yang menggambarkan kontraksi seperti wanita lain. Ada yang menegaskan kesakitan haid yang kuat, sakit lain yang kuat dan tajam, atau sakit yang menanggung atau tidak tertanggung. Namun begitu, ramai yang bersetuju: apabila rasa tidak selesa dan ketakutan timbul dan kelihatannya tidak dapat melampaui kesakitan atau tekanan akhir, kita mesti berfikir bahawa anak itu akan dilahirkan, dan tidak lama selepas semua perasaan negatif ini digantikan dari kegembiraan yang tidak teragak-agak dan istimewa yang menjadikan masa yang luar biasa dan tidak dapat dijelaskan unik.

Video: Pen Elektronik Akupuntur