Sekolah Etika, projek menentang pembuli dan cyberbullying


Membentangkan projek Sekolah Etika, yang bertujuan untuk menyokong aktiviti pencegahan masalah belia dan perbuatan membuli dan cyberbullying, bermula dari sekolah

Dalam Artikel Ini:

Sekolah Etika menentang buli dan cyberbullying

Salah satu ketakutan terbesar golongan muda? Hidup sebagai perbuatan membuli. Ketakutan yang dinyatakan oleh lebih daripada 70% kanak-kanak lelaki, mendedahkanBalai Cerap Kebangsaan Mengenai Buli dan Doping. "Jika satu daripada dua remaja dilecehkan dengan cara apa pun, 20% dibuli dengan cara yang menindas setiap bulan, dan saya ingat bahawa penyebab kematian kedua di kalangan remaja di Itali, selepas kemalangan jalan raya, adalah bunuh diri, tanda terbukti yang serius ketidakselesaan muda di mana bullying dan cyberbullying menyumbang dengan cara yang penting ".

Inilah yang dijelaskannya Luca Massaccesi, juara Olimpik taekwondo dan pengasas Balai Cerap Kebangsaan Bullying dan Doping, bersedia melancarkan projek itu Sekolah Etika, disampaikan kepada Senat pada kesempatan persidangan ituBuli vs. Cyberbullying'di mana, sebagai tambahan kepada angka institusi, juara dan wakil dunia sukan, terdapat 40 pemimpin sekolah. Kerana projek itu bertujuan untuk mereka. "Sekolah Etika adalah pengalaman berpuluh tahun pengalaman Balai Cerap, ketika pada awalnya, saya dan juara Olimpiade lainnya mulai bertemu dengan para siswa, menyadari daya tarik yang kuat dari para olahragawan pada anak-anak. ketidakselesaan remaja Kita telah bercakap di atas semua tentang buli ", Massaccesi berkata, menunjukkan bahawa dari Utara ke Selatan Observatorium bertemu 70,000 pelajar Itali availing dirinya dari kerjasama para olahragawan setelah mengetatkan kerjasama dengan kelompok olahraga Polis, Carabinieri, Aeronautics, Guardia di Finanza.

Buli, bagaimana untuk mengenali dan bagaimana untuk bertindak

"Pada satu ketika, bagaimanapun - menambah Massaccesi - kami sedar bahawa kami perlu berbuat lebih banyak, dan kami memutuskan untuk melengkapkan sekolah dengan perisian pengurusan dengan kemungkinan mengikuti jalan etika. Kami akan menandatangani memorandum persefahaman dengan Coni dan kami akan menawarkan kepada sekolah. "Perisian yang membolehkan pemantauan aktiviti sekolah, bertujuan untuk menyokong institusi pendidikan setiap peringkat dan perintah di sekolah. aktiviti pencegahan untuk masalah remajaterutamanya kontras buli dan cyberbullying "dengan cadangan yang dicadangkan melalui laman web kami ke sekolah. Memetik topik seperti pemakanan, alkohol atau lain-lain untuk ditangani dengan acara kanak-kanak.Air, acara kesedaran akan dianjurkan pada akhir tahun, ketika sekolah akan mempunyai sejumlah saham tertentu, satu sijil 'Etika Pematuhan' akan dihantar ".

Menurut Massaccesi "ibu bapa mesti mendengar lebih banyak, berinteraksi dengan mereka. Malah bermain playstation, ya, jika anda ingin bertujuan untuk mengisi jurang yang ada dengan anak-anak. Satu berpendapat bahawa daripada 16 lelaki, hanya satu yang tidak di media sosial dan setiap orang yang berselancar sentiasa mempunyai tiga profil sosial yang sekurang-kurangnya satu tidak dapat dikesan langsung kepadanya. Ibu bapa sering mengabaikan. Ramai di bawah 10 tahun berlayar tanpa kawalan ibu bapa. Dan dialog tidak berakhir dengan anak-anak tetapi juga mesti diteruskan di sekolah ".

Video: