Epiphany 2019: banyak acara di seluruh Itali


Di banyak bandar di Itali banyak acara untuk meraikan Befana. Inilah pelantikan yang paling lucu

Dalam Artikel Ini:

Epiphany 2015

Pada hujung minggu yang menutup cuti Krismas dan sehingga Selasa 6 Januari 2015 banyak acara yang dijadualkan di banyak bandar raya Itali untuk meraikan Epiphany.

Mari lihat apa yang paling menyeronokkan dan asli.

Rome

Puan Befana akan tiba di teater itu San Carlino: penyihirnya dan tentu saja gula-gula, gula-gula dan coklat panas dan sebelum ketibaannya, kami menyediakan persembahan untuk menghiburkan orang dewasa dan kanak-kanak, seperti biasa menjadi artis tamu.

Dan pertunjukan mengenai tema itu juga di teater Le Maschere di mana pameran "Kisah sebenar Befana" akan diadakan: duels, mantra, ramuan, penyapu, stoking dan arang: kisah sebenar Befana! Untuk mengetahui asal-usul penyihir yang paling terkenal sepanjang masa, ketawa dan membiarkan diri anda dibimbing dalam dunia cerita dongeng purba!

Umur: dari 3 hingga 8 tahun

Cilavegna (PV)

The Procession of Kings Mag pada 06/01/2015 dari 10.30. Ia bermula dari Palazzo Aurora untuk sampai ke gereja.

Kisah sebenar Befana

Misano (RN)

Di Piazza della Repubblica pada 6 Januari 2014, pada 15, Befana tiba: muzik jalanan dengan "Ariminum Dixie Band", pameran syarikat "Circo Bipolar", pasar artisan dan contoh panettone yang ditawarkan oleh Associazione Avi

Faenza (RA)

5 Januari ialah Nott de Bisò yang menyimpulkan inisiatif yang berkaitan dengan Niballo-Palio daripada Faenza: karusel di kalangan lima pelumba tempatan yang berlaku pada Ahad keempat Jun. Niballo - yang mempunyai nama kepada Hannibal, musuh purba yang datang dari luar laut - dibakar pada malam Epiphany sebagai tanda akhir tahun dan simbol semua masalah dan masalah yang semua orang akan "membakar" untuk memulakan kehidupan baru. Membakarnya dan meminumnya, seperti yang berlaku di Nott de Bisò, oleh itu adalah jenaka yang meriah untuk nasib buruk.

Menurut tradisi, Niballo tiba di Piazza del Popolo di atas keranjang yang ditarik oleh lembu: untuk mengangkutnya dan membawanya ke pegangan adalah pemenang Palio tahun yang baru dilalui. Kemunculan parti itu pada tengah malam apabila wakil daerah berpakaian kostum abad ke-16 tradisional membakar boneka yang megah. Pada masa itu lebih daripada biasa ciri "Gotti" yang dipenuhi dengan "biso" akan dikosongkan, itulah mangkuk ciri penuh dengan wain panas, direbus dengan aroma dan rempah-rempah. "Gotto" melambangkan lima kabupaten dan kota Faenza dan dibentangkan setiap tahun dengan gaya hiasan yang berbeza

Matera

La Befana Tiba Di Mongolfiera dari 03/01/2015 ke 06/01/2015
Selepas edisi menarik terakhir Festival Matera Balloon, pada kesempatan jembatan Epiphany mengembalikan balon untuk mewarnai langit murgian, dengan demikian merasmikan 2015. Dari 3 hingga 6 Januari mata anda akan dapat terbang dan menyentuh keindahan, rahsia dan keajaiban Matera, Ibukota Kebudayaan Eropah 2019.

Monticello D'Alba

La Befana datang ke istana Monticello, Castello dei Conti Roero di Monticello d'Alba, Selasa 6 Januari 2015.
A Monticello d'Alba Befana datang ke istana pada siang hari untuk menampung kanak-kanak berusia antara 5 dan 12 untuk sepanjang hari. La Befana sebenarnya akan memegang pesta terutama untuk mereka, dalam syarikat semangat Chiara yang indah dan goblin sedikit birbantello sedikit. Kami akan meraikan dan makan bersama snek, antara legenda tradisi dan cerita Krismas!

Befana Khas, banyak idea untuk parti itu

La Befana akan menghiburkan kanak-kanak dari 15.30 hingga 18, tetapi juga ibu bapa - yang tidak mahu mengambil kesempatan untuk mengambil masa untuk diri mereka sendiri - akan dialu-alukan: panduan boleh menemani orang dewasa dalam lawatan bilik-bilik di manor, dengan lawatan pusingan pertama pada 16 dan pusingan kedua pada 5 petang (tempoh kira-kira 1 jam).

Ravenna

Di Ravenna, setiap tahun, terdapat beberapa pelantikan khusus untuk Befana, terutama untuk anak-anak kecil: lagu, legenda, harta karun, pesta dengan boneka, muzik dan loteri.

Video: My 5 lives as an artist | Raghava KK