Di doktor, hadapi lawatan tanpa rasa takut


Apabila membawa kanak-kanak kepada doktor adalah penting untuk tidak menakutkan mereka, mungkin mengancam untuk membawa mereka jika mereka tidak baik, tetapi untuk menerangkan apa yang akan mereka lakukan untuk meyakinkan mereka

Dalam Artikel Ini: diedit oleh Jessica (Bercakap dengan anak-anak)
Berbanding dengan hubungan yang mempunyai anak dengan doktor, orang dewasa banyak berubah. Selalunya cukup untuk berkomunikasi kepada doktor kebimbangannya, untuk menyedari dan berkongsi kelemahannya untuk mencari penyelesaian, mungkin hanya membicarakannya bersama-sama. Dengan cara ini, sebagai contoh, saya tidak boleh terkecoh lagi apabila saya membuat pengeluaran.
Bagi kanak-kanak, semua ini lebih sukar. Ada yang tiba di klinik tanpa disediakan, yang lain terkejut kerana "Pergi ke doktor, sakit perut dan suntikan"Adakah ekspresi sering digunakan untuk membimbing kanak-kanak untuk membetulkan tingkah laku, sebagai ancaman dan sesuatu yang perlu ditakuti.
BACA JUGA: Sediakan kanak-kanak untuk peperiksaan perubatan
Kata-kata ini tidak didengar oleh kanak-kanak. Sering kali kita fikir begitu, tetapi fakta-fakta memberitahu kita sebaliknya: kata-kata memberi makan kepada mereka, menyuburkan idea bahawa mereka membuat dunia dan sumber-sumber yang mereka buat untuk bertindak. Dan bertindak balas.
Adele dan Giorgio berada dalam bilik tunggu, menunggu untuk berbuat demikian vaksin. Sekitar mereka mempunyai anak-anak lain dan banyak permainan untuk mengalihkan perhatian mereka. Walaupun Adele memainkan, Giorgio menangis di tangan ibunya yang memahami dia, dan bersama-sama, bagaimanapun, memperkuat ketakutannya: "Ya, hari ini akan menjadi sukar, akan ada penderitaan."Bersama-sama, Adele dan Giorgio tidak mempunyai dua tahun. Perasaan mereka terhadap lawatan ini sangat berkaitan dengannya apa yang mereka perhatikan segera di sekeliling mereka: mereka tidak ingat masa lalu - mereka terlalu muda - dan mereka tidak tahu apa yang diharapkan, jadi mereka bergantung kepada kata-kata dan gerak isyarat yang mereka terima.
Little George menangis sebelum melihat mantel putih. Dia menangis, dia tidak tahu kenapa. Dia menangis, tanpa melihat sebab dan tanpa mencari penghiburan, walaupun sepanjang lawatan itu. Dia telah jatuh seribu kali berusaha belajar berjalan, kesakitan yang kadang-kadang dirasakan ketika bermain dengan sepupunya lebih kuat daripada suntikan vaksin, tetapi ketakutan yang berkaitan dengan amalan ini mereka tidak membenarkan dia atau ibunya untuk mencari ketenangan sedikit.
BACA JUGA: Dari doktor, komunikasi yang baik untuk kesihatan
yang ibu Adele dia membiarkan dia bermain, kemudian, sebelum gilirannya, dia memungutnya dan menjelaskannya, seperti yang telah diberitahu kepadanya di rumah, bahawa mereka kini akan pergi ke doktor yang akan memberinya suntikan. Kata ini bermakna sedikit untuk bayi, tetapi ibunya menjelaskan bahawa ia adalah seperti cengkerik di lengan. Apabila dia memasuki klinik dia membiarkan dirinya terlibat dengan doktor dan jururawat yang bercakap dengannya dan menawarkan beberapa permainan. Adele kekal di dalam tangan ibunya menunggu suntikan. Dia terganggu kerana dia terlalu berminat dengan permainan bunyi baru, tetapi ibunya memberi amaran kepadanya dan, walaupun apabila janggut tiba, gadis kecil itu membuat bantahannya didengar, tidak menangis dan terus bermain semula.
Dia tidak sedar bahawa jururawat itu telah mengeluh sedikit kerana dia selalu terpaksa memainkan bahagian penjahat...

Halaman Facebook dan e-mel untuk terus berhubung
Bercakap dengan kanak-kanak: Kumpulan Facebook untuk sentiasa up-to-date dan bertukar pendapat
Sekiranya anda ingin menghantar kami cerita, video atau foto, tulis kepada: [email protected]


Pautan mendalam:
Dari doktor, apa yang harus dikatakan pada masa mesyuarat
Di doktor, beritahu bagaimana keadaan berlaku
Dari doktor, bagaimana menangani lawatan tersebut
Dari doktor, ruang untuk dialog, ruang untuk semua orang
Dari doktor, kongsi pengetahuan

Video: MOBILE SUIT GUNDAM UNICORN RE:0096-Episode 8 (11 languages)