Kamus permainan yang hilang, sebuah buku mengenai permainan lama


The gulls, the naval battle, the hoola hop: games of past, now almost forgotten, are really many. Berikut adalah kamus yang membawa mereka bersama-sama supaya tidak melupakannya

Dalam Artikel Ini:

yang pertempuran Far West, pertempuran laut, Hoola Hop, kelereng, "minggu": apabila anak-anak tidak mempunyai tablet atau komputer, permainan yang mereka dedikasikan pada waktu petang yang panjang memang tidak berkesudahan. permainan-game ini kini hampir dilupakan oleh semua orang (tetapi bukan oleh anak-anak masa yang bermain di sana dan sekarang mereka dewasa). Sudah tentu anak-anak hari ini tahu hampir tidak ada permainan ini dan lebih suka menghabiskan waktu luang mereka dengan permainan video.
BACA JUGA: Bermain bersama: apa yang perlu dilakukan dengan keluarga dengan kanak-kanak yang berumur berbeza
Tetapi ia juga bagus untuk mencari semula permainan masa lalu. Dan sekadar agar tidak melupakannya Alberto dan Elena Mora mereka menulis Kamus permainan yang hilang, yang diterbitkan oleh Cairo Editore. Kamus sebenar di mana mereka diterangkan 60 permainan tahun enam puluhan. Permainan yang telah dilakukan oleh kanak-kanak selama berabad-abad, tetapi pada suatu ketika telah hilang.
Dan bercakap mengenai buku itu, Alberto Mora memberitahu: "Kedengarannya sukar dipercayai, tetapi ketika kami masih kanak-kanak, televisyen memulakan program pada pukul lima dan dilihat dengan beberapa kecurigaan oleh ibu bapa. Terdapat hari-hari seharian untuk dibelanjakan, banyak masa, banyak ruang dan bahan yang sangat sedikit"Dan dengan imaginasi anda dapat memberikan hidup kepada permainan yang tak terhingga.

Terlalu banyak nasib

Buku untuk kanak-kanak (28 imej) Buku, buku yang digambarkan, cerita dongeng dan cerita: dunia bacaan untuk kanak-kanak. Dan untuk setiap penutup anda akan mendapat persembahan di BeHappyFamily

Seperti dalam permainan "minggu": "Batang kecil di atas batu atau semen pada simen cukup untuk menarik dataran "Minggu": maka masing-masing mengambil batu berwarna, mungkin selepas menghitung dengan sajak pembiakan untuk menentukan siapa yang harus bermula dahulu, dan mula melompat Sebaliknya dari satu kotak ke kotak lain, berhati-hati untuk tidak menghancurkan garis".
BACA JUGA: Idea untuk permainan untuk bermain apabila hujan
Permainan yang telah kehabisan fesyen. Kanak-kanak hari ini suka melakukan apa sahaja. Tetapi ia akan menjadi baik untuk menemui semula mereka. Dan siapa yang tahu... mungkin mereka juga menyukai mereka.

Video: 5 Cerita Menyedihkan Hero-Hero Dalam Game Mobile Legends