Mimpi yang paling kerap berlaku semasa kehamilan


Adalah perkara biasa untuk mempunyai mimpi yang luar biasa semasa mengandung. Berikut adalah beberapa yang paling biasa...

Dalam Artikel Ini:

Membuat mimpi yang aneh semasa kehamilan

Jika anda impian Mereka menjadi sangat pelik sejak anda hamilanda tidak bersendirian. Pada hakikatnya ia adalah sesuatu yang berlaku kepada ramai dan nampaknya terdapat beberapa sebab tertentu: yang pertama untuk menyiasatnya adalah, pada tahun tujuh puluhan, ahli psikologi Alan Siegel.

Nampaknya saya mimpi aneh kehamilan adalah satu cara untuk memenuhi syarat peranan ibu bapa yang baru, dan entah bagaimana untuk menyatakan perasaan dan keraguan mereka yang terdalam: saya akan menjadi ibu yang baik? Adakah anak saya akan lahir dengan sihat? Tambah ke peranan ini hormon hilang gila dan anda akan mempunyai resipi untuk mimpi yang jelas aneh, dalam sesetengah kes walaupun tertekan. Berikut adalah beberapa yang paling biasa.

Impian semasa kehamilan
  • Berikan haiwan atau objek

Memberi seekor anjing kucing, bahkan benda asing atau benda mati: mimpi yang kelihatannya menggangu, tetapi mungkin antara yang paling biasa yang boleh dilakukan semasa kehamilan. Malah Freud bercakap mengenainya dalam "Tafsiran Impian", bertarikh 1899. Menurut pakar, nampaknya haiwan atau objek itu hanyalah lambang kanak-kanak itu.

Teruskan untuk seks

The 10 false myths of pregnancy (9 images) Berapa banyak kepercayaan dirasakan semasa hamil! Berikut adalah sepuluh mitos yang paling meluas

  • Lupakan anak itu

Ada yang bermimpi meninggalkan anak tanpa pengawasan: pulang tanpa kerusi roda, melupakannya di meja yang berubah-ubah di pusat membeli-belah atau di troli supermarket. Mungkin impian ini adalah hasil dari tanggungjawab yang lebih besar yang kita rasa pada bahu kita sekarang kita akan menjadi ibu. (Jangan risau, biasanya tidak begitu mudah untuk melupakannya!)

  • Melahirkan anak

Untuk pergi ke buruh secara tiba-tiba, mungkin di tempat awam; walaupun, lihat kepala atau kaki kanak-kanak mengintip dari bawah pakaian. Ketakutan untuk melahirkan anak adalah sensasi yang agak biasa dan difahami: impian ini juga boleh diserlahkan beberapa kebimbangan kehilangan kawalan atau tidak semuanya berjalan lancar, atau hanya menunjukkan keinginan untuk mengetahui anak anda.

  • air

Terutama pada suku pertama terdapat impian yang kerap mengenai air dan berenang, seperti rahim yang kini menerima cecair amniotik. Ia boleh menjadi ikan atau anak-anak berenang atau terapung, atau taman-taman, bunga dan buah-buahan yang subur, yang memerlukan air untuk bertahan hidup.

  • Seks!

Impian seksual semasa kehamilan juga sangat kerap. Adalah perkara biasa untuk bermimpi konsep, atau menghiburkan diri dengan pelakon terkenal atau dengan orang rawak, bahkan orang asing, dari semua jantina.

  • Ex boyfriends

Impian lain yang mungkin berkaitan dengannya hormon kehamilan adalah yang berkaitan dengan bekas teman lelaki: orang yang mungkin kita tidak memikirkan selama bertahun-tahun dan yang tidak merasa lagi, tetapi yang atas sebab tertentu kembali melawat kami sebagai hantu sebenar semasa tidur.

  • Temui seks anak itu

Bermula pada suku ketiga, mimpi biasanya menjadi lebih fasih. Ia mungkin juga berlaku untuk "menemui" hubungan seks kanak-kanak dan kadang-kadang impian begitu realistik sehingga kita bangun dengan selamat dan yakin.

  • metafora

Lain-lain impian yang sangat umum dalam kehamilan adalah metafora, tidak terlalu rumit, tentang apa yang berlaku, pergolakan besar dalam hidup kita. Haiwan kecil yang tumbuh semasa mimpi. Perjalanan, bergerak, pembungkusan, mengubah perabot rumah, dan lain-lain Berita baik datang dari beberapa kajian baru-baru ini: walaupun ia mungkin kelihatan bertentangan, nampaknya impian yang paling menakutkan membantu menjadikan kecemasan kehamilan lebih mudah untuk diurus. Mengikut kajian tahun 2008, mimpi buruk pada kehamilan boleh membawa kepada buruh yang lebih pendek dan bahagian dengan komplikasi yang lebih sedikit. Walaupun kajian 2003 mendapati bahawa mimpi yang paling masokis adalah berkaitan dengan satu mengurangkan risiko membangunkan kemurungan postpartum.

Untuk memperdalam:

Huffington Post

Magicmaman

Video: Kenapa kamu bisa mimpi basah? inilah jawabannya