Penemuan no


Bagaimana untuk bertindak balas terhadap kanak-kanak? Bagaimana untuk menangani fasa kesengsaraan dan tantrums pertama dengan kanak-kanak

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana untuk bertindak balas terhadap anak-anak tidak

"Sebelum dia begitu baik, baik, dan sekarang...": Berikut adalah frasa yang sering kita sebut dengan kegelisahan oleh anak-anak kita yang tidak henti-henti. Ia betul dengan yang pertama, dengan tantrums pertama dan dengan keinginan pertama yang untuk pertama kalinya dan dengan segera kita menimbulkan masalah daripada bagaimana untuk bertindak balas kepada kanak-kanak tidak dan "Apa yang perlu dilakukan" dalam arti pedagogi dan pendidikan. Bagaimana untuk mengajar anak-anak kita apa yang betul dan apa yang salah? Bagaimana untuk mengajarnya apa yang boleh mereka lakukan dan tidak melakukannya?

28 bulan

Bagaimana kanak-kanak tumbuh bulan demi bulan (36 gambar) Langkah demi langkah ketika seorang anak membesar

Kami mendapati diri kita dalam fasa di mana ia adalah penting untuk menubuhkan peraturan pertama dan menguatkuasakannya dan meletakkan asas-asas disiplin.

Tapi apa yang sebenarnya berlaku kepada anak kami? Kami cuba mencari tahu apa yang sedang berlaku kepadanya untuk mengenali dia dan membantunya, mengiringi dia dalam pertumbuhannya.

Kelakuan untuk kanak-kanak 2 tahun

Di sebelah "tidak" beliau, untuk krisis yang semakin nyata pembangkang, sering disertai dengan manifestasi kemarahan, anak kami mula mengatakan "saya" dan mengenali diri dalam cermin. Dia mula benar-benar merasakan seperti seseorang, dengan badan dan kehendak yang berbeza dari orang lain, walaupun keperluan untuk pergantungannya masih hidup di dalam dirinya.

Rasa ketergantungan dan perlindungan yang kita transmikan sebagai ibu kekal sebagai rujukan yang stabil dan meyakinkan: pengesahan berterusan cinta, yang bagaimanapun ditentang oleh keinginannya untuk autonomi. Sekarang dia berjalan, dia bergerak, dia mula tahu dunia yang mengelilinginya bukan sahaja dengan aktiviti motor tetapi juga dengan penggunaan bahasa.

Saya suoi "no" menjadi kata ajaib, bermain dengan hanya untuk melihat kesan yang mereka hasilkan. Dan, sebaik sahaja dia mengetahui kekuatan pecah dan pembangkang, dia menggunakannya dalam "perang kemerdekaan" dengan kami, terutamanya dengan ibu.

Bagaimana untuk mengatasi kehendak kanak-kanak

Oleh itu, ia tidak sepatutnya pelik bahawa matlamat kegemaran kita adalah tepat kepada kita ibu: ia adalah dari kita, pada hakikatnya, bahawa kanak-kanak itu berasa lebih bergantung, adalah dengan kita yang mengancam untuk menjadi keliru dan dengan itu kita cuba untuk menegaskan autonomi, kebebasannya, memberontak dan menentang "tidak" nya.

Dengan cara ini, anak lelaki kita mula meletakkan satu tali antara dirinya dan orang lain, mengesahkan sendiri kepelbagaian dan kehendaknya, berbeza dengan orang-orang di sekelilingnya:

Saya adalah saya, berbeza daripada anda, saya mempunyai kehendak yang berbeza, mari kita lihat siapa yang berdetik

Cojika perkataan itu tidak mencukupi, kadangkala ia melewati penantian dan keinginan, lebih jelas lagi semakin kecil.

Dua tahun yang dahsyat

Ingat bahawa tidak dapat dielakkan bahawa kanak-kanak kehilangan banyak pertempuran dalam pertempuran pertama ini. Yang penting ialah dia tidak merasakan bahawa dia telah kehilangan pertempurannya: membesar akan mencari jalan lain, kurang huru-hara dan lebih kreatif untuk menegaskan dirinya dan kemerdekaannya.

Hanya dengan cara ini akan caprices dan "no" nya kekal ingatan dan tahap yang perlu untuknya pertumbuhan di mata kita; satu fasa yang bernasib baik berlalu tidak lama lagi.

Video: Penemuan Bayi Malang No Sensor yang dibuang Ibunya