Detasmen dari bayi, hidup dengan baik


Cepat atau lambat masanya akan datang apabila kita perlu memisahkan diri dari anak kita selama beberapa jam atau beberapa hari. Inilah cara menangani detasmen kanak-kanak

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana menangani detasmen daripada kanak-kanak

Bayi kita adalah perkara yang paling berharga yang kita ada. Kami tahu bagaimana untuk bersedia untuk memenuhi keperluan anda, untuk menjaga dengan cara yang terbaik dan untuk mentafsirkan isyarat yang menghantar kami menangis atau mengembara. Namun, waktunya akan datang apabila kita harus memisahkan diri dari bayi kita untuk kerja atau keperluan kehidupan sehari-hari: dan kemudian bagaimana menangani detasmen daripada kanak-kanak? Dan bagaimanakah ibu dapat meneruskan petikan penting ini?

7 bulan

Bagaimana kanak-kanak tumbuh bulan demi bulan (36 gambar) Langkah demi langkah ketika seorang anak membesar

Kasih adalah sangat luas, lpendekatan kepada pemisahan ia banyak bergantung pada personaliti dan kecenderungan psikologi. Keyakinan terhadap jiran bukanlah satu-satunya pembolehubah, malah konteksnya mempunyai berat badan yang besar. Sekiranya kita mempunyai datuk nenek dan rakan-rakan di sebelah, kita akan belajar mempercayai kanak-kanak itu di tangan mereka (ia dinasihatkan untuk tidak melakukannya pada hari-hari pertama kehidupan bayi apabila sistem imun masih menetap).

Dalam kes ini, terutamanya tokoh nenek boleh menjadi sokongan yang hebat. Setelah menarik kami atau rakan kongsi kami, menunjukkan bahawa ia telah terbentuk dengan sempurna mengenai apa yang perlu dilakukan dan dapat mengajar kami rahsia dan helah rubah lama. Anda akan dapat mencadangkan kami bagaimana untuk bekerja pada diri sendiri supaya tidak ada keraguan dalam mempercayakan anak kepada orang lain.

Walau bagaimanapun ada kes di mana untuk berinteraksi datuk dan nenek tidak cukup untuk berasa bersedia untuk memisahkan dari bayi. Dalam keadaan ini kita harus bertanya kepada diri sendiri apa yang menghalang kita daripada mempercayai jiran kita. Rasa berisiko dan ketakutan yang ditimbulkannya dapat diperoleh dari ketidakamanan yang mendasari yang kita bawa di dalam, mengatasinya dengan bantuan rakan kongsi atau bercakap mengenainya dengan rakan-rakan akan dapat menyelesaikan masalah itu.

Walau bagaimanapun, adalah sah untuk bimbang tentang nasib anak seseorang, jadi ia perlu untuk memilih orang yang bertanggungjawab dan boleh dipercayai, untuk menjalani pemisahan yang baik tidak bermaksud menjadi cetek.

Pemikiran yang menimbulkan kebimbangan bahawa kebanyakan ibu yang hendak memisahkan diri dari anak mereka adalah tidak akan bersamanya jika sesuatu berlaku kepadanya. Kami bayangkan dia menangis tanpa brek, atau lebih buruk daripada mempunyai beberapa kemalasan. Menghadapi ketakutan ini kita tidak mempunyai pilihan tetapi untuk menghadapi mereka menjadi sedar tentang kemungkinan yang tidak dapat dielakkan. Kita boleh menangguhkan masa ini tanpa batas tetapi lambat laun kita harus meninggalkan anak kita dengan orang yang berbeza dari kita dan pasangan kita. Ia akan berlaku bahawa anda mengupas lutut dalam ketiadaan kami, lebih baik digunakan segera.

Ia juga baik untuk diingat bahawa sosialisasi dan pembentukan keperibadian bergantung banyak pada tingkah laku yang ibu bapa mempunyai pada bulan pertama kehidupan bayi yang baru lahir. Ibu yang khawatir dan takut tidak akan memihak kepada perkembangan anak lelaki yang betul, jadi letakkan tekanan kepada diri sendiri dan lebih yakin.

Dan anak itu, bagaimana pula pemisahan dari ibu itu?

Sesetengah kanak-kanak lebih keramahtamahan dan terbuka untuk kecenderungan karakter, mereka tidak mempunyai masalah walaupun pada bulan pertama kehidupan. Mereka tidak lama lagi akan menjadi kawan dan tertarik, bukan ketakutan, dengan suara dan muka baru.

Kebimbangan pemisahan pada kanak-kanak

Kanak-kanak lain, malangnya, menanggung pemisahan dari ibu mereka. Walaupun protes yang mereka akan ajar, ibu-ibu perlu bersikap tidak baik untuk menangis. Sebaliknya, ia akan menjadi tugas mereka untuk menggalakkan mereka dengan senyuman dan mengurangkan peristiwa itu, mengulangi mereka bahawa mereka akan kembali tidak lama lagi dan bahawa jurang itu tidak akan muktamad.

Jika anak anda tidak suka, buat kali pertama anda boleh mengamalkan taktik manis, untuk digunakan contohnya pada hari-hari pertama di sarang. Pindah pergi untuk tempoh masa yang pendek (10 minit) dan kemudian kembali, ulangi operasi, memanjangkan tempoh ketiadaan dan banyak lagi. Ketika anda memindahkan anak itu akan menginternalisasi itu walaupun anda pergi, anda akan segera kembali untuk mendapatkannya. Strategi ini berguna kerana ia menyampaikan kepada kanak-kanak perbezaan antara pemisahan dan pengabaian. Trik lain yang boleh anda gunakan adalah untuk menghiburnya dengan objek yang mempunyai bau anda atau yang menunjukkan keutamaan. Selalunya kebingungan bayi disebabkan oleh pemisahan dan mempunyai sesuatu yang biasa dengan mereka akan membantu.

Apa jua keadaan anda, kuat, tidak ada jarak yang dapat memisahkan ibu dan anak!

Video: Renang dengan Gaya Denjaka.